Dækning af udgifter til serverdrift

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
Post Reply
FedeAnderzen
Moderator

Dækning af udgifter til serverdrift

Post by FedeAnderzen »

Nu så jeg lige at xcanner havde haft reklamer på siden for at betale for drift af serveren, men at det ikke kunne betale sig.

Personligt vil jeg gerne smide lidt guld i form af donation til serverdrift og måske er der andre af dem herinde der har arbejde der vil ? Jeg forventer naturligvis ikke at de mange unge skolebørn der også bygger sammen med os skal hoste op med deres lommepenge.

Er det noget vi skal finde ud af eller er beløbet under bagatelgrænsen ?
Image
xcanner

Re: Dækning af udgifter til serverdrift

Post by xcanner »

Jeg takker for venligheden Hr. Andersen :D

Formålet med reklamerne var ikke fordi jeg ikke har råd til at drive crafters.dk, på ingen måde. Det ville bare være "sjovt" hvis det kunne finansere sig selv.

Det har været oppe et par gange før, om man skulle kunne give donationer til crafters.dk. Men vi har besluttet os fra at sige nej. Der er flere grunde til dette, bl.a. vil nogen føle at de betaler for en service, og det kan give en masse bøvl.

Jeg havde det meste af hardwaren liggende (til den server vi kører på nu), og jeg kunne ikke forstille mig at vi nærmere os smertegrænsen for den nuværende server (det kan julemanden sikkert svare på).

Hvis man vil hjælpe crafters.dk, kan man sørge før at det er et "rart sted" at være. Evt. hvis man har tiden og lysten, kan man måske få lov til at hjælpe med at vedligeholde www.crafters.dk i form af post af nyheder, billeder, youtube videoer mm.
It's all about the community
julemand101

Post by julemand101 »

Jeg havde det meste af hardwaren liggende (til den server vi kører på nu), og jeg kunne ikke forstille mig at vi nærmere os smertegrænsen for den nuværende server (det kan julemanden sikkert svare på).
Der er ikke nogen problemer med serveren som sådan i øjeblikket. Jeg går ud fra at Minecraft serveren med tiden vil kræve mindre hardware med tiden og evt. også understøtte flere tråde så vi kan udnytte de mange CPU kerner der er i vores server nu. Der er ram nok i maskinen til vi kan have vores map 3-4 gange kørende uden problemer så det er heller ikke et issue.

Så som maskinmester vil jeg informere at vi ikke har problemer på hardware fronten nu eller langt ud i fremtiden. ;)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
FedeAnderzen
Moderator

Post by FedeAnderzen »

Så er der jo ingen ko på isen :D
Skulle dem som holder skidtet kørende komme forbi Skive egnen donerer jeg gerne en kasse øl og et spil Bubble Bobble som tak for ulejligheden, og det kan man vist ikke komme i problemer med skattefar for :D
Image
RMJ1984

Post by RMJ1984 »

Ja skulle jo helst holde det kørerene.
Rekalty

Post by Rekalty »

Ok, hvem vækkede RMJ!
RMJ1984

Post by RMJ1984 »