Reglen med x ray

Har du spørgsmål til din straf? Så skriv et indlæg her, i et ordenligt sprog.
Post Reply
User avatar
Ralleburger
Posts: 2
Joined: 05 Apr 2023, 16:01

Reglen med x ray

Post by Ralleburger »

Hej jeg hedder Rasmus jeg syndes folk skal have en chance til hvis de har brugt XRAY fx, Hvis de fortryder det og ens venner er begyndt at spille derinde. Syndes bare folk skal have en chance til
:D
User avatar
julemand101
Posts: 3327
Joined: 06 Nov 2010, 19:12
Location: Brabrand
Contact:

Re: Reglen med x ray

Post by julemand101 »

Set fra et historisk perspektiv så har Crafters.dk aldrig lukket folk ind igen efter de er blevet taget i at benytte X-Ray. Årsagen til dette er at vi har anset brugen af X-Ray som noget der er meget langt fra noget der kan opstå ved et uheld eller noget man ved en kort bemærkning lige vælger at gøre fordi man ikke tænker sig om.

X-Ray kræver først og fremmest du installerer et mod eller bruger en uofficiel klient. Derefter skal du vælge at gøre brug af det og du skal så også vælge at udnytte det længe nok til at du faktisk bliver mistænkt for bruge X-Ray. Under hele dette forløb så har du adskillige muligheder for at tænke over om det du foretager faktisk er noget du bør gøre. Specielt taget i betragtning at X-Ray reglen er en af de regler der meget præcist defineret og som meget sjældent faktisk er tilladt på nogen Minecraft server.

Så vi har historisk set det som at enhver X-Ray bruger har valgt at skide højt og helligt på alt hvad serveren står for og har valgt at gøre dette over en længere periode i sådan en grad at det er tvivlsomt at sådan individ nogensinde kan stoles på igen.

Dette kombineret med at det kræver mange ressourcer at opklare X-Ray sager samt hvis en person først er blevet taget, så vælger de nok at være langt mere forsigtige næste gang således fremtidige sager vil tage endnu flere ressourcer.

Og hvis du først er blevet taget en gang, hvordan kan vi så nogensinde stole på at det du laver på serveren ikke er lavet ved snyd? Og hvis først fællesskabet begynder at få tanken at der foretages snyd uden det opdages, så vil flere være tilbøjelige til at begynde at snyde og så kører hele møllen ellers hvor intet på serveren længere er så imponerende og dem der ønsker at spille uden at snyde føler sig kørt over.

Det er flere år siden jeg var administrator for Crafters.dk og det er derfor op til ny ledelse at vurdere hvordan man ønsker at håndtere X-Ray sager. Men hvad jeg har observeret så har intet ændret sig siden serveren blevet etableret og således er mit historiske perspektiv nok mest af alt stadig gældende.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Post Reply