Offentlig Mob Drop FArm

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
Post Reply
User avatar
FedeAnderzen
Posts: 2061
Joined: 09 Mar 2011, 19:06

Offentlig Mob Drop FArm

Post by FedeAnderzen »

Jeg har lavet en offentlig farm der giver mobdrops, den er selvsagt ude i mining world. Der er rail fra spawn derude og har du en minecart i din enderchest så behøver du ikke slæbe en med.

Selve farmens design er nyt for mig. Den fungerer uden brug af vandskyl og redstone, så den burde være rimelig driftsikker, selv i de perioder hvor vi har lag.

Farmen har 7 lag, til mob spawns, hvert lag har en kat, en ulv og et skildpaddeæg. Fidusen er så at nogle mobs flygter fra kat og ulv, andre prøver at smadre skildpaddeæggene. Ved hjælp af en masse trapdors snydes de så til at tro de kan gå steder de ikke kan, i stedet falder de ned og dør.

Farmen er manuel, så du skal stå og vente imens der spawner mobs, når du har ventet 5-9 min så hop ned og smal de drops op der ligger på pladen. Derfra går en gang hen til skakten der fører op til sapawnings pladen, hvis du vil have en ny omgang drops.
Tag banen fra miningworld spawn
Tag banen fra miningworld spawn
Flyver du dertil, ser den sådan ud
Flyver du dertil, ser den sådan ud
Indgang ved enden af banen, her er også en seng og en kat der holder Creepers på afstand.
Indgang ved enden af banen, her er også en seng og en kat der holder Creepers på afstand.
Her skal du stå, så spawner der mobs i farmen.
Her skal du stå, så spawner der mobs i farmen.
Platformen med drops
Platformen med drops
Når du har samlet dine drops så tag udgangen, du kan evt deponere dine drops i enderchesten på vejen. Skakten ligefremme fører op til spawnings platformen, hvis du skal bruge flere drops.
Når du har samlet dine drops så tag udgangen, du kan evt deponere dine drops i enderchesten på vejen. Skakten ligefremme fører op til spawnings platformen, hvis du skal bruge flere drops.
Image
Post Reply