Page 2 of 2
Re: Yogscast World Record Attempt!
Posted: 05 Aug 2011, 15:16
by xcanner
RMJ1984 wrote:Wow, det er jo næsten et helt mini Mmorpg, kunne være fedt nok med så mange folk. tænk lige hvor meget der bliver bygget
problemet er bare at chatten er svær at læse og følge med i bare når der er 20 folk på vores server.
2600 rofl det er jo helt gak gak
Du kunne heller ikke gøre noget som helst, og laggede tit ned i the void, og at følge med i chatten var totalt umuligt!
Re: Yogscast World Record Attempt!
Posted: 05 Aug 2011, 18:46
by Pars
What did I miss?
Re: Yogscast World Record Attempt!
Posted: 05 Aug 2011, 18:48
by Rekalty
Yogscast prøvede at se hvor mange de kunne presse ind på en server... 2622 blev det til.
Re: Yogscast World Record Attempt!
Posted: 06 Aug 2011, 01:20
by bobiboblolo
Jeg har hørt at verdesrekorden for en fungerende minecraft server er 230, tror det var minecraft wiki/forum folkene der havde den, det var lige da de havde udviklet den første multicore server.
Re: Yogscast World Record Attempt!
Posted: 06 Aug 2011, 09:49
by xcanner
bobiboblolo wrote:Jeg har hørt at verdesrekorden for en fungerende minecraft server er 230, tror det var minecraft wiki/forum folkene der havde den, det var lige da de havde udviklet den første multicore server.
Minecraft kører kun i en core?
Re: Yogscast World Record Attempt!
Posted: 06 Aug 2011, 10:20
by julemand101
Synes også det virker underligt at den skulle virke med multicore eftersom Notch kun har lavet det til singlecore. Men det er jo teoretisk muligt at lave en server helt fra bunden (stort arbejde) og derved lave multicore understøttelse. Jeg vil faktisk tro det er til at overkomme hvis man dropper worldgen koden.
Re: Yogscast World Record Attempt!
Posted: 06 Aug 2011, 10:27
by xcanner
julemand101 wrote:Synes også det virker underligt at den skulle virke med multicore eftersom Notch kun har lavet det til singlecore. Men det er jo teoretisk muligt at lave en server helt fra bunden (stort arbejde) og derved lave multicore understøttelse. Jeg vil faktisk tro det er til at overkomme hvis man dropper worldgen koden.
Der er faktisk et projekt hvor de koder serveren fra bunden i C++
http://mineserver.be/