BRAND OG ILD

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
xcanner

Re: BRAND OG ILD

Post by xcanner »

fatKaizer wrote:Det kan vel næppe være så svært, at kode en command til at bremse ild. Når man kan få serveren til a gøre det konstant.. Hvis vi laver sådan en, mister vi ikke kontrollen med ilden. Og hvis folk holder en sikker afstand til hinanden, kan meget af det jo undgås.

Men ja der er griefers :( det irriterer mig bare at de begrænser funktionaliteten i spillet.. Der burde laves en global grieferdatabase :)
Hvis man sætter serveren til at slukke ild hver 15. min, hvad skal man så bruge ilden til? Udover at griefe så meget som muligt på 15 min :-)

Der er faktisk taget mange tiltag til en global griefter database,- der er bare flere problemer med en sådanne database (1. Det kan misbruges. 2. Hvad der betegnes som griefing på en server, kan være tilladt på en anden server). Derfor er databasen ikke så populær, og dermed ganske ubrugelig...
It's all about the community
Carstone

Post by Carstone »

Er tilfreds med at ild er disabled, men lidt syndt at Lava ikke flyder ud mere. Hvis det ikke gør nogen skade i form af ildebrand syns jeg da ikke det er et problem hvis det kan flyde
I have spoken.
bobiboblolo

Post by bobiboblolo »

Det kan vel næppe være så svært, at kode en command til at bremse ild. Når man kan få serveren til a gøre det konstant.. Hvis vi laver sådan en, mister vi ikke kontrollen med ilden. Og hvis folk holder en sikker afstand til hinanden, kan meget af det jo undgås

Kunne ikke lige finde ud af det der quote på min iPhone.

Det er svært at lave en sådan kommando da der med at fjerne ild generalt er at fjerne alt der hedder ild fra hele minecraft serveren. Så det er bare slette arbejde formoder jeg. Men det med at lave en kommando er noget med at skrive en masse koder og det er hæsligt mere krævende.
For alle de andre komandoer på server er normalt lavet ud fra andre folks skabeloner ved ikke lige med denne server men mange andre server bruger hey0mod og så forskellige plug-ins som extra features's og har ikke hørt om en sådan med at fjerne ild. Dette er bare formodninger

Og til dig der sagde det med at lava skulle flyde så forstår jeg dig godt men da nye opdateringer kan ødelægge serverens anti ild ting så vil mange ting brænde ned med det samme
Image
fatKaizer

Post by fatKaizer »

bobiboblolo wrote:Det er svært at lave en sådan kommando da der med at fjerne ild generalt er at fjerne alt der hedder ild fra hele minecraft serveren. Så det er bare slette arbejde formoder jeg. Men det med at lave en kommando er noget med at skrive en masse koder og det er hæsligt mere krævende.
For alle de andre komandoer på server er normalt lavet ud fra andre folks skabeloner ved ikke lige med denne server men mange andre server bruger hey0mod og så forskellige plug-ins som extra features's og har ikke hørt om en sådan med at fjerne ild. Dette er bare formodninger
Vi bruger også hey0mod. Jeg har lige kigget i api'et og det er rigtigt, at det ikke er lige til at slette al ild på én gang. Men til gengæld er det super let at undgå at det spreder sig! Også i bestemte regioner. Det vil sige at en /stopfire command, ikke ville rede de blokke, der allerede brænder, men kun forhindre ilden i at sprede sig yderligere.
http://hey0.net/javadoc/PluginListener. ... %20Player)
Det samme gælder for lava (hvis man kigger på onFlow).
Og vi kan endvidere også tillade dynamit, samtidigt med at vi sikrer at creepers ikke kan sprænge bygninger i luften.

Så nej det er ikke specielt krævende, hvis vi bare udnytter hey0mod

Personligt holder jeg til et godt stykke uden for byen, så det ville passe mig super, hvis jeg kunne få lov til at enable lava og ild i mit område :)
bobiboblolo

Post by bobiboblolo »

ohh jeg vidste ikke at heyOmod kunne så meget, synes ikke lige jeg kunne finde det i features
Image
fatKaizer

Post by fatKaizer »

bobiboblolo wrote:ohh jeg vidste ikke at heyOmod kunne så meget, synes ikke lige jeg kunne finde det i features
heh jeg havde slet ikke set de havde en liste med features, men javadoc lyver aldrig ;)

Jeg leger lidt med tanken om at lave et plugin, der understøtter regioner, så man ingame (og offgame) kan lave regioner med forskellige properties. Men det bliver nok først i slutningen af januar, at jeg kommer i gang. Så kan vi altid se om det er noget, der skal implementeres her, hvis jeg får lavet det :)
xcanner

Post by xcanner »

Der er allerede plugins der kan stoppe ild. Kan bare ikke se ideen i at enable ild, for at slukke den automatisk hver 15. min :?:
It's all about the community
Wufei

Post by Wufei »

Siden der ikke er noget andet formål med ild, end at brænde ting af og lave portales, så kan jeg absolut ikke se nogen ide i, at det skal være aktivt! Vi har haft alt for mange uheld med ild og lava. Selvom man mener man kan styre det, så går det utroligt hurtigt når det først går galt, og hvis en spiller ser sig sur og begynder at ødelægge ting, så skal vi til at lave rollbacks af serveren.

Hvad angår portals, så ved jeg ikke om "netherworld" overhovedet er aktivt på serveren, så der er et formål med kunne lave portals?
"This is why we are here, because this little blue diamond has 1562 uses!"
E = MineCraft² | That guy with the rocks.
julemand101

Post by julemand101 »

"netherworld" er ikke aktivt på serveren endnu. Jeg ved ikke hvor langt Notch er med at implementere den feature der gør at man kan hoppe imellem forskellige servere (netherworld og real world vil komme til at køre som 2 forskellige servere (bare rolig man kan sagtens køre 2 servere på samme computer) så vidt jeg er orienteret om).
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Wufei

Post by Wufei »

julemand101 wrote:"netherworld" er ikke aktivt på serveren endnu. Jeg ved ikke hvor langt Notch er med at implementere den feature der gør at man kan hoppe imellem forskellige servere (netherworld og real world vil komme til at køre som 2 forskellige servere (bare rolig man kan sagtens køre 2 servere på samme computer) så vidt jeg er orienteret om).
Okay, jammen så har ild kun én funktion pt. :)
"This is why we are here, because this little blue diamond has 1562 uses!"
E = MineCraft² | That guy with the rocks.
Post Reply