Så jeg fandt dette awesome spil forleden på kickstarter, det mangler dog en del for at det bliver virkelighed (programmøren laver det nok uanset men han skal have noget at leve af og hvis han skal arbejde på det 24/7 skal han tjene på det)
Men brug lidt tid på det, læs det igennem. Det er ikke bare en minecraft klon, det er langt fra. Jeg selv doneret hvad der svarer til 200 kr (mere eller mindre) og har læst en masse på spillets forum og hjemmeside.
Forstil dig at Minecraft, terraria, towns, dungeon keeper, minecraft mo creatures mod og min hjerne bliver blandet sammen... så er du ved at have det. Det ser awesome ud og er en spil ide jeg har haft i hovedet i LAAANNNG tid.. Håber i kan hjælpe med at få det til at ske, i er velkomne til at sige jeres mening om spillet her i tråden.
LINKZ:
Den officielle hjemmeside: http://www.timberandstonegame.com/
Kickstarteren: http://www.kickstarter.com/projects/110 ... -and-stone
Forummet: http://www.timberandstonegame.com/forum/index.php
Tak for jeres tid.
Timber and stone på kickstarter
- Casper98dk
- Posts: 1088
- Joined: 31 Dec 2010, 13:47
- Location: In-game building something.
- julemand101
- Posts: 3327
- Joined: 06 Nov 2010, 19:12
- Location: Brabrand
- Contact:
Re: Timber and stone på kickstarter
Eftersom vi allerede ser en hel del spil i den her genre som fx Dwarf Fortress, Towns, Gnomoria, A Game of Dwarves, Clockwork Empire, Castle Story samt Prison Architect så kan jeg ikke støtte det her projekt. Det eneste jeg kan se spillet gør anderledes er at dine arbejdere ikke gør noget automatisk ud fra ordre men du skal derimod sætte dem individuelt til at arbejde. Spillet forsøger ikke engang at fokusere på multiplay men tager den sikre vej og laver et sandbox singleplay spil som alle de andre. Jeg kunne se et potentiale hvis der var lagt fokus på realtime strategispil med byggeelementer men det er jo så ikke tilfældet her. Men eftersom han arbejder alene og ikke fokuserer på multiplay fra start så vil koden ret sikkert være besværlig at køre med multiplay så det sker næppe.
Altså hvis man lavede et spil som ala Age of Empires med voxel grafik med mulighed for at udkæmpe større slag så ville jeg støtte det. Men det her er blot en enkel udviklers drøm om at lave sit eget spil der minder stort set om alle andre. Det skal nok udkomme men jeg støtter ikke projekter hvor jeg ikke kan se noget potentiale i et større salg efter kickstart kampagnen (det er jo kickstarter og det går ud på at få finansiering til sit projekt ved at finde folk der tror på ideen).
Altså hvis man lavede et spil som ala Age of Empires med voxel grafik med mulighed for at udkæmpe større slag så ville jeg støtte det. Men det her er blot en enkel udviklers drøm om at lave sit eget spil der minder stort set om alle andre. Det skal nok udkomme men jeg støtter ikke projekter hvor jeg ikke kan se noget potentiale i et større salg efter kickstart kampagnen (det er jo kickstarter og det går ud på at få finansiering til sit projekt ved at finde folk der tror på ideen).
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- Casper98dk
- Posts: 1088
- Joined: 31 Dec 2010, 13:47
- Location: In-game building something.
Re: Timber and stone på kickstarter
Dette har bare en masse ting som alle de spil mangler i mine øjne.. Har ikke prøvet dem alle men har prøvet halv delen og set en sidste 1/4 af det. Dette går efter minecraft med at ALT kan smadres, Med towns og alle de andre, de er meget overfladiske, Kedelige, Det er lidt towns møder minecraft møder age of empires. Han skriver at han nok vil arbejde på multiplayer men det ikke er primært eller sekondært. Like it or not, i do