Pirat?
- Icy_troll
Re: Pirat?
Når det gælder spil, så plejer jeg altid at købe det lovligt, mest for at undgå bøvlet med opdateringer osv.. Men når det kommer til film så kører bittorrent bare derud af
I have no idea what's going on.
- thomaskaufi
Det er vel i grunden et spørgsmål om moral...
Personligt køber jeg både film og musik, ikke fordi jeg er totalt modstander af pirateri, men fordi jeg synes at mennesker der har brugt tid og kræfter på at lave disse kreative medier, fortjener at modtage 'credit' for deres hårde arbejde. Og så vil man vel sige at de har fået deres løn af hollywood, "så den går ikke", men for mig er det mere en principsag!
Til sidst tror jeg (som julle også lagde vægt på) at man skal tilføje en ting;
Der er ikke noget der undskylder for pirateri, på papiret! Men du kan sikkert undskylde for dig selv. Og det kommer helt ud på mavefornemmelse, samvittighed og moral!
Godt nytår herfra
Personligt køber jeg både film og musik, ikke fordi jeg er totalt modstander af pirateri, men fordi jeg synes at mennesker der har brugt tid og kræfter på at lave disse kreative medier, fortjener at modtage 'credit' for deres hårde arbejde. Og så vil man vel sige at de har fået deres løn af hollywood, "så den går ikke", men for mig er det mere en principsag!
Der er ikke noget der undskylder for pirateri, på papiret! Men du kan sikkert undskylde for dig selv. Og det kommer helt ud på mavefornemmelse, samvittighed og moral!
Godt nytår herfra
Last edited by thomaskaufi on 03 Jan 2013, 18:41, edited 1 time in total.
"Den dybe tallerken blev ikke opfundet på en dag!"
- Casper98dk
Som sagt, jeg synes det er fint at prøve lidt af spillet som en demo (via pirateri) når jeg så kort tid efter køber det Men ja, det er så personlig etik.thomaskaufi wrote:Det er vel i grunden et spørgsmål om moral...
Personligt køber jeg både film og musik, ikke fordi de skal tjene latterligt mange penge, men fordi jeg synes at mennesker der har brugt tid og kræfter på at lave disse kreative medier, fortjener at modtage 'credit' for deres hårde arbejde. Og så vil man vel sige at de har fået deres løn af hollywood, "så den går ikke", men for mig er det mere en principsag!
Godt nytår herfra
- julemand101
Tja, jeg synes så det i dag er langt nemmere at finde nogle videoer på youtube hvor man kan danne sig en mening. Eftersom der er så mange titler ude i dag så synes jeg hurtigt man kan vurdere om noget er værd at bruge tid på uden en dybere undersøgelse. Der er ting som hardwarekrav men det er ikke så svært at se på grafikken og på forummer om tingene kører ordentligt.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- thomaskaufi
Hmmm ja Casper, det ve jeg sku ik så meget om, spiller ik rigtig andet end Minecraft (og portal en gang imellem), så jeg er ikke den store gamer
Dog kan jeg godt følge julles pointe i at der idag er sådan en udbredt internetkommunikation som aldrig før, at der ikke skal meget til at se ting som gameplay, previews og troværdige anmeldelser...
Og til sidst er jeg også helt overbevist om at det er, som quotet, et "serviceproblem" når det kommer til spil, musik og film, men når det kommer til de helt store programpakker til 20.000 kr, så er der nok mange der springer over
//Thomas
Dog kan jeg godt følge julles pointe i at der idag er sådan en udbredt internetkommunikation som aldrig før, at der ikke skal meget til at se ting som gameplay, previews og troværdige anmeldelser...
Og til sidst er jeg også helt overbevist om at det er, som quotet, et "serviceproblem" når det kommer til spil, musik og film, men når det kommer til de helt store programpakker til 20.000 kr, så er der nok mange der springer over
//Thomas
"Den dybe tallerken blev ikke opfundet på en dag!"