Page 2 of 2

Re: Out Of Memory!

Posted: 14 Jul 2012, 20:24
by julemand101
Pete wrote:Jeg havde problemet at jeg ikke kunne få den til at køre i 64-bit java, men den gør også at man kan bestemme hvor meget ram den skal kunne bruge.
Jeg fik det læst med at lave en .bat fil med denne tekst:

Code: Select all

javaw -Xmx2200m -Xms2200m -jar "Minecraft.exe"
Det der garantere på ingen måde at den bruger 64-bit Java. Hvis du vil være sikker på den bruger 64-bit Java skal du bruge den fulde sti til javaw som er:
C:\Program Files\Java\jre7\bin\javaw.exe

Der er desuden ingen grund til du angiver -Xms med mindre du har performence problemer. Jeg vil dog ikke anbefale at rode med ekstra parametre til Java med mindre du bruger custom texture packs i meget høj opløsning da standard Minecraft slet ikke bruger i nærheden af 2 gb ram (nærmere i området af 200-500 mb).

Re: Out Of Memory!

Posted: 14 Jul 2012, 23:19
by Pete
OptiFines Extreme indstilling kan godt trække en del, selvom det nok ikke kommer i nærheden af 2 gb. :)

Re: Out Of Memory!

Posted: 14 Jul 2012, 23:54
by julemand101
Pete wrote:OptiFines Extreme indstilling kan godt trække en del, selvom det nok ikke kommer i nærheden af 2 gb. :)
Nu kender jeg ikke noget til optifine men den sætter vel parametrene til Java selv så det passer?

Re: Out Of Memory!

Posted: 19 Aug 2012, 01:01
by Ovesen
Jeg havde også et "out of memory" problem. Det var pga. jeg havde windows 64bit, men havde java 32bit. Nu har jeg 64bit og har ikke fået en eneste "out of memory"