Farme i spawn

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
Post Reply
User avatar
GumZ1110
Posts: 434
Joined: 10 Nov 2012, 00:06
Location: Aalborg

Farme i spawn

Post by GumZ1110 »

Hejsa

Jeg vil gerne have nogle retningslinier for farme i og omkring spawn.

Jeg havde planlagt at lave en farm, men har fået afvide at jeg ikke må bygge den, fordi den er for tæt på spawn.
Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvor langt man skal væk fra spawn før man kan opføre farme ?
sådan at vi ikke løber ind i det problem igen eller andre problemstillinger der påvirker dette.

Mvh. GumZ
GumZ1110, Xmod, handelsdude, eneboer og fedtet fyr.
User avatar
JBTollak
Administrator
Posts: 795
Joined: 19 Oct 2012, 11:38

Re: Farme i spawn

Post by JBTollak »

Hej Gumz.

Det er et godt spørgsmål du kommer med.

Jeg svarer som Admin, og ikke som Serverråd.

En farm der kan holde sig selv kørende, ved hjælp af de chunks der bliver loadet fra spillere der færdes i spawnbyen, er ikke god stil i Normal world, og kan derfor ikke accepteres.
Det kan bygges i Mining World, lige så tæt på spawn man ønsker.

Som moderatorerne korrekt har svaret, synes jeg man skal fremlægge sine planer for Moderatorerne når man ønsker at bygge/"reservere" et større areal i nærheden af spawn. Så kan I sammen komme frem til hvad det skal bruges til, og om der skulle være nogle udfordringer ved det.

edit: Har flyttet tråden til Generel.
User avatar
GumZ1110
Posts: 434
Joined: 10 Nov 2012, 00:06
Location: Aalborg

Re: Farme i spawn

Post by GumZ1110 »

Hej igen og tak for svar.

Jeg synes man skulle komme med nogle klare regler for det, fordi jeg har igennem hele processen været i kontakt med en moderator, og vil også sige at der er andre moderatorer der godt vidste vi har gravet de sidste dage og til hvad. så mindst en moderator vidste det godt.

så jeg kan ikke se at jeg kunne have gjort det meget anderledes ? og hvad vil det så hjælpe en anden gang ? nu hvor jeg netop faktisk har gjort det du foreslår skal ske næste gang jeg vil lave en farm tæt på spawn.
GumZ1110, Xmod, handelsdude, eneboer og fedtet fyr.
User avatar
JBTollak
Administrator
Posts: 795
Joined: 19 Oct 2012, 11:38

Re: Farme i spawn

Post by JBTollak »

Hej.

Jeg er ked af at lave regler. Jeg synes det er sund fornuft at
1: Lade være med at bygge autofarme tæt på spawn hvor man kan udnytte loadede chunks.
2: Fremlægge sit projekt for Moderatorerne, når man vil bruge et større areal i rimelig nærhed af spawn (hvad er rimelig nærhed, det er ikke defineret, men dit hus ligger i hvert fald temmeligt tæt på spawnbyen).


Når mods vidste at du byggede hvor du gjorde, er det klart at det kunne have været ønsket at du havde fået besked tidligere.
Nu er det sådan at vi snakker sammen i Serverteamet, og da der opstod tvivl om det nu også var helt ok at lave farmen på den placering blev jeg kontaktet.

Vi prøver, men kan ikke fange alle situationer på forhånd, og derfor blev der først reageret i det øjeblik tvivlen opstod.

Jeg vil bruge de næste møder med de forskellige teams på at snakke det igennem, men en egentlig regel vil jeg gerne undgå. Jeg vil hellere appellere til en sund fornuft i forhold til byggerier nær spawn, som ganske naturligt er et område der håndteres mere striks.
User avatar
GumZ1110
Posts: 434
Joined: 10 Nov 2012, 00:06
Location: Aalborg

Re: Farme i spawn

Post by GumZ1110 »

tak for svar
GumZ1110, Xmod, handelsdude, eneboer og fedtet fyr.
Post Reply