Page 2 of 4
Re: Server nede
Posted: 05 Nov 2011, 20:26
by AndersKahlke
julemand101 wrote:Ja det bliver en relativ meget kedelig opdatering hvor det eneste vi kommer til at rette er nogle fejl hist og her. Den eneste fejl der er blevet rapporteret til os er desuden blevet rettet (/compass viser nu den rigtige retning).
Hm, har aldrig brugt /compass, sååååååå ..
Re: Server nede
Posted: 05 Nov 2011, 21:02
by Sighvatur
Brugere kan bruge logblock
Re: Server nede
Posted: 05 Nov 2011, 21:11
by klaske
Sogic wrote:Brugere kan bruge logblock
imo bør dette fixes asap. JUUULEEEE!
kunne ikke lade vær med og tjekke om det var rigtigt
så jeg skrev : /lb ... /lb help ... /lb commands ... og så stoppede jeg der og begyndte at fortælle folk at de nok ikke skulle rode med det.
Re: Server nede
Posted: 05 Nov 2011, 21:37
by bobiboblolo
Jeg kan ikke se problemet i at folk selv kan bruge LogBlock da de sikkert ville mindske bruget af mods/admins elle lille smule, Da jeg selv har oplevet mystiske blokke eller manglen på blokke som så har vist sig at jeg bare lige skulle tage en snak med en af mine venner, der vil det være smart hvis en mod/admin ikke behøver at komme ind over.
Re: Server nede
Posted: 05 Nov 2011, 22:05
by kirkhammer
der er også problemer med /mc den siger carpet cant follow you there
Re: Server nede
Posted: 06 Nov 2011, 08:52
by Marcus007363
Damm det ser ud som om der virkelig er problemer det er sjældent jeg oplever så mange
Re: Server nede
Posted: 06 Nov 2011, 12:12
by julemand101
Marcus007363 wrote:Damm det ser ud som om der virkelig er problemer det er sjældent jeg oplever så mange
Hvilke problemer hentyder du til? Jeg kan ikke løse problemerne hvis det eneste folk skriver at de oplever problemer!
Det skal siges at jeg har løst problemet med Magic Carpet og Logblock. Så vil gerne vide hvilke andre problemer du oplever.
Re: Server nede
Posted: 06 Nov 2011, 17:05
by xcanner
Marcus007363 wrote:Damm det ser ud som om der virkelig er problemer det er sjældent jeg oplever så mange
Der kommer (næsten) altid et par problemer når vi opdatere craftbukkit eller plugins. Især nogen plugins er meget "svære" at opdatere. Problemerne opstår fordi:
1. Visse udviklere er ekstremt dårlige til at dokumentere deres arbejde.
1.1 Ingen ordenlig changelog som beskriver hvad der er ændret og hvad server admins evt. skal gøre manuelt.
2. Dårlig kodning.
2.2 Nye features bliver implementeret, men konfigurationsfilerne bliver ikke automatisk opdateret.
Ovenstående er skyld i 99% af tilfældene når vi får problemer. Ved størrre opdateringer tester vi ovenikøbet på test serveren, men husk at både udviklerne af plugins og vores "arbejde" med serveren er ulønnet og derfor naturligvis begrænset hvor "perfekt" det bliver.
Dog mener jeg selv vi er gode til at holde serveren meget stabil og med en meget høj oppetid, hvis man ser over et hel års forløb.
Re: Server nede
Posted: 06 Nov 2011, 17:34
by Marcus007363
julemand101 wrote:Marcus007363 wrote:Damm det ser ud som om der virkelig er problemer det er sjældent jeg oplever så mange
Hvilke problemer hentyder du til? Jeg kan ikke løse problemerne hvis det eneste folk skriver at de oplever problemer!
Det skal siges at jeg har løst problemet med Magic Carpet og Logblock. Så vil gerne vide hvilke andre problemer du oplever.
Tror du har misforstået det lidt jeg mener at jeg normalt aldrig oplever denne type fejl på serveren ikke at jeg selv har set nogen bugs ved ikke at man kan skribe /lb help er en bug men det er kun det jeg mener
Re: Server nede
Posted: 06 Nov 2011, 17:37
by julemand101
Enig. Det er sjældent at en opdatering medfører at serveren går helt ned. I langt de fleste tilfælde lykkes opdateringerne efter en alm. genstart af serveren. Problemerne denne gang var mest af alt igen at nogle konfigurationsfiler skulle opdateres. Problemet med disse konfigurationsfiler er så at udviklerne ikke har dokumenteret en række af nye indstillinger så jeg måtte bruge noget tid på at tjekke kildekoden for de enkelte plugins (og kildekoden har så heller ingen kommentarer).
Kort sagt er det svært at vedligeholde en server med så mange brugere som Crafters.dk. Som xcanner så fint skriver så er vores arbejde ulønnet og derfor er det også begrænset hvor mange ressourcer vi kan ligge i at gennemteste tingene.
(men jeg skal forsøge at undgå at tingene går så galt igen som det gjorde i går)