Hvis sådan en guide dukker op her på forummet vil den blive slettet i henhold til de regler der er her på serveren.Scarystuff wrote:Ok, der var så kommet en del svar i tråden inden jeg fik forfattet min væg af tekst. Hvis I finder ud af at I gerne vil lege med Mumble på serveren, vil jeg gerne tilbyde min assistance og lave en simpel guide så folk kan installere ModLoader og MumbleLink og sætte Mumble korrekt op. I siger bare til..
VOIP på serveren?
- julemand101
Re: VOIP på serveren?
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- bobiboblolo
Hvor står det med ingen klient mods? Den eneste regel jeg kan finde som kan omhandle reglerne er nummer 6, men i henhold til den kan jeg ikke se at det er snyd.
- Scarystuff
Ingen klient mods overhovedet, så er det ligesom temmeligt svært overhovedet at køre Minecraft på 3 af de 4 maskiner jeg sætter det op på. Og har desværre ikke et pengetræ ude i haven til at købe og forære nye maskiner væk.
Men kan godt se at stemningen herinde ikke er den bedste allerede, så I må hygge jer med jeres server.
Men kan godt se at stemningen herinde ikke er den bedste allerede, så I må hygge jer med jeres server.
- xcanner
Scarystuff wrote:Ingen klient mods overhovedet, så er det ligesom temmeligt svært overhovedet at køre Minecraft på 3 af de 4 maskiner jeg sætter det op på. Og har desværre ikke et pengetræ ude i haven til at købe og forære nye maskiner væk.

It's all about the community
- Scarystuff
En der kan fortælle mig hvor jeg sletter min konto herinde? Kan intet finde under control panelet..
- julemand101
Bob:
Notch er ikke for glad for klient mods og der er ikke nogen officiel måde at håndtere dem på. Derfor betragter jeg alle klient mods som at man modificere spillet for at gøre det anderledes end det oprindeligt er tiltænkt og derfor exploits. Hvis man er uenig i dette kan vi tage diskussionen men det har altid været holdningen her på Crafters.dk at der på intet tidspunkt er klient mods. Alternativet er at vi admins udarbejder en liste med mods der er 100% gennemtestet således der ingen risiko er forbundet ved at bruge dem og således KUN tillade disse klient mods.
Min holdning vil dog altid være at klient mods ikke bør eksistere men det er ikke kun min holdning der er gældende her på serveren.
Notch er ikke for glad for klient mods og der er ikke nogen officiel måde at håndtere dem på. Derfor betragter jeg alle klient mods som at man modificere spillet for at gøre det anderledes end det oprindeligt er tiltænkt og derfor exploits. Hvis man er uenig i dette kan vi tage diskussionen men det har altid været holdningen her på Crafters.dk at der på intet tidspunkt er klient mods. Alternativet er at vi admins udarbejder en liste med mods der er 100% gennemtestet således der ingen risiko er forbundet ved at bruge dem og således KUN tillade disse klient mods.
Min holdning vil dog altid være at klient mods ikke bør eksistere men det er ikke kun min holdning der er gældende her på serveren.

Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- julemand101
Den der fanger jeg overhovedet ikke. Der er ingen dårlig stemning her overhovedet men en ganske alm. diskussion omkring emnet. Der blev stillet et spørgsmål og der blev svaret i en neutral stemning.Scarystuff wrote:Ingen klient mods overhovedet, så er det ligesom temmeligt svært overhovedet at køre Minecraft på 3 af de 4 maskiner jeg sætter det op på. Og har desværre ikke et pengetræ ude i haven til at købe og forære nye maskiner væk.
Hvad hardware har disse maskiner siden Minecraft er komplet umuligt at køre på dem uden klient mods?
- julemand101
Scarystuff wrote:En der kan fortælle mig hvor jeg sletter min konto herinde? Kan intet finde under control panelet..
Du kan skrive en intern besked til mig eller xcanner.
- xcanner
Du kan få din konto anonymiseret, hvis du virkelig ønsker det...Scarystuff wrote:En der kan fortælle mig hvor jeg sletter min konto herinde? Kan intet finde under control panelet..
It's all about the community
- Pars
Julemand skriver:
Hvorfor at skiltning med forskellige mods skal give et ban, det forstår jeg ikke, vi har trods alt en mod-sektion her på forumet hvor man frit kan skrive. Det afhænger vel af hvilken type mod man beskriver som så kan give et ban jf. serverens regler.
Julemand til Bob
Den originale chatfunktion er fx noget skrammel, så den har jeg for længst udskiftet, ellers ville det være umuligt at kunne assistere brugere in-game når bølgerne går højt. Er det en exploit? I think not.
Ja der er risiko ved at downloade mods, men der må så selv vurdere om man kan stole på afsenderen, og løbe den risiko at ens brugernavn og password havner i Kina.
Jeg siger go go go for en positivliste over mods, så vi kan få det afklaret 100%.
Bob svarer:Nej når vi siger ingen klient mods så er det INGEN klient mods overhovedet. Hvis du skilter med at bruge klient mods mens du spiller på serveren er det ban på stedet. Hvad angår tyveri af passwords så er det netop det der er sket for en hel del brugere fordi de kører obskure exe filer for at patch deres Minecraft. Jeg siger bare der er en risiko ved alt.
Jeg forstår godt at Bob er forvirret, det er jeg faktisk også. Der står da ikke nogen steder at vi ikke tillader mods. Vi skriver: "6. Du må ikke bruge exploits på serveren. (Snyd, X-Ray, udnytte bugs/fejl i spillet, osv.)."Hvor står det med ingen klient mods? Den eneste regel jeg kan finde som kan omhandle reglerne er nummer 6, men i henhold til den kan jeg ikke se at det er snyd.
Hvorfor at skiltning med forskellige mods skal give et ban, det forstår jeg ikke, vi har trods alt en mod-sektion her på forumet hvor man frit kan skrive. Det afhænger vel af hvilken type mod man beskriver som så kan give et ban jf. serverens regler.
Julemand til Bob
Et er at Notch ikke er glad for klient mods, noget andet er hvad vi har en politik om. Hele sereveren kører vel praktisk talt på et mod i form af craftbukkit, fordi den originale Minecraft server er noget skrammel som ikke har de nødvendige værktøjer. Og craftbukit kunne i princippet høste alle vores brugernavne og passwords, så lige på det punkt kan jeg ikke se den store forskel. (Jeg siger ikke at de gør det, men det er for at understrege princippet at nogle mods er med til at øge spilkvaliteten.)Bob:
Den originale chatfunktion er fx noget skrammel, så den har jeg for længst udskiftet, ellers ville det være umuligt at kunne assistere brugere in-game når bølgerne går højt. Er det en exploit? I think not.
Ja der er risiko ved at downloade mods, men der må så selv vurdere om man kan stole på afsenderen, og løbe den risiko at ens brugernavn og password havner i Kina.
Jeg siger go go go for en positivliste over mods, så vi kan få det afklaret 100%.