Crafters Real Time Ur

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
julemand101

Re: Crafters Real Time Ur

Post by julemand101 »

xcanner wrote:Er det blevet verificeret at uret ikke tikker, hvis der ikke er nogen i området?
(har ikke set konstruktionen) Min bror og jeg tjekkede for en måneds tid siden på lignende projekter men droppede det netop fordi vi ikke kunne finde nogen løsning der fungerede når en chunk ikke er loaded. Tanken blev så lidt at vi skulle spørge de rigtige om vi måtte smide uret i worldtree som altid er loaded men så var der pludselig ikke mere tid til projektet og vi droppede det. :P

Problemet er at du nemt kan lave en konstruktion der starter igen når du kommer hen til den men fidusen med et ur er jo netop at konstruktionen altid skal køre for at kunne opdatere sin egen tilstand hvilket ikke lige lader sig gøre i Minecraft da spillet ikke simulerer den tabte tid når man har været væk og kommer tilbage igen. Se det fx med at korn og træer ikke vokser når man er væk fra områderne. :)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
julemand101

Post by julemand101 »

Men hvis det virkelig er vigtigt at det ur bliver ved med at gå så kan vi på serversiden godt lave nogle tricks (hvad jeg lige har set i andre sager) hvor der kan angives specifikke chunks der altid er loaded. Den løsning ser jeg hellere end at man begynder selv at bruge chunk loadere der risikerer at belaste serveren mere end højst nødvendig.

Men så skulle uret stå et mere centralt sted nær spawn før jeg gad rode med så meget. :)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
xcanner

Post by xcanner »

julemand101 wrote:Men hvis det virkelig er vigtigt at det ur bliver ved med at gå så kan vi på serversiden godt lave nogle tricks (hvad jeg lige har set i andre sager) hvor der kan angives specifikke chunks der altid er loaded. Den løsning ser jeg hellere end at man begynder selv at bruge chunk loadere der risikerer at belaste serveren mere end højst nødvendig.

Men så skulle uret stå et mere centralt sted nær spawn før jeg gad rode med så meget. :)
"Problemet" er vel også at selv om den chunk altid er loadet vil uret vel altid tabe tid ved backup, server restart med mere. Lad det gå som det gør og kald det "Aberdeen's officielle tid" :-)
It's all about the community
julemand101

Post by julemand101 »

xcanner wrote:
julemand101 wrote:Men hvis det virkelig er vigtigt at det ur bliver ved med at gå så kan vi på serversiden godt lave nogle tricks (hvad jeg lige har set i andre sager) hvor der kan angives specifikke chunks der altid er loaded. Den løsning ser jeg hellere end at man begynder selv at bruge chunk loadere der risikerer at belaste serveren mere end højst nødvendig.

"Problemet" er vel også at selv om den chunk altid er loadet vil uret vel altid tabe tid ved backup, server restart med mere. Lad det gå som det gør og kald det "Aberdeen's officielle tid" :-)
Glimrende ide. Men du er vel enig i at vi forbyder chunk loadere på klient siden? ;)

(admin diskussionen er blevet en smule offentlig her men så kan folk nyde to admins der diskuttere)
xcanner

Post by xcanner »

julemand101 wrote:
xcanner wrote:

Glimrende ide. Men du er vel enig i at vi forbyder chunk loadere på klient siden? ;)

(admin diskussionen er blevet en smule offentlig her men så kan folk nyde to admins der diskuttere)
Ja da, kan ikke se ideen eller grunden i at holde en chunk loaded på serveren, udover noget XP farm noget, men det er på ingen måde nødvendigt.
rallentof

Post by rallentof »

julemand101 wrote:
klaske wrote:Så må vi jo ha cheffen ud og se på sagerne, Mkh er godt nok gået i seng. Men Aberdeen er altid vågen :mrgreen:
Hvis chefen begynder at give dem ret trækker jeg argumentet op af hatten at det næste vi ser er folk der bruger chunk loader på deres mob farms hvilket vi før har set kan nedlægge serveren i visse områder (altså at folk lader deres computere stå natten over ved deres mob farms). :)
Man kan jo sige at en admin skal give tilladelse hvis ikke det kræver for meget af jer admins
skaberen af ingen ting og intet andet( hvis i har nogle fede builds plzz pm mig:-)
:geek:
Hedder Rasmustof ingame
WARNING STAVEFEJL
mkh1982

Post by mkh1982 »

Som mand bag projektet kan jeg da svare på noget af det :D

Uret går i står når man er væk fra den og ja den taber tid alt efter hvor meget trafik der er på serveren. Har leget med den her til morgen hvor den passer nøjagtig.

Hvis man kommer hen til den går den ikke selv igang. Jeg skal hen og starte den forfra. Det er en sikkerhed der er bygget i uret af den simple grund, hvis den får et impuls for meget ødelægger den mine pistons rækkefølge og presser nogle blocks ud hvor de ikke skal være også skal jeg starte forfra med noget af det.

Hvis den skaber for meget lag for serveren er det fint med mig at holde den slukket. Fik bare afvide det ikke kunne lade sig gøre, men den er nu alligevel lavet :D

\\MKH1982
Image
xcanner

Post by xcanner »

mkh1982 wrote: Hvis den skaber for meget lag for serveren er det fint med mig at holde den slukket. Fik bare afvide det ikke kunne lade sig gøre, men den er nu alligevel lavet :D
\\MKH1982
Det giver ikke lag på serveren.

Forslag:
Lav en lille udstikker fra den røde tube, og lav en pæn lille plads/park (klokkepladsen/klokkeparken), hvor man kan køre direkte til med minecart. Lav evt. en knap, så man kan tænde uret fra klokkepladsen.
mkh1982

Post by mkh1982 »

xcanner wrote: Forslag:
Lav en lille udstikker fra den røde tube, og lav en pæn lille plads/park (klokkepladsen/klokkeparken), hvor man kan køre direkte til med minecart. Lav evt. en knap, så man kan tænde uret fra klokkepladsen.
Det med minecart kommer. Ja en park nede foran er da en god ide. Plus jeg overvejet at lave et klokketårn der spiller hver time.

Det med en knap til at tænde uret skal jeg lige arbejde på, det er en mulighed. Vil staks gå igang med at fabriker det :D

Har lavet en lille bitte film omkring hvordan cart systemet skal være
http://www.youtube.com/watch?v=QnSw0-YN ... AAAAAAAAAA
Image
thomaskaufi

Post by thomaskaufi »

så det står altså i aberdeen? :)
"Den dybe tallerken blev ikke opfundet på en dag!"
Post Reply