Page 2 of 2
Re: sygt spil måske på vej
Posted: 23 Jan 2013, 06:03
by CasperSK
007mads1 wrote:CasperSK wrote:holy fuck, hvilken festival var det at DayZ, Spore og Second Life mødtes og blev så stive at 9 måneder senere var faderskabs testen så utydelig at dette spil nu kommer på markedet, hvis det spil ikke fejler katastrofalt efter 3 måneder vil jeg bliver overrasket.
Inden spillene kommer jeg nævner kommer under spørgsmål følger en forklarring:
1. DayZ: Spillet bliver rigtig sjovt lige indtil det bliver "mainstream" og alle CoD FPS spillere indtager det og udvikler den største håndkanon de kan komme til og ligger på 1km afstand og piller folk ned.
2. Spore: Man er totalt hyped over den frie udvikling der bliver reklammeret med, men når spillet rammer gaden er det sgu meget liniert hvad man kan gøre.
3. Second Life: Nøhj for en fiasko, spillet hvor du kunne have dit eget firma online, hvem gider go hjem og arbejde 8 timer efter at have været på arbejde?
Det er lige hvad der springer op i mine tanker efter den trailer der.
Du kan ikke sammenligne dette spil med DayZ eller lignende!
Som jeg ser på det vil det spil mere ligne en online udgave af Civ hvor alle kontrollere hver deres egen karakter i stedet for hver deres nation.. I modsætning til mange andre spil er målet med det her mere at du bliver nød til at samarbejde med andre for at komme videre (skaffe mad på bordet, et sted at bo, nye teknologier osv.).
Personligt vil jeg sammenligne det lidt med minecraft da vil blive smit ud i en verden med ingenting og ska så få det bedste ud af det.
Jeg syntes ikke du skal sige at spillet er død allerede inden det er udkommet! Kik på det når det er på gaden og find ud af om det er noget for dig
Ps I mine øjne har DayZ aldrig været en fiasko.. Vi er stadig et par stykker der spiller moddet en gang imellem og sikkert flere der ser frem til standalone.
Jo jeg kan sagtens sammenligne det med hvad der skete med DayZ, med det samme det spil blev let tilgængeligt for den yngre CoD-generation, der kunne man jo ikke så meget som stikke sit hovede frem i Cherno eller Elektro uden at få blæst skallen af, bare fordi man lige er spawnet. Det jeg siger er at jeg tror der vil opstå nogle grupper der ser det som hovede mål at smadre små og nye nationer/spillere.
Så vil jeg også lige rette dig, jeg sagde ikke DayZ var en fiasko, det er en kæmpe succes i mine øjne, det jeg mente om spillet var førnævnte spille stil af en type rage-quit-fps-call-of-duty-ops2-var-det-fedeste-jeg-har-aldrig-spillet-half-life-1-og-vil-ikke-samarbejde spiller, de ødelægger desværre sådanne spil for mig, da jeg måske er lidt mere til social gaming, og det er da også derfor jeg stadig spiller MC og ikke har hængt fast i nogle moderne first person shooters.
Re: sygt spil måske på vej
Posted: 23 Jan 2013, 15:52
by CptTomatoKing
CasperSK wrote:007mads1 wrote:CasperSK wrote:holy fuck, hvilken festival var det at DayZ, Spore og Second Life mødtes og blev så stive at 9 måneder senere var faderskabs testen så utydelig at dette spil nu kommer på markedet, hvis det spil ikke fejler katastrofalt efter 3 måneder vil jeg bliver overrasket.
Inden spillene kommer jeg nævner kommer under spørgsmål følger en forklarring:
1. DayZ: Spillet bliver rigtig sjovt lige indtil det bliver "mainstream" og alle CoD FPS spillere indtager det og udvikler den største håndkanon de kan komme til og ligger på 1km afstand og piller folk ned.
2. Spore: Man er totalt hyped over den frie udvikling der bliver reklammeret med, men når spillet rammer gaden er det sgu meget liniert hvad man kan gøre.
3. Second Life: Nøhj for en fiasko, spillet hvor du kunne have dit eget firma online, hvem gider go hjem og arbejde 8 timer efter at have været på arbejde?
Det er lige hvad der springer op i mine tanker efter den trailer der.
Du kan ikke sammenligne dette spil med DayZ eller lignende!
Som jeg ser på det vil det spil mere ligne en online udgave af Civ hvor alle kontrollere hver deres egen karakter i stedet for hver deres nation.. I modsætning til mange andre spil er målet med det her mere at du bliver nød til at samarbejde med andre for at komme videre (skaffe mad på bordet, et sted at bo, nye teknologier osv.).
Personligt vil jeg sammenligne det lidt med minecraft da vil blive smit ud i en verden med ingenting og ska så få det bedste ud af det.
Jeg syntes ikke du skal sige at spillet er død allerede inden det er udkommet! Kik på det når det er på gaden og find ud af om det er noget for dig
Ps I mine øjne har DayZ aldrig været en fiasko.. Vi er stadig et par stykker der spiller moddet en gang imellem og sikkert flere der ser frem til standalone.
Jo jeg kan sagtens sammenligne det med hvad der skete med DayZ, med det samme det spil blev let tilgængeligt for den yngre CoD-generation, der kunne man jo ikke så meget som stikke sit hovede frem i Cherno eller Elektro uden at få blæst skallen af, bare fordi man lige er spawnet. Det jeg siger er at jeg tror der vil opstå nogle grupper der ser det som hovede mål at smadre små og nye nationer/spillere.
Så vil jeg også lige rette dig, jeg sagde ikke DayZ var en fiasko, det er en kæmpe succes i mine øjne, det jeg mente om spillet var førnævnte spille stil af en type rage-quit-fps-call-of-duty-ops2-var-det-fedeste-jeg-har-aldrig-spillet-half-life-1-og-vil-ikke-samarbejde spiller, de ødelægger desværre sådanne spil for mig, da jeg måske er lidt mere til social gaming, og det er da også derfor jeg stadig spiller MC og ikke har hængt fast i nogle moderne first person shooters.
Men det er ikke et FPS.. Som jeg skriver vil det sikkert minde lidt mere om Civilizations. Du skal forske teknologier og hvis du så går mere op i at lede efter og destruere dine naboer i en verden på størrelse med Jorden tror jeg mange af dine naboer kommer rigtigt langt mens du sidder og banker sten sammen. Det er muligt at lave en altødelæggende hær og smadre alt og alle. Men det tager tid og resurser og en masse folk der samarbejder.
Det er ikke muligt at gå ind i spillet og opfinde et kæmpe skydevåben fra start - men det er muligt lære hvordan du laver dem senere når du har opfundet en masse andre ting eller nogen deler teknologierne med dig.
Det vil dage irl måneder før nogen har krudt og kanoner inde i spillet!
Derfor tror jeg ikke at useriøse folk der vil ødelægge det for alle andre vil være et stort problem i det lange løb.
Uanset hvad så kan jeg godt lide iden bag spilet og derfor vil jeg give det en chance.
Ps du må undskylde at jeg misforstod din mening om DayZ.. Det er bare blevet noget mere "survival of the fittest"
(og en del flere rage quit, beskyldninger om hack og åndssvage trusler fra folk der påstår de har venner). Men jeg syntes stadig det er et sjovt spil at spille med et par venner
Re: sygt spil måske på vej
Posted: 25 Jan 2013, 21:44
by EMIGoLD
For det første er jeg bange for at udviklerne giver op undervejs, hvorefter et stort spilfirma overtager opgaven og det ender med at blive meget ringere end man ser ud fra traileren.
For det andet tror jeg det ville blive et problem med sådan et virtuelt univers, fordi man så skal være online hele tiden og holde udgik efter "griefers" der vil stjæle alt ens loot (fordi sådanne trolls kan ikke undgås i et spil som dette, hvis det skal leve op til traileren).
Derudover vil spillet i sig selv kræve at du sidder plantet foran skærmen HELE TIDEN for at følge med de andre, eftersom det ikke ville være særligt sjovt at rende rundt i stenalderen og slå hinanden i hovedet med køller, mens de andre flyver rundt i rummet og leger Star Wars.
Dette er dog bare mine egne tanker om projektet, men jeg håber da at spillet bliver til en realitet.
Re: sygt spil måske på vej
Posted: 25 Jan 2013, 22:21
by CptTomatoKing
Om du sidder inde 24/7 vil ikke have den største effekt hvis du spiller med andre - da du kan lære hvordan du bygger den flyvemaskine af en anden.
Der vil sikkert være girffere til at starte med.. Men efterhånden vil de falde fra da jeg ikke tror at der er mange der vil spille med folk der stjæler med arme og ben og de derfor ikke har nogen at bo med eller lære ting af.
At folk der sidder og spiller det 24/7 har en stor fordel i det spil er sikkert rigtigt.. Men er det ikke sådan i alle spil?