julemand101 wrote:Nu skal jeg lige tilføje at da jeg købte computer fandt jeg frem til jeg sparede penge ved at købe den samlet hos komplett.dk. Du kan vælge de dele du ønsker og så samler de den. Der findes mange andre steder med samme service som fx mm-vision.dk som jeg også kan anbefale.
Personligt ville jeg aldrig begynde selv at samle en computer fra bunden. Jeg har erfaringer nok med dele der ikke passer og ting der går galt. Desuden har du også garanti på at det hele virker (altså helheden) når du køber samlet hvor du derimod "kun" har ganrati på de enkelte dele hvis du selv samler hvilket ikke hjælper ret meget hvis det viser sig at delene ikke passer sammen (seneste historie er en der købte et bundkort og noget ram. I manualen til bundkortet stod der så helt specifikt at RAM produceret af en specifik producent ikke virkede hvilket så uheldigvis var de ram han havde købt).
Eneste grund til at samle selv i dag vil være at man derved undgår at købe harddisken men sådan en service vil du sikkert også kunne få ved mm-vision.dk hvis man ringer til dem.
Dette problem har du jo så kun hvis du ikke kender tingene ordenligt, der skal jo ikke meget undersøgelse til for at vide om ting kan sættes sammen før du køber det min nye pc (jeg fik på grund af bf3 og Skyrim, det kunne den gamle ikke trække) har kostet omkring 2-3k. Det var mixet af nogle brugte dele og sådan.. Men min var også mest en upgrade og ikke en helt ny
/godt nytår