The Islanders bud på et nyt Crafters.

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
JBTollak
Administrator

The Islanders bud på et nyt Crafters.

Post by JBTollak »

Hej.

Efter at være blevet opfordret til at oprette en seperat forumpost til den idé vi arbejder med, kommer den her. Den vil løbende blive opdateret. Kommentarer er velkomne :-)

Med Sighvatur som den bærende del rent teknisk, har han og jeg valgt at levere en server der kan bære fællesskabet videre.

Hvorfor har vi ikke smidt et indlæg op tidligere?
- Vi var ikke sikre på at vi bare kunne brase ind med vores bud. Vi ville gerne køre det den "rigtige" vej, gennem Julle og Ninja så ingen blev trådt over tæerne. Desuden ville vi undersøge om det var en mulighed for os, så vi ikke bare blæste varm luft ud.
Nu har vi så erfaret at den rigtige vej er denne, so here goes...

The Islanders har siden Julles post om sin afsked, arbejdet med en løsning der gør at vi kan køre fællesskabet og Minecraft videre på Crafters.
Vi har brugt tiden på at teste forskellige muligheder for at køre en vanilla version, som naturligvis ikke kan leve op til det nuværende Crafters, men som vi mener vil kunne være en god ny start for os alle.

Her er tankerne bag:
En 1.8 Vanilla server, som indeholder samme tankegang som det nuværende.
Dermed vil vi gerne holde fast i den kultur der har båret Crafters så langt.

Vi har leget med forskelige muligheder, og har besluttet os for at gå vejen med Rainbow api.
Da Bukkit er helt færdigt, er den store udfordring med en ny Crafters server hvordan moderatorerne kan holde øje med folk.
Her har vi erfaret at Rainbow kan levere de mest basic funktioner, som vi idag kender fra Crafters.
Bla. vil mods kunne tp, ban og kick. Alle blocks bliver logget, og vi ser på muligheden for at føre disse data ind i et program der kan tilgåes af mods. Der er også chatlog.
Rainbow yder også en /home service, og udvikleren arbejder hårdt på at implementere flere funktioner.
Der er også Bukkit Bridge, om end der ikke er meget der understøttes endnu. Men fremtiden vil byde på flere af de plugins der fandtes med Bukkit.

Det er en spæd start, men der er mulighed for at starte en server op næsten med det samme. Herefter vil Minecraft miljøet udvikle sig i tiden efter Bukkit, og der vil komme flere nye og spændende ting frem. Det må vi alt sammen se på når mulighederne viser sig. Vores fokus er på at kunne tilbyde noget forholdsvist hurtigt så vi ikke skal gå en rum tid UDEN mulighed for Minecraft.

Vi vil ikke ændre på en succes, så vi vil gerne prøve at gøre overgangen så glidende som muligt. Vi har derfor i gruppen talt om muligheden for at de nuværende mods følger med over på version 2. Det er ikke noget vi har talt med nogen mods om. Ville blot lufte tanken her, så må vi tage den med modsene hvis de har lyst :-)
Igen, hvorfor sadle om når I har præsteret så fremragende?

Hvad med det gamle map?
Det nuværende map vil ikke være en mulighed at køre videre med. Vi synes også at de sidste 4 fantastiske år, er et kapitel for sig selv, som fortjener at blive stående. Og vi vil derfor gerne beholde mappet, men som et "museums map" så snart det er teknisk muligt. Det bliver altså ikke slettet.

Hjemmesiden
Hjemmesiden vil også få et nyt look, da vi ikke er i stand til at opretholde den nuværende. MariaLL som er uddannet multimedie designer vil gerne hjælpe til med dette.

Hvad har vi lavet før?
Vi har en rum tid haft en The Islanders server, og tidligere også FTB Servere.
Sighvatur har baggrund i en datamatiker uddannelse, og har leget med mange små projekter. Derfor vil han være i stand til at dække det tekniske bag serveren. Gerne med hjælp.
Jeg selv har kun "hjemme-servere" og opsætning af diverse plugins på samvittigheden. Jeg kan læse mig til meget, for mit vedkommende vil det dog blive learning by doing. Hvilket jeg er helt frisk på.
Sådan rent computerteknisk er jeg fint med.

Vi kan ikke levere et Crafters som I kender det i dag, og det har vi heller ikke interesse i at prøve på. Vi vil gerne være med til at skabe et nyt, med de samme grundværdier som nu.
Vi håber på Jeres opbakning, da vi gerne vil beholde fællesskabet gennem Minecraft.

***Seneste opdatering*** d. 21/9-14 kl. 03.00

Hvor er vi så LIGE NU?

Da alt vedr 1.8 er nyt i Minecraft miljøet, er vi naturligvis bundet af de begrænsninger der er på dette område i øjeblikket.

Pt. kan vi levere en 1.8 server der bygger på Rainbow API'en, med indbyggede kommandoer, som feks. /home.
Herunder er en liste med opgaver vi arbejder med.
  • Teste stabiliteten og kvaliteten af Rainbow - løst
    Kommandoer der ikke skal være tilgængelige - løst
    Et spawnområde der ikke kan tage mobskade - løst
    Gøre de rette kommandoer tilgængelige for mods - løst
    Lava og ild skal ikke sprede sig - løst
    Lobby indtil bedre løsning er mulig - løst
    Bungeecord som link mellem "museumsmap" og nyt map (klausenbusk's idé) - løst
    Chat gøres muligt mellem de forskellige verdener - løst
To do:
  • Skabe et permission system, der kan opdele brugere i kategorier
    Gøre det muligt at dele inventory mellem en adventure verden og normal
    Chatlog og "logblock" mellem alle verdener
    Hjemmeside
    Lave en "testserver" så folk kan komme ind og danne et indtryk
Som nævnt: Dette er en ny start med spændende land forude. Vi leverer den bedst mulige server inden for de rammer vi har. Derefter må vi I fællesskab udvikle serveren til nye højder.
Last edited by JBTollak on 21 Sep 2014, 03:11, edited 4 times in total.
Ninjastick

Re: The Islanders bud på et nyt Crafters. (Opdateres løbende

Post by Ninjastick »

Rigtig mange tak for den post, det er dejligt at få en idé om hvad der sker! Specielt så jeg har noget at pege på, når folk sidder og lyder opgivende ;)

Når du siger at Sighvatur kommer med det tekniske, er det så noget med nogle links til fx. Rainbow API, noget info omkring OS og hvad der kommer til at køre på hvad og serverplacering samt hardware?
En god ven lader dig aldrig gøre noget dumt! Alene...
Nielsen74

Post by Nielsen74 »

Det lyder rigtigt spænden og som noget i lægger en del tid og tanker i, jeg har dog et par spørgsmål og med tiden nok flere end et par.
Er I interesseret i at "overtage" donations gruppen og der med serveren ved Hetzner
Er I interesseret i og vil I har mulighed for at afholde events i andre spil (som CS:GO og lign.)?
Image
BetinaLerche

Post by BetinaLerche »

Det lyder bare super godt at I har gang i noget lovende! Det bliver så godt at følge med i.
Jeg vil stadig meget gerne være med til at hjælpe :)
Pars

Post by Pars »

Fedt at I har gang i en "Crafters 2.0". I har min fulde opbakning. Jeg har ikke selv de tekniske færdigheder til at kode noget som helst brugbart, og mine færdigheder i et serverOS er begrænset til Windows Server og MS SQL Server. Så hvis I kan bruge det til noget, så sig til.
FedeAnderzen

Post by FedeAnderzen »

Vi har derfor i gruppen talt om muligheden for at de nuværende mods følger med over på version 2. Det er ikke noget vi har talt med nogen mods om. Ville blot lufte tanken her, så må vi tage den med modsene hvis de har lyst :-)
Igen, hvorfor sadle om når I har præsteret så fremragende?
Jeg skal se jeres bud på Spawn før jeg siger ja til noget som helst...
Image
JBTollak
Administrator

Post by JBTollak »

HAHA! xD

Vi tænkte lidt på en stor katedral vi har set på en anden server.... :P
doctorious

Post by doctorious »

Jeg glæder mig : )
Btnlrchjhnsn wrote:Er det den her I arbejder med?
https://sites.google.com/site/superhapp ... server-mod
Det er det de kigger på og det rod jeg har kigger på. Det er som de siger ret nyt derinde også :).
I'all prevail - | - Just one more Block
Sighvatur

Post by Sighvatur »

Nå... Jeg hedder Sighvatur og jeg kommer med en masse specs og gøgl omkring det tekniske.

Lige nu bliver den kørt med midlerne fra The Islanders, det kan komme til at ændre sig.
Det koster 249,00 Kr. per måned, men bliver billigere hvis man tager det flere måneder af gangen.

Server specs:
Vi har en server ved hosting firmaet So You Start, placeret i Frankrig.
  • Processor: Intel(R) Xeon(R) CPU E3-1225 V2 @ 3.20GHz med frekvensen (3392 Mhz)
  • Ram: 32069 MB
  • Bios: BLH6710H.86A.0160.2012.1204.1156
  • Diskene: 2 x 2000 GB sata med læsehastighederne:
    • sdb (serial number : 53SDAGHAS) : 186.42 MB/s
      sda (serial number : 13QGNAYAS) : 191.25 MB/s
  • Backup server: 100Gb ved soyoustart med mulighed for at sende det til en nas-server
Installeret lige pt.:
  • Java 1.7.0_60
  • PhpMyAdmin
  • Screen
  • Joomla
Der er lige nu kun Grandt og undertegnede som virkelige brugere inde bagved, derudover er der en til webserveren og til minecraft.
Vi har lige pt 3 minecraft servere kørende da vi er ved at teste.
En er 1.7.10 som vi har spillet på i noget tid:
Dynmap
Stats
Derudover er der 2 creative servere 1.7.10 og en 1.8.
Vi har endvidere haft hostet forskellige udgaver af FTB.
På sidstnævnte server er vi i gang med at teste Rainbow api'en og undersøge hvad der skal til for at gøre det så godt som muligt og have en god overgang til noget helt nyt.

Alt dette bliver slettet hvis vi får muligheden for at være dem der bærer fællesskabet videre, som alle er lige fra start af.

Mht. hjemmesiden har jeg lige installeret joomla og sat min kære kæreste Maria til at lave noget pænt og brugbart :)
Det bliver Selvfølgeligt forskelligt fra det vi kender fra Crafters.dk. Et decideret stat og adminsystem kommer måske hen ad vejen, men ikke fra start.

Der vil være mulighed for at lave gaming events som dem i kender fra Crafters.dk. Medmindre ninja joiner os, må vi vel bare lære det fra start af med hjælp af fællesskabet :).

Hvis folk ikke lige ved hvem The Islanders er, er vi en gruppe der startede med min Broder(Predjon) og mig.
Det har nu udviklet sig til Pitti, Grandt, Jacobbotollak, Predjon, Fantasykitten, Themaluf, mhgges og undertegnende.

- Sighvatur
Mvh.
Formanden i The Islanders
Image
Locked