Det er fedt at se hvor stort et arbejde i lægger i dette projekt. I har mange overvejelser med, og jeg er sikker på at i administrativt vil kunne løfte byrden.
Jeg bliver dog nødt til at være ærlig og sige at ét afgørende punkt er årsag til min afholdenhed: Nemlig spørgsmålet om hvorvidt det
nuværende map skal være aktivt eller inaktivt. Det er meget muligt at jeg har overset en detalje eller vigtig pointe, men som jeg forstår det, så bliver det nuværende map gjort til et museumsmap hvor muligheden for ændringer er afskåret.
Jeg er indforstået med de tekniske komplikationer der er forbundet med at drive serveren videre til nyere versioner, men jeg ser samtidig ikke den akutte nødvendighed i at opdatere til 1.8.
I har uden tvivl allerede overvejet muligheden for at køre videre med det nuværende map, og afvente opdatering til at der er frigivet stabile servermods. Der er jo samtidig åbent for at et sekundært map med 1.8 kan grundlægges, dette være sig den
nye verden. Når mulighederne så indfinder sig, kunne det gamle map opdateres og tunneller mellem de to verdener etableres (ligesom f.eks. adventure).
Ja det lægger sig faktisk tæt op af jeres nuværende forslag, med den ene ændring at vi fortsat kan bygge i vores nuværende map (med 1.7.1 funktionaliteter).
På denne måde vil risiko for frafald af gamle spillere (eller enhver som elsker at arbejde på sine nuværende projekter) også mindskes.
Jeg håber på den bedste og mest inkluderende løsning for det fremtidige crafters, og ved at både i, og den anden projektgruppe deler dette synspunkt.
Her er et link til mit indlæg i den anden tråd:
viewtopic.php?f=10&t=6310&p=36546#p36546
De bedste hilsner,
William