En sandhed i dagens lys.

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
Post Reply
User avatar
pitti999
Posts: 448
Joined: 18 Nov 2012, 16:17

En sandhed i dagens lys.

Post by pitti999 »

August 2012 var tidspunktet, Julemanden godkendte min ansøgning til Crafters.dk sammen med nogle gode venner fra en tidligere server. Vi startede et område op kaldet Klondike, hvor der var tid til at hygge og bygge. Af uransagelige årsager jeg ikke længere husker opstod desværre nogle grunde som gjorde at jeg forlod dette fællesskab, og fandt nye veje hos The Islanders. Her har jeg fået nogle venner, som jeg her i 2021 stadig snakker, og hygger med. Og uden Crafters, havde dette aldrig været sket. Så her vil jeg gerne sige et stort tak til alle, som har været med til at bidrage til dette.

Igennem de mange år hos Crafters har der været masser af underholdning i form af events både i Minecraft, men også i andre spil. Alle disse arrangementer har været super godt planlagt af diverse folk. (Bank din boddy, fødselsdag, rundvisninger, julejagt osv.) Det skal ikke være nogen hemmelighed, at her har særligt en flok bidraget. Så disse folk vil jeg også gerne takke herom.

Som tiden gik, lærte man folk og communityet mere og mere at kende. Man prøvede at bidrage til et fællesskab, som man igennem mange år, har synes at være fantastisk. Dog måtte jeg sande, at jeg følte, at Crafters levede i et parallel samfund, og at der kun var en gruppering, hvis holdninger synes at være de rigtige, uanset hvad end man gjorde.

I 2014 køber Microsoft Minecraft, og vi må desværre sige farvel til en stærk administrator, da han ikke længere ønsker at stå for driften af serveren længere. Her kommer nogle grupper med nogle forslag til, hvordan de ser Crafters fremtid, og hvordan de vil køre det videre. Her vælger flertallet at gå med en løsning, som nu er den løsning Crafters på nuværende stund, udspringer sig fra, dog med et twist.

For som tiden gik, blev de, som havde været med til at strikke den nye idé sammen sat af, og "nye" kom til, og som tiden yderligere gik, følte man sig mindre og mindre velkommen, særligt ved sidste fødselsdag. "It's all about the community" was dead.

Så hvad vil jeg med denne post?

Man kan være for og i mod Crafters, og så kan man være for og imod diverse spillere. Uanset hvad har man ret til sine holdninger. Men når man poster sine holdninger i åben forum, må man også forvente respons.

Jeg har igennem mine "passive" år på Crafters stadig fulgt med i udviklingen, og hvad der sker, så godt man nu kan fra side linjen, da jeg har haft svært ved 100% at slippe det. Derfor kan jeg også konkludere, at det jeg tidligere har skrevet, var korrekt. Som medarbejder af Crafters, har man naturligvis også ret til sine holdninger, og ret til at ytre sig. Men som medarbejder har man en uniform på, og man skal derfor passe mere på, hvor og hvordan man ytrer sig.

Jeg beklager selvfølgelig min negativitet, jeg muligvis har vist på serveren, men en påtale har jeg aldrig fået. Jeg har trods alt ikke gjort grin med folks arbejdsløshed, eller sagt at de praktisk talt ikke er noget værd i virkeligheden.

God aften. :)
Attachments
Udklip.png
Im mr meeseeks look at me...
User avatar
GlemtDinFortid
Posts: 16
Joined: 01 Sep 2022, 20:23

Re: En sandhed i dagens lys.

Post by GlemtDinFortid »

Tillykke med dagen ven
Post Reply