Hvis du tilføjer twitter, gmail og crafters har du stortset hele mit internet forbrug. Og jeg bruger kun chrome, bortset fra safari til netbankSom jeg ser det er Chrome en fed browser hvis man kun skal ind på Facebook eller søge efter en madopskrift.
Virkelige Verden VS. MineCraft
- CasperSK
Re: Virkelige Verden VS. MineCraft
we've tried nothing and we're all out of ideas.
- julemand101
hehe og sådan er flertallet af brugerne og derfor er Chrome også en fin browser til dem.CasperSK wrote:Hvis du tilføjer twitter, gmail og crafters har du stortset hele mit internet forbrug. Og jeg bruger kun chrome, bortset fra safari til netbankSom jeg ser det er Chrome en fed browser hvis man kun skal ind på Facebook eller søge efter en madopskrift.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- AndersKahlke
Fedt! Tak for svaret! Sidder nemlig og overvejer om jeg skal skifte!julemand101 wrote:Fordi Firefox fungerer på en lang række punkter hvor Chrome fejler groft. Chrome er fint hvis man ikke skal bruge sin browser til noget seriøst men hvis man skal lave noget produktivt og arbejde lidt effektivt så dur Chrome bare ikke.
Det største problem Chrome har er deres adresselinje. Når man indtaster noget i adresselinjen i Firefox så kommer der forslag frem på sider med en eller flere af følgende kendetegn:
* Ordet passer ind i linkadressen.
* Ordet passer ind i en sides titel.
I Chrome derimod får man følgende:
* Ordet passer ind i linkadressen.
* Ordet passer ind i en Google søgning.
Det er selvfølgelig meget forskelligt hvordan folk arbejder men det jeg primært gør er at besøge sider jeg har besøgt før og her dur Google bare ikke eftersom langt de fleste sider ikke har noget som helst ord i linkadressen der direkte peger på sidens titel. Fx hvis jeg skal gå ind på Skyrim's forum på Steam kan jeg i firefox nøjes med at skrive "sk" og så er første hit den korrekte side. I Chrome derimod vil den finde min søgning efter "Skyrim Steam Forum" hvorefter den foretager en søgning hvor jeg derefter skal vælge første resultat. For mig at se giver det ingen mening at jeg skal foretage en Google søgning for at komme ind på en side jeg allerede har besøgt før. Samtidig kan Firefox finde ud af hvilke sider jeg besøger ofte og hvad jeg skriver for at komme frem til dem således den sørger for jeg skal skrive mindst muligt for at komme ind på den side jeg ønsker.
Et andet problem med Chrome er hastigheden. Ja den er hurtig ved en enkelt side men jeg oplever gentagende gange at tabs jeg ikke har besøgt i længere tid er meget langsomme til at blive åbnet. Det kan godt være Firefox er lidt langsommere men tilgengæld er den lige hurtig til alle operationer og viser ikke svingende performence.
Og når vi nu nævner performence så har jeg foretaget adskillige tests på flere forskellige systemer med forskellige OS og jeg fatter ikke at Google Reader kører var røv i Google Chrome hvorimod det kører smooth i Firefox. Det giver ingen mening at Google ikke selv kan få noget ydelse i deres eget produkt.
Firefox har desuden en rigtig nice deling at data mellem computere der er virkelig nice. Udover at gemme bogmærker gemmer den også hvilke sider jeg har besøgt samt den prioritet der er ved forskellige adresser i adresselinjen som før omtalt. Dette gør at jeg yderest effektivt kan gå rundt mellem mine mange enheder uden at føle jeg skal flytte data. Desuden kan jeg se hvilke tabs jeg har åben på mine andre computere. Jeg ved Chrome har lidt den samme feature men synes ikke det fungerer nær så godt.
Og sidst har Firefox et dejligt overblik over tabs hvor man nemt kan gruppere tabs og kun se enkelte grupper. Dette gør det nemt at opdele privatliv og arbejde. Fx kan jeg godt have 30 tabs åbne når jeg ser på ny computer men det er ikke de samme 30 tabs jeg vil have fremme når jeg koder. I Firefox kan jeg bare markere alle disse tabs og så flytte 2 grupper og så skifte mellem dem. Dejligt enkelt og ligetil.
Der er tonsvis af andre ting jeg synes Firefox gør bedre end nogen anden browser. Nu kan jeg lyde lidt som en fanboy men jeg har installeret både Firefox og Chrome på mange af mine systemer og de bruges begge to dagligt fordi der er ting de begge er gode til. Som jeg ser det er Chrome en fed browser hvis man kun skal ind på Facebook eller søge efter en madopskrift. Men så snart man skal bruge nettet mere seriøst og gøgle rundt med 20+ forumsider, nyhedsartikler og Google søgninger så bliver Chrome pludseligt meget kompliceret. Derimod føler jeg aldrig at Firefox gør tingene mere besværligt for mig når jeg arbejder.
BulbaSaw
- Notch for president!
- Notch for president!
- Alisbjerg
Der skal være noget seriøst, samt noget useriøst.mielowlarsen wrote:Og nu spørger jeg sikkert dumt hvorfor du har ektra bladet åbent:P
og alle de andre programmer der er seriøst mange
Jeg knokler med så mange ting i øjeblikket, og så hjælper det at læse nogle af de totalt tossede ting ekstrabladet skriver om, og det er naturligvis en bonus at læse det brugerne skriver ind i mellem... - Danmark er jo fyldt med klaphatte
Lige nøjagtig!Xuno wrote:Man han har da det vigtigste åbent
Ingeniøren