Hjælp til ny pc tak

Alt ikke releteret til Minecraft eller crafters.dk.
Casper98dk

Re: Hjælp til ny pc tak

Post by Casper98dk »

julemand101 wrote:Nu skal jeg lige tilføje at da jeg købte computer fandt jeg frem til jeg sparede penge ved at købe den samlet hos komplett.dk. Du kan vælge de dele du ønsker og så samler de den. Der findes mange andre steder med samme service som fx mm-vision.dk som jeg også kan anbefale.

Personligt ville jeg aldrig begynde selv at samle en computer fra bunden. Jeg har erfaringer nok med dele der ikke passer og ting der går galt. Desuden har du også garanti på at det hele virker (altså helheden) når du køber samlet hvor du derimod "kun" har ganrati på de enkelte dele hvis du selv samler hvilket ikke hjælper ret meget hvis det viser sig at delene ikke passer sammen (seneste historie er en der købte et bundkort og noget ram. I manualen til bundkortet stod der så helt specifikt at RAM produceret af en specifik producent ikke virkede hvilket så uheldigvis var de ram han havde købt).

Eneste grund til at samle selv i dag vil være at man derved undgår at købe harddisken men sådan en service vil du sikkert også kunne få ved mm-vision.dk hvis man ringer til dem.

Dette problem har du jo så kun hvis du ikke kender tingene ordenligt, der skal jo ikke meget undersøgelse til for at vide om ting kan sættes sammen før du køber det :) min nye pc (jeg fik på grund af bf3 og Skyrim, det kunne den gamle ikke trække) har kostet omkring 2-3k. Det var mixet af nogle brugte dele og sådan.. Men min var også mest en upgrade og ikke en helt ny :)

/godt nytår
Image
Tidligere Avis redaktør. Nu ham der brokker sig. Og ser jer bygge.

-Casper
julemand101

Post by julemand101 »

Det lader til at Intel kommer med sine nye CPU'er d. 8. April:
http://newz.dk/intel-klar-med-25-nye-pr ... en-8-april
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
sejer4

Post by sejer4 »

Jeg har fået min kærestes fætter til at hjælpe mig med at bygge en selv :D
men jeg ville lige høre ad herinde først

det vi han har foreslået er følgende:

Club 3D GeForce GTX 560 Green Edition - graphics card - GF GTX 560
AMD Phenom II X4 970 Black Edition
GIGABYTE GA-970A-D3 (rev 1.0)
KINGSTON 8GB DDR3 1600MHz (2x4) HyperX
Corsair Builder Series CX600 V2
Western Digital 1000GB Harddisk
Cooler Master CM Elite 334

og det vil ca koste 5000 kr

Hvad vil i sige til et sådan tilbud er det værd at slå til på?
julemand101

Post by julemand101 »

Udover jeg hader AMD CPU'er så fint nok. :)

(jeg aner ikke noget om hvor god en CPU det er men det skal der nok være andre der ved).
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
sejer4

Post by sejer4 »

okay men tak fordi du gad at se på det i hvert fald :D
Relgus

Post by Relgus »

julemand101 wrote:Udover jeg hader AMD CPU'er så fint nok. :)

(jeg aner ikke noget om hvor god en CPU det er men det skal der nok være andre der ved).
jule jeg bruger da AMD CPU :D

sejer4 wrote:Jeg har fået min kærestes fætter til at hjælpe mig med at bygge en selv :D
men jeg ville lige høre ad herinde først

det vi han har foreslået er følgende:

Club 3D GeForce GTX 560 Green Edition - graphics card - GF GTX 560
AMD Phenom II X4 970 Black Edition
GIGABYTE GA-970A-D3 (rev 1.0)
KINGSTON 8GB DDR3 1600MHz (2x4) HyperX
Corsair Builder Series CX600 V2
Western Digital 1000GB Harddisk
Cooler Master CM Elite 334

og det vil ca koste 5000 kr

Hvad vil i sige til et sådan tilbud er det værd at slå til på?

det lyder til at det er en meget god køb det der :D men når man har AMD skal man ikke lige lege med at lave film og den slags for det køre den ikke så godt efter hvad jeg har hørt :D :ugeek: har jo selv AMD men jeg laver ikke film
medlem af UB. og Kaffe skal der til <3
sejer4

Post by sejer4 »

okay mange tak (laver heller ikke film)
Nemisisdk

Post by Nemisisdk »

fornuftig maskine til prisen.

Ang. det at man skal lade være med at lave film på en AMD, kan jeg ikke lige se, hvad der skulle være problematisk omkring dette.
Sætter man Intel cpu´er op mod AMD cpu´er, så er ofte problemet, at AMD bliver varmer, Hvis dette er problemet, når man laver film, så kunne det tyde på, at man allerede fra starten af, havde været ligeglad med sin maskine og ikke tænkte på ordentlig køling.

Hvis man køber en AMD skal man som udgangspunkt altid sørge for, at få en anden cpu køler, da standart køleren der følger med er underdimensioneret.

Dette syntes jeg faktisk også kun, at være det eneste der mangler ved din liste.
Jeg kan varmt anbefale en zelman eller corsair hydro serie, da begge producenter er gode til at lave køler, som er lydsvage, men har en høj køle egenskab.
Relgus

Post by Relgus »

O.o Nemisisdk det var jo noget jeg havde hørt :lol: skulle til at prøve det af men det gider jeg ikke nu :)
medlem af UB. og Kaffe skal der til <3
sejer4

Post by sejer4 »

okay mange tak for din hjælp med kølleren men det vil nok komme i den på et senere tidspunkt da jeg har et lidt stram budget :(
Post Reply