Page 2 of 2

Re: Tekkit.

Posted: 19 Sep 2012, 15:23
by Ninjastick
Casper98dk wrote: [Det meste af posten]
Allerede ved størstedelen af det du skriver, der ser jeg et ENDNU større arbejde back-end. For hver mod der bliver tilføjet til serveren bliver den sværere/mere omstændig at vedligeholde, og hvis vi så også skal til at ændre på nogle af tingene, så bliver det da først lakrids.

At deaktivere Quarry, et par af de armors der er, en stor del af våbnene, Equivalent Exchange og en lille del af værktøjet, er ret standard på de servere jeg har set køre den store pakke.

Min grund til at være glad for en stor del af de mods er bl.a. den måde man kan automatisere processer på/lave styringer, og de beregninger der er lagt bag det hele. At lave en nuclear reactor er et spil i sig selv..

Jeg kunne godt se det fede i at køre en server med alle de fine og tekniske mods, men den skal køre parallelt med den normale server. Jeg har svært ved at se de 2 hænge sammen som en stor server (mest pga. materialer).



Jeg gider ikke og skrive mere :)

-Stick

Re: Tekkit.

Posted: 19 Sep 2012, 16:06
by Casper98dk
Ninjastick wrote:
Casper98dk wrote: [Det meste af posten]
[det han skrev]
-Stick
Synes også det at kunne lave ting automatisk er det der gør det fedt. fordi der er så meget logisk tænking bag det. Det er ikke bare LIGE at lave. Specielt redpower, og redpower computerne, hvilke er federe end computercraft, as i see it.. Af flere grunde, specielt på den måde det er sat sammen med redstone osv.

Re: Tekkit.

Posted: 19 Sep 2012, 16:56
by R2_DJ
Kan ikke se hvad problemet med modpack udvikleren ikke har fået tilladelse. Det er da ikke fordi de andre modders har patent på deres mods da det er bygget op på MineCraft som Mojang har udviklet. Da hele molevitten er gratis alligevel kan jeg ikke se hvad problemet er.

Re: Tekkit.

Posted: 19 Sep 2012, 17:20
by julemand101
Må jeg lige igen fastslå at vi ikke vil bruge Tekkit før der kommer support i Minecraft for fjerninstallation af Mods ligesom det er muligt i dag med Texture Packs. I kan vel allerede nu se hvor kompliceret det bliver hvis vi skal udvikle vores egen lille Minecraft version med de mods som vi har valgt at benytte og så skulle sørge for at vores brugere installere den. Dette gør det blot mere kompliceret at komme ind på serveren hvilket jeg ikke har nogen interesse i at gøre.

Re: Tekkit.

Posted: 19 Sep 2012, 20:35
by Ninjastick
R2_DJ wrote:Kan ikke se hvad problemet med modpack udvikleren ikke har fået tilladelse. Det er da ikke fordi de andre modders har patent på deres mods da det er bygget op på MineCraft som Mojang har udviklet. Da hele molevitten er gratis alligevel kan jeg ikke se hvad problemet er.
Det er ikke et spørgsmål om patent og at tingene er gratis. Det er et spørgsmål om at respektere den copyright udviklerne har skrevet til deres plugin. Hvis de skal holde en standard gider de jo ikke ha' en milliard modificerede versioner til at ligge, som fucker det hele op og stempler projektet som noget lort. Og det er blot en af grundende til at skrive, og overholde, en copyright. Det handler om respekt og pluginnets troværdighed (og noget mere).
julemand101 wrote:Må jeg lige igen fastslå at vi ikke vil bruge Tekkit før der kommer support i Minecraft for fjerninstallation af Mods ligesom det er muligt i dag med Texture Packs. I kan vel allerede nu se hvor kompliceret det bliver hvis vi skal udvikle vores egen lille Minecraft version med de mods som vi har valgt at benytte og så skulle sørge for at vores brugere installere den. Dette gør det blot mere kompliceret at komme ind på serveren hvilket jeg ikke har nogen interesse i at gøre.

Det ville også være noget snavs, og give mere arbejde, da det inkludere vedligeholdelse af plugins både serverside OG clientside. Jeg tror vi skal lukke den her og sige at vi venter på at
julemand101 wrote:der kommer support i Minecraft for fjerninstallation af Mods
Der kommer nok en opdatering af situationen på forsiden, eller på forum, hvis/når vi kaster os ud i det :)

-Stick