Page 2 of 2
Re: Anbefaling til seed 1.2.3 (adv)
Posted: 12 Mar 2012, 16:25
by Casper98dk
Ch0x wrote:Tror det fede mener er, at man kan forberede sig FØR mappet kommer, og rende ud og finde det hele med det samme når vi opdaterer.
Casper98dk wrote:FedeAnderzen wrote:Hvis man i forvejen kender seed, kan man vel snyde ved at finde ting som spawnere eller strongholds i sin singleplayer og så rende rundt efter koordinater når vi opdaterer.
Der er sikkert allerede nogen der er i gang, små snydepelse...
Det vil kunne ses som en hvilken som helst anden form for Xray, så det kan i jo ligeså let gøre noget ved som hvis de bruger faktiske Xray mods.
WRONG.
Man kan sagtens gå ind i singleplayer og finde f.eks. ti gode crevices med masser af resourcer, og så gå direkte hen til dem på serveren, når vi opdaterer. Hvordan er det lige, at det skal kunne spottes som x-ray?
okay jeg havde ikke tænkt på crevices
men så er der stadig det som Bob snakker om, du kan jo se seeds når du er i verdenen
så problemet har jo hele tiden været der, folk kan jo bare bruge world editor, så kan du let se hvor de er.
Men hvis at der er en der får en masse dia og det viser sig at han er gået fra cave til cave, kan i jo gøre som nu, det er kun hvis folk begrænser sig, og sådan kan de sikkert slippe afsted med det i forvejen. I think?
sig hvis jeg tager fejl.
Re: Anbefaling til seed 1.2.3 (adv)
Posted: 12 Mar 2012, 16:33
by Ch0x
Ja, man kan se seed når man er i verdenen. Men som jeg nævnte tidligere, så tror jeg netop Fede snakker om det med at forberede sig på det nye map. Altså, skrive en masse coords ned på gode områder, og så kan rende ud og finde dem med det samme når vi opdaterer. Jeg ved ikke om problemet vil være aktuelt, men jeg tror måske at folk er mere tilbøjelige til, at gå ind i singleplayer og bruge f.eks. x-ray, og så bare gå efter coords i det nye map, og tro at det er okay. Det er jo før set, at folk ikke tror det er imod reglerne når ens ven har x-ray og fortæller hvor man skal grave.
Mht at afsløre folk som bruger x-ray i den ene eller anden form, så tror jeg ikke der ret mange som ved hvor meget arbejde der ligger bag sådan en sag, så den samtale vil jeg ikke føre længere ud.
Re: Anbefaling til seed 1.2.3 (adv)
Posted: 12 Mar 2012, 18:06
by julemand101
Pga. de punkter Fede kommer med vil vi ikke bruge dette seed. Vi tager desuden ikke imod nogen seed forslag men skal forsøge at finde et spawn område der ikke ligger alt for langt væk fra jungle.
Re: Anbefaling til seed 1.2.3 (adv)
Posted: 12 Mar 2012, 18:59
by FedeAnderzen
Ja det var netop det at folk kunne begynde allerede nu at finde de fede steder der bekymrede mig.
Det ville være let at bruge et xray program til feks at finde de steder hvor der er flere spawnere tæt på hinanden og så sikre sig den perfekte xp farm når vu starter den nye verden op, men det ser ud til jeg kan sove roligt igen
Re: Anbefaling til seed 1.2.3 (adv)
Posted: 13 Mar 2012, 08:19
by MemorianX
Når folk trykker f3 og ser seed kan de faktisk ikke bruge det til noget. går de ind og laver en ny verden med samme seed bliver den anderledes en den der er på serveren da severens nuværende map er lavet med en tidligere version af map generator. Selvfølgelig falder det punkt til jorden når der laves nye map på serveren med den opdaterede generator i 1.2
Og så lige til et problem med at bruge det seed som er foreslået. Spawn ligger ikke samme sted selvom det er det samme seed der bruges, man kan skrive coords ned og så gå hen til de to biomes, men da serveren begrænser området der er tilgængeligt med world border kan de to biomers ligge helt uden for det map serveren kører
Re: Anbefaling til seed 1.2.3 (adv)
Posted: 13 Mar 2012, 16:05
by CptTomatoKing
MemorianX wrote:Når folk trykker f3 og ser seed kan de faktisk ikke bruge det til noget. går de ind og laver en ny verden med samme seed bliver den anderledes en den der er på serveren da severens nuværende map er lavet med en tidligere version af map generator. Selvfølgelig falder det punkt til jorden når der laves nye map på serveren med den opdaterede generator i 1.2
Og så lige til et problem med at bruge det seed som er foreslået. Spawn ligger ikke samme sted selvom det er det samme seed der bruges, man kan skrive coords ned og så gå hen til de to biomes, men da serveren begrænser området der er tilgængeligt med world border kan de to biomers ligge helt uden for det map serveren kører
Problemet er ikke at man ka trykke F3 og se et seed.. Men alle temp verdner bliver resat og hvis folk ved hvilket seed der bliver brugt til de nye verdner så kan de gå ind i singleplayer og finde ting som spawnere, gode steder at mine og strongholds.
Hvis flok vil finde sådan ting i normal verden så ka de bare bruge et mod som world downloader.
Et seed kommer med nogle steder du ka spawne hvoraf der så bliver valgt et - og hvis der så kun er et spawn til det seed, så vil du spawne samme sted hver gang du bruger det seed...
Men det har sådan set ingen betydning da spawn området nemt kan flyttes
Re: Anbefaling til seed 1.2.3 (adv)
Posted: 21 Mar 2012, 14:14
by KingOfAmager
jeg syntes der er et coolt seed men er også enig med fede der er lidt for risikabelt.