hjælp til ejen server

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
riisras

hjælp til ejen server

Post by riisras »

er der nogen der kender en website eller lignende hvor man kan lave sin egen minecraft server uden hamachi
Casper98dk

Re: hjælp til ejen server

Post by Casper98dk »

gDu kan da køre den på din egen pc? Ellers kan du låne en gratis server på http://www.gratisserver.nu/ i 2 timer. Men hvad er det helt præsis du vil have? bare en server? den vil du have til at køre gratis hos nogen? er det 24/7 den skal være oppe? er det bare lige et par timer til dig og en ven? sig noget ;)
Image
Tidligere Avis redaktør. Nu ham der brokker sig. Og ser jer bygge.

-Casper
julemand101

Post by julemand101 »

Desuden er jeg ved at være ret træt af at Crafters.dk forummet efterhånden bliver mere og mere benyttet til at diskuttere hvordan man sætter sin egen server op. Der findes allerede glimrende forummer hvor man kan spørge efter den slags (fx minecraftforum.dk).

Det er ikke Crafters.dk's formål at hjælpe med at sætte nye servere op. Derimod vil vi hellere have kritik om hvad vi kan gøre bedre og derved undgå at folk forlader serveren og laver deres egne servere (der må jo være en grund til dette).

Men altså hvis du skal forvente mere hjælp er du nød til at komme med nogle detaljer om hvad du rent faktisk vil samt hvad formålet er. Dog ville jeg langt hellere vide hvad vi kan gøre bedre på Crafters.dk således du ikke føler behovet for at oprette din egen server. :)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Nemisisdk

Post by Nemisisdk »

Jeg forstår heller ikke, hvorfor folk vil sidde og bøvle med deres egen server, når der findes nogle rigtige gode nogle i forvejen, så som Crafters.dk

Jeg har selv været med til opsætning og vedligehold af en betalings server, før jeg kom her til, og det eneste jeg kan sige med sikkerhed er, at det kræver en del arbejde at sætte den ops, for bare at køre ordentlig og derefter kræver det en ordentlig servers, at sikre den også kører stabil, hvis man kommer over 5 personer.

Hvis det er fordi folk ønsker en servers, hvor de kan mere ind Crafters.dk tilbyder, så som flere plugins/mods af alle mulig arter, så fair nok, men det alene får man ikke en vedvarende server, da man hurtig går død i den salgs.
Det der får en server til at vare ved, er når den kører stabil og uden problemer + der er mennesker på, man kan spille og snakke med, hvilket er svært at opnå på de private server, da den sætter sin begrænsning.
riisras

Post by riisras »

jeg vil gerne have en server hvor jeg kan bygge frit med mine venner
med kun venner
julemand101

Post by julemand101 »

riisras wrote:jeg vil gerne have en server hvor jeg kan bygge frit med mine venner
med kun venner
I så fald find et andet sted at spørge da det ikke rigtig har nogen relevans til Crafters.dk. Vi har flere byer inde på vores server der kun er for venner af grundlæggeren af byen. Der er jo intet i vejen med at flytte ud i et tomt område og lege konge derude og så bruge skype, mumble eller noget helt andet til at kommunikere hvis du ikke vil spam chatten ingame. En by har desuden lov til at opstille deres egne regler så længe de dækker ind under serveren regler (husk på i godt må bygge tættere end 20 blokke hvis i er enige om det). :)

Hvis det er fordi i ønsker creative mode så er det selvfølgelig fuldt ud forståeligt men det er stadig ikke et emne der hører ind under det her forum.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
riisras

Post by riisras »

men min ven er blevet bannet og vil gerne spille med ham
Casper98dk

Post by Casper98dk »

riisras wrote:men min ven er blevet bannet og vil gerne spille med ham
julemand101 wrote:]det er stadig ikke et emne der hører ind under det her forum.
Image
Tidligere Avis redaktør. Nu ham der brokker sig. Og ser jer bygge.

-Casper
Scrollzz

Post by Scrollzz »

Desuden findes der flere hundrede tutorials på YouTube om hvordan man sætter en server op.
Kachuu

Post by Kachuu »

Scrollzz wrote:Desuden findes der flere hundrede tutorials på YouTube om hvordan man sætter en server op.
sjovt du skriver dette, da du jo er en af dem som har spurt om meget hjælp til at sætte en server op ?
Negative abelort kachuu - ChristinaKipker.

Hvis jeg virker sur og negativ, så tænkt på det på denne måde: Jeg er sur og negativ - Så i ikke behøves at være det !
Post Reply