Forbedringsforslag til ”/ny”

Kritik af Crafters.dk
Grandt_666

Forbedringsforslag til ”/ny”

Post by Grandt_666 »

Der er i den senere tid, ind i mellem, kommet en del tryk på serveren af nye defaults, hvilket jeg ser som en positiv ting. Dette indebærer så desværre også at der kommer en del, som ikke rigtigt kan finde ud af at (eller vil), læse skilte og trykke på knapper.

Første spørgsmål i chatten er som regel: ”Hvordan kommer jeg ud?”

”/ny” bliver brugt flittigt, og default får så serveret kommandoen til at komme ud.

Så kommer andet spørgsmål: ”Hvorfor kan jeg ikke ødelægge noget?” eller ”Hvorfor kan jeg ikke bygge?”

Der bliver så svaret at man skal være VIP eller ”/ny” bliver brugt igen. ”/ny” har dog her ikke den store effekt i mine øjne, da den ikke besvarer dette spørgsmål.

Så kommer næste spørgsmål: ”Hvordan bliver man VIP?”

Så er det man er ved at opgive… Der kommer så mange svar i chatten, og ”/ny” bliver brugt så flittigt, men dog stadig uden effekt, eller med svar på spørgsmålene.

Jeg har et par gange været oppe i default spawn og kigge, og jeg kan virkelig ikke se at der er noget at tage fejl af. Eneste negative jeg har kunnet finde er at, når det er mørkt, er det meget svært at se og læse skiltene, på grund af for lidt lys. Men det kan man vel let gøre noget ved?

Alle de spørgsmål der bliver stillet så mange gange, kunne man muligvis undgå ved ikke at lukke de spørgende ud af spawn, før de har læst skilte, og selvfølgelig knapperne, som der står på skiltene, således de selv læser svarene på deres spørgsmål. Jeg synes virkelig det spawn er fint, og giver alle de informationer der er nødvendige.

Jeg vil på grund af ovenstående, foreslå en ændring af teksten i ”/ny” således at defaults IKKE får serveret kommandoen til at komme ud af spawn.

Jeg vil i stedet foreslå at man får forfattet en tekst i ”/ny” som gør det klart at man skal læse og forstå skiltene i spawn, og skrive hvordan man kommer til spawn, så man kan læse det, hvis man skulle være smuttet ud uden at læse det hele. Nogen gange spawner defaults også udenfor spawn, og her vil det jo også gavne at der i ”/ny” står hvordan man kommer til spawn for at få den info der skal til at blive ”rigtig” Crafter.

Jeg synes det er synd at alle VIPs/mods/admins bruger så meget tid på at fortælle de samme ting igen og igen, som default har muligheden for selv at læse i ro og mag i spawn, derfor dette forslag.

Mit forslag til ny tekst, som frit kan bruges til inspiration:

Code: Select all

Kære gæst
Vigtig info er samlet i spawn, som du kommer til ved at du i chatten skriver: ”/spawn”
Læs og forstå venligst alle skilte i spawn, og følg anvisningerne dér. 
Du ønskes et godt ophold.
www.crafters.dk
Member of The Islanders
xcanner

Re: Forbedringsforslag til ”/ny”

Post by xcanner »

Altid dejligt med lidt feedback.

Den nye "/ny" er:
Velkommen Til Crafters.dk

For at blive VIP (kunne bygge og mine) på Crafters.dk
skal du læse og forstå det som står på når du trykker på de
4 knapper i spawn (/spawn).

Al information du har brug for står der, har du spørgsmål til
det er du velkommen til at spørge!
Man kan altid se "/ny" beskeden ved at skrive "/ny vis"
It's all about the community
Grandt_666

Post by Grandt_666 »

xcanner wrote:Altid dejligt med lidt feedback.

Den nye "/ny" er:
Velkommen Til Crafters.dk

For at blive VIP (kunne bygge og mine) på Crafters.dk
skal du læse og forstå det som står på når du trykker på de

Al information du har brug for står der, har du spørgsmål til
det er du velkommen til at spørge!
Man kan altid se "/ny" beskeden ved at skrive "/ny vis"
Ser super godt ud. Mange tak for hurtig reaktion. 8-)

Men må jeg forslå: At "på" bliver byttet ud med "i chatten"
forstå det som står på når du trykker på de
Så mangler der kun lidt lys ved skiltene. :lol:
Member of The Islanders
xcanner

Post by xcanner »

Grandt_666 wrote:
Men må jeg forslå: At "på" bliver byttet ud med "i chatten"
forstå det som står på når du trykker på de
Så mangler der kun lidt lys ved skiltene. :lol:
Er rettet, virker fra næste server genstart. Lys ved skiltene?
Grandt_666

Post by Grandt_666 »

xcanner wrote: Er rettet, virker fra næste server genstart. Lys ved skiltene?
Du er en hurtig mand. ;)

Ja, jeg synes det er svært at læse skiltene, når der er mørkt (nat).
Member of The Islanders
kasperfranz

Post by kasperfranz »

Grandt_666 wrote:
xcanner wrote: Er rettet, virker fra næste server genstart. Lys ved skiltene?
Du er en hurtig mand. ;)

Ja, jeg synes det er svært at læse skiltene, når der er mørkt (nat).
Det er som grandt mørkt ved spawn når man ikke kører med brigt i indstillingerne :)

Franz city vil gerne donere lidt redstone lamps / glowstone / fakler til dette hvis det skulle være :P
Image
xcanner

Post by xcanner »

Lyset er fikset
Screek

Post by Screek »

Er klar over denne tråd er lidt gammel, dog syntes jeg stadig, at jeg ser nævnte problem fra tid til anden.
Jeg startede selv for nyligt, så måske jeg kan være til lidt hjælp, da jeg netop gik den process igennem.

Da jeg joinede serveren, så jeg heller ikke skiltende med det samme, jeg så alle de flotte bygninger og var meget facinered. Efter jeg fandt ud af var låst inde, begyndte jeg at kigge mig lidt omkring, og opdagede hurtigt de skilte.
Jeg tænker et lukket rum, hvor at folk kun kan se de skilte måske kunne hjælpe? - ved godt det er lidt kedeligt for brugeren, men man bestemmer sig vel ikk for at joine en server, på baggrund af det man kan se fra tårnet anyway? - det kunne være, men jeg ser det usandsyndeligt.

Håber det var hjælpsomt :)
julemand101

Post by julemand101 »

Vores gamle spawn var lidt som det du foreslår og der kunne folk heller ikke forstå konceptet og dengang var der der faktisk kun skilte og ingen knapper. Ved ikke helt hvordan vi løser problemet med folk der ikke ser hvad de skal fordi jeg føler efterhånden at vi aldrig kan tilfredsstille alle. :)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Screek

Post by Screek »

Den sidste server jeg spillede på (lang tid siden) der havde vi "whitelist only", så hvis folk prøvede at joine serveren uden at være whitelisted, stod der en besked med at de skulle skrive en ansøgning på adressen www osv.

Så kan budskabet da ikke være mere klart? :)

Det ville om ikke andet eleminere alt arbejde med hensyn til at forklare folk hvad de skal osv, og så må spillerene selv tage sagen i ejen hånd og kigge lidt på hjemmesiden og forumet. Der er jo også en stor fed grøn knap i banneret som siger noget omkring "vil du være vip? tryk her!"
Post Reply