Jeg har undertiden på denne server og på andre fået beskeder om hvad en brony er.
Denne video på ca en time ville kunne forklare hele showet, dens historie fra start til nu og selvfølgelig bronies.
Hvis en time er lidt for meget for dig så se den igennem hver act. I starten a videoen fortæller personen hvad hver act går ud på bare sådan ikke ikke bliver forvirret
Håber denne her kan svare på de spørgsmål jeg har fået
http://www.youtube.com/watch?v=qybXXSHDRE4
Og bare har lige et spørgsmål for sjov. Hvor mange af jer er bronies?
Jeg er en selv
EDIT: Husk at denne video er lidt gammel så alt vil ikke være fuldkommen up to date men det er nok stadig en af de bedste videor jeg har set om MLP
Hvad er en brony?
- julemand101
Re: Hvad er en brony?
Jeg har kun set første episode men jeg syntes på ingen måde det var ringe. Er selv meget til japansk anime og mangaer så kan godt tåle den type medie som My Littel Pony
Om jeg vil se mere? Nah det er ok men synes der er andre serier der er bedre at bruge tid på.
Om jeg vil se mere? Nah det er ok men synes der er andre serier der er bedre at bruge tid på.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- RLarsen
- andreas1xd
Hvad er en bronie? er det en der finder små lyserøde ponyer tiltrækkene? (no hate)
- Marcus007363
En brony er generalt set en teenage dreng eller pige i en alder a tretten eller over som kan lide at se My Little Pony Friendship Is Magic, men som jeg sagde tidligere er alt den info du har brug for I video linket.andreas1xd wrote:Hvad er en bronie? er det en der finder små lyserøde ponyer tiltrækkene? (no hate)
Så du syntes at personer som Kuledud3, Micheal(RoosterTeeth), Simon (og formentlig også Lewis) og Notch er til grin? Og bare for at tilføje lidt mere. Så du synes også så at Gabe N.(fra Valve) er til grin?RLarsen wrote:jeg synes "bronies" er til grin - men det er da en måde at få opmærksomhed på
Og så er det sådan at typisk holder folk det hemmeligt I starten så man prøver ikke at få opmærksomhed, men senere går man over den fase og langsomt begynder man at fortælle det til folk.
(y)
- RLarsen
ja det synes jeg - og det er da helt sikkert for opmærksomhedens skyld. Folk på internettet er sære
- Marcus007363
Sær? Fair nok.RLarsen wrote:ja det synes jeg - og det er da helt sikkert for opmærksomhedens skyld. Folk på internettet er sære
Opmærksomhed? Dem jeg kender gør det ikke for opmærksomhed inklusiv mig selv.
Okay men jeg har et spørgsmål til dig. Har du rent faktisk set showet?
Oh hvis du svarer nej, kun set introen eller har set 1/2 episode(r) så kan man godt forstå den måde du tænker på eftersom at folk som mig og de fleste andre mere kendte bronies så godt omkring 5-6 episoder inden de blev tiltrukket af showet.
Mig selv personligt blev jeg tiltrukket af showet efter de første tre.
(y)
- julemand101
Jeg er helt enig i at alt det her brony kultur er taget komplet overhånd og det kun er for at få opmærksomhed at man melder sig ind under brony kulturen og siger det offentligt. Har det helt fint med folk kan lide den slags (kan jeg også selv) men derfra og så til at melde det ud offentligt som om man er stolt er bare fjollet og idiotisk. Jeg skriver heller ikke lange blog indlæg omkring min filmsmag, musiksmag osv.
Så jeg synes ikke folk er sære fordi de godt kan lide at se My little pony men jeg synes derimod man er idiot når man nærmest stolt fremhæver at man tilhører brony gruppen.
Så jeg synes ikke folk er sære fordi de godt kan lide at se My little pony men jeg synes derimod man er idiot når man nærmest stolt fremhæver at man tilhører brony gruppen.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- thomaskaufi
Med al respekt syns jeg altså at i strammer den lidt drenge
At man er inde i en "Kultur" så at sige og diskutterer med andre på nettet om det, der ville jeg nu sige at det er en anelse meget genereliserende at udmelde at det 'kun er for at få opmærksomhed'.
Se bare på andre folkemængder så som Harry Potter-fans, Twilight-fans, *indsæt awesome band navn her*-fans, you name it... listen af kulter, grupper, clans og fanclubs er uendelig! ovenfor nævnte jeg 3 forskellige medier, der har skabt nogle "universer" som enorme mængder mennesker er tilholdere af.
Om det ene så er vildere og mere underligt end det andet; jo helt sikkert hvis man ikke 'forstår sig på det' som dem der er inde i, whatever vi nu snaker om, ville kalde andre udefra, men jeg ville nu ikke sige der er nogen grund til at fordømme dem som opmærksomheds krævende mennesker, blot på baggrund af noget de godt kan lide.
Personligt kan jeg godt lide anime, manga osv, ikke i sådan et omfang at jeg er totalt fan af det, men jeg synes det er flot lavet og nogle gode moraler der er i f.eks. Hayao Myazakis film, men det er en helt anden side af sagen...
Rigtig go weekend til jer i øvrigt
//Thomas
At man er inde i en "Kultur" så at sige og diskutterer med andre på nettet om det, der ville jeg nu sige at det er en anelse meget genereliserende at udmelde at det 'kun er for at få opmærksomhed'.
Se bare på andre folkemængder så som Harry Potter-fans, Twilight-fans, *indsæt awesome band navn her*-fans, you name it... listen af kulter, grupper, clans og fanclubs er uendelig! ovenfor nævnte jeg 3 forskellige medier, der har skabt nogle "universer" som enorme mængder mennesker er tilholdere af.
Om det ene så er vildere og mere underligt end det andet; jo helt sikkert hvis man ikke 'forstår sig på det' som dem der er inde i, whatever vi nu snaker om, ville kalde andre udefra, men jeg ville nu ikke sige der er nogen grund til at fordømme dem som opmærksomheds krævende mennesker, blot på baggrund af noget de godt kan lide.
Personligt kan jeg godt lide anime, manga osv, ikke i sådan et omfang at jeg er totalt fan af det, men jeg synes det er flot lavet og nogle gode moraler der er i f.eks. Hayao Myazakis film, men det er en helt anden side af sagen...
Rigtig go weekend til jer i øvrigt
//Thomas
"Den dybe tallerken blev ikke opfundet på en dag!"
- Marcus007363
Jeg kan godt se hvad I mener med det når den eneste grund man bliver det er for opmærksomhed, så er man til grin som i siger. Men angående personer som mig så prøver jeg ikke at være opmærksomhedskrævende men jeg prøver bare at få besvaret de spørgsmål jeg får stillet og det pissede mig bare virkelig af at RLarsen kom med den grund at alle bronies er opmærksomhedskrævende og dermed til grin.
Jeg kan se at det vil blive lidt for meget hvis folk begynder at samle på tons vis a ting og plushies af personerne men bare fordi at man går rundt med en t-shirt der sige fx "brony" betyder det ikke altid han er opmærksomhedskrævende. Det kan bare betyde at han kan lide showet. At have nogle små ting fra en "kultur" siger ikke man er til grin. Hvad så med folk der går med MJ t-shirts eller MC trøjer?
Og lige en ting jeg ikke kan lade være med at sige
MLP ER IKKE ANIME FFS! LAUREN FAUST HAR SAGT HUN HAR PRØVET AT TAGE SÅ FÅ DELE ANIME DELEN! DET ENESTE TYDELIGE ANIME ER DERES ØJNE OG DERFRA ELLERS ER DET MESTE CARTOON!
Herfra kunne det være rart hvis nogen låste tråden eftersom at denne tråd kun skulle besvare de spørgsmål jeg har fået og ikke være en diskussions tråd.
Jeg kan se at det vil blive lidt for meget hvis folk begynder at samle på tons vis a ting og plushies af personerne men bare fordi at man går rundt med en t-shirt der sige fx "brony" betyder det ikke altid han er opmærksomhedskrævende. Det kan bare betyde at han kan lide showet. At have nogle små ting fra en "kultur" siger ikke man er til grin. Hvad så med folk der går med MJ t-shirts eller MC trøjer?
Og lige en ting jeg ikke kan lade være med at sige
MLP ER IKKE ANIME FFS! LAUREN FAUST HAR SAGT HUN HAR PRØVET AT TAGE SÅ FÅ DELE ANIME DELEN! DET ENESTE TYDELIGE ANIME ER DERES ØJNE OG DERFRA ELLERS ER DET MESTE CARTOON!
Herfra kunne det være rart hvis nogen låste tråden eftersom at denne tråd kun skulle besvare de spørgsmål jeg har fået og ikke være en diskussions tråd.
(y)