Andre muligheder..

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
Post Reply
klausenbusk

Andre muligheder..

Post by klausenbusk »

Hej

Jeg skriver dette indlæg, fordi jeg gerne vil opliste de muligheder , og høre hvad i foretrækker som værende den bedste fremtid for Crafters.dk Minecraft server.

1. 1.8 Vanilla server, og det gamle map som "musemmap"
The Islanders forslag
2. Vi forsætter på 1.7.10, indtil vores plugins er klar til 1.8.
GumZ, Cola , WebD & Tøffe forslag
3. Samme som 2, men der åbner en separat 1.8 Vanilla server.
4. Samme som 2, men Adventure kører som 1.8, inventory ikke delt
Via Spigot, kan vi lade 1.8 klienter snakke sammen med vores server, selvom den kun er 1.7.10, ingen nye ting 1.8 vil dog virke. Ved hjælp af Bungee, kan der dog laves sådan at folk gnidningsfrit kan komme over på 1.8 serveren ved f.eks. at gå ind i en portal.
5. Samme som 4, dog inventory delt
Det er muligt at dele inventoru, i hvert fald teoretisk. Det vil kræve et plugin/script, der parser inventory filerne for Adventure og Normal verdenen, når der skiftes mellem dem. Det mest problematiske er når der skal skiftes fra Adventure til Normal, i den process skal 1.8 blockene enten slettes, eller gemme til spilleren kommer tilbage til Adventure verdenen, eller noget helt tredje?

Dette er bare ideer
julemand101

Re: Andre muligheder..

Post by julemand101 »

Jeg er ikke sikker på jeg forstår pointen i denne tråd?
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
klausenbusk

Post by klausenbusk »

julemand101 wrote:Jeg er ikke sikker på jeg forstår pointen i denne tråd?
At fortælle om de muligheder v i har, der er nærmest ingen der ved at vi ville kunne lave noget ala multiverse.
BetinaLerche

Post by BetinaLerche »

Jacobbotollak giver et fælles løsningsforslag idag, så jeg synes at du skal kigge på det, og hvis du stadig mener at du ved noget som de andre ikke gør, så meld det i et svar til tråden :) Der er altid brug for kloge hoveder.
klausenbusk

Post by klausenbusk »

Btnlrchjhnsn wrote:Jacobbotollak giver et fælles løsningsforslag idag, så jeg synes at du skal kigge på det, og hvis du stadig mener at du ved noget som de andre ikke gør, så meld det i et svar til tråden :) Der er altid brug for kloge hoveder.
Nu kom jeg vist til at skrive noget så jeg lød som en arrogant nar :) Vil jeg gøre.. Da jeg skrev den her tråd, var der ikke andre der rigtig havde snakket/skrevet om de forskellige muligheder (min opfattelse).
Ninjastick

Post by Ninjastick »

klausenbusk wrote:Nu kom jeg vist til at skrive noget så jeg lød som en arrogant nar :) Vil jeg gøre.. Da jeg skrev den her tråd, var der ikke andre der rigtig havde snakket/skrevet om de forskellige muligheder (min opfattelse).
Det er jo heller ikke, som sådan, et spørgsmål om hvad vi egentlig har af muligheder. Det er et spørgsmål om hvad den enkelte gruppering vil lave / har interesse i og hvad de kan finde ud af. Specielt når det kommer til nyt eller gammelt map, så er det her en ustabil situation, og dem der er kommet med foreslag har søgt at varetage fællesskabets interesser på en måde de synes er mest hensigtsmæssig.

Et foreslag kunne også have været at rykke crafters.dk til et webhotel, kun køre hjemme side og forum samt en ekstern Mumbleserver, og så give folk adgang til at downloade normalworld. Men den blev ikke foreslået, for det var der ikke interesse i.
En god ven lader dig aldrig gøre noget dumt! Alene...
Post Reply