Hvad blev der af den der donorliste?

Kritik af Crafters.dk
Damale91

Re: Hvad blev der af den der donorliste?

Post by Damale91 »

JacobBoTollak wrote:Tak for Jeres fine forslag. Hvor er det rart at I viser engagement og ansvar ift. at videreføre driften af Crafters.dk.

Vi har påbegyndt en snak om emnet i ServerTeamet, og melder ud når vi kommer til en konklusion.
Hmm, er der måske en lille update på sagerne eller er det gået hen og er blevet glemt :roll: :?:
Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
FedeAnderzen

Post by FedeAnderzen »

Damale91 wrote:
JacobBoTollak wrote:Tak for Jeres fine forslag. Hvor er det rart at I viser engagement og ansvar ift. at videreføre driften af Crafters.dk.

Vi har påbegyndt en snak om emnet i ServerTeamet, og melder ud når vi kommer til en konklusion.
Hmm, er der måske en lille update på sagerne eller er det gået hen og er blevet glemt :roll: :?:
Intet er glemt og vi skal nok komme omkring det, men her i julemåneden kører vi med nedsat bemanding på serverteamet så forvent ikke noget før engang i det nye år.
Image
Damale91

Post by Damale91 »

FedeAnderzen wrote: Intet er glemt og vi skal nok komme omkring det, men her i julemåneden kører vi med nedsat bemanding på serverteamet så forvent ikke noget før engang i det nye år.
Selvfølgelig regner jeg ikke med en udmelding i julemåneden, men siden Tollak lavede et indlæg om at det er taget op til behandling er der jo gået næsten 2 mdr., så jeg ville egentlig bare høre om det var blevet glemt eller om der var en føler for hvad stemningen sagde omkring det.
Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
Damale91

Post by Damale91 »

Jeg springer fra igen, serverteamet er velkomne til at videreføre idéen, men her efter 3 mdr., uden den mindste feedback, så har det mistet min interesse.

/Damale
FedeAnderzen

Post by FedeAnderzen »

Damale91 wrote:Jeg springer fra igen, serverteamet er velkomne til at videreføre idéen, men her efter 3 mdr., uden den mindste feedback, så har det mistet min interesse.

/Damale
Ja jeg må indrømme at vi ikke har fået talt om det siden du sidst rykkede for feedback, så jeg kan godt forstå hvis du føler dig ignoreret.

Som du måske har set, er Jacob stoppet på teamet og vi andre har kørt på vågeblus i et godt stykke tid, hvor vi kun har haft "små" ting oppe på vores søndags møder. En af grundene til at det ikke har været oppe er også at server betaling ikke har været et problem, derfor har vi ikke haft nogen prioritet på dit forslag.

Det er på ingen måde ment som en form for hetz eller modvilje imod dig eller din ide, som jo er ganske god, men det er bare ikke noget der har været "nødvendigt" at tage stilling til.

Jeg håber ikke du fremover vil holde dig tilbage med andre gode ideer, hvis du kommer på nogen, vi er altid åbne for forslag. Når det hele kører på frivilligt arbejde, er det bare ikke altid det går så hurtigt.
Image
Nielsen74

Post by Nielsen74 »

Taget de mange problemer med TPSen i betragtning ville det måske være en RIGTIG god idé at kigge meget nærmer på dette forslag fra Damale91, det kunne måske være at den server kapacitet vi har nu er for lille?, men det har jeg desvære ikke teknisk indsigt nok til at bedømme :? Jeg skal gerne melde mig til at "overvåge/administrere" en indsamling, om det så forgår som vi tidligere har haft med en doner liste eller med det ganske fornuftige forslag Damale91 har fremsat med en paypal konto! og så syndes jeg det ville klæde server teamet en del at komme frem på vippen og tage en indbyrdes snak om de løsninger der er og få videreformidlet dette til The Community! ;)
Image
Damale91

Post by Damale91 »

Jeg kan ikke rigtig se hvad det skulle være andet end serverkapaciteten, det hele kører jo fint når der næsten ikke er nogen på.
Og siden at serverteamet ar vendt og drejet og krydstjekket med hvem der er online og hvor når laggen er værst, fordi det måske kunne være lagmaskine, men alt viser sig at være i orden.
Og hvad jeg har hørt, så er det ikke ligefrem en beefy server vi kører med.

Kan serverteam i det mindste ikke bare undersøge hvad en pæn server ville koste per måned og per år og komme med nogle tal, så vi kan finde ud af om det ville kunne lade sig gøre.

Laggen er den eneste grund til at jeg ikke har spillet i flere måneder inde på crafters, det var den første server jeg kom ind på da jeg besluttede mig for at singleplayer var for ensomt og kedeligt og jeg gider ikke til at starte op fra bunden af på en ny server, der alligevel sikkert bare kører pay2win af den ene eller den anden art.

Så kunne vi ikke se en smule handlekraft i den forstand? Jeg siger ikke der skal vedtages noget henover natten, men få kigget på nogle tal og få nogle muligheder frem, i mine øjne kunne serveren lige så godt være under DDOS angreb igen, sådan som det kører nu.
julemand101

Post by julemand101 »

Altså hvis budgettet er til det så er det vel bare et spørgsmål om at smide serveren på noget heftigt grej over ved Hetzner. Der er fx følgende maskine til 48.75 EUR om måneden (ca. 360 kr. = 4320 kr. om året = næsten det som det vil koste at bygge sådan en maskine selv!):
https://www.hetzner.de/dk/hosting/produ ... rver/ex41s

Den fås også med "kun" 32 GB ram og har i stedet 2x4 TB harddiske (frem for 64 GB ram og 2x2 TB) til samme pris hvis man hellere vil have diskplads frem for hukommelse.

Det er en smule peberet men hvis det er en pris man er villig til at betale så er det vel bare at gå amok. Hvis nogen synes det er vanvittigt så kan i også bare købe en fysisk maskine og parkere den over ved mig i Brabrand hvor jeg har en 100mbit/100mbit fiber linje. I skal så betale strømmen. :)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Ninjastick

Post by Ninjastick »

Det er sikkert ikke gået nogens næse forbi, at Crafters nu i nogen tid har kæmpet med betydelige lag problemer. Vi har i flere omgange haft problemet oppe og vende på vores søndagsmøder og haft flere ideér på bordet. Vi har forsøgt at lokalisere, hvad der forårsager de lag bølger vi oplever og har kigget på mulige løsninger.

Vi vil gerne takke de trofaste Craftere, for i høj grad at medvirke i processen og for at komme med tilbagemeldinger og for at hjælpe med, at afprøve forskellige tiltag. Vi ved det er svært at skulle “af automatisere” sine kreationer, for at se om TPS’en stiger når AFK brugerne er logget af. Men stor ros for i den forbindelse, vi behøvede slet ikke at skulle sige SKAL, i gjorde det helt af jer selv. Tak for det.

Desværre er der ikke noget af det vi afprøvet eller kigget på, der har kastet noget brugbart af sig. Det ender i bund og grund (højst sandsynligt) i vores servers specifikationer; vi har simpelthen for svag en maskine til at køre det Crafters vi gerne vil. Det lader os tilbage med 2 muligheder, enten at begrænse vores udbud, altså en server med færre verdener, eller vi kan købe os til en større server.

I admin gruppen er der klart mest stemning for en større server og vi er derfor begyndt at se på muligheder. Vi er faktisk så langt i processen at vi har fundet vores “ønske server”. Større server betyder også større udgifter og vi har nu fundet en kerne der kan levere et relativt stort rådighedsbeløb pr. måned. Kernen består af folk med stabil økonomi og en tæt tilknytning til Crafters.dk.

Nu er vi så nået til det punkt hvor vi lige skal have udredt det sidste på ønskelisten og gjort det til virkelighed. Det kommer til at foregå således, at vi flytter fra SoYouStart, over til Hetzner, som vi har haft før. De er stabile, har en fremragende support og tilbyder det vi skal bruge.

Mere konkret information tilgår når serveren er købt, men dette er altså status PT.

Vi beklager mange gange den ventetid der har været og den usikkerhed omkring serverens fremtid der er blevet sået gennem denne, lidt langsommelige og langtrukne, proces.

-ServerTeamet
En god ven lader dig aldrig gøre noget dumt! Alene...
Damale91

Post by Damale91 »

julemand101 wrote:Altså hvis budgettet er til det så er det vel bare et spørgsmål om at smide serveren på noget heftigt grej over ved Hetzner. Der er fx følgende maskine til 48.75 EUR om måneden (ca. 360 kr. = 4320 kr. om året = næsten det som det vil koste at bygge sådan en maskine selv!):
https://www.hetzner.de/dk/hosting/produ ... rver/ex41s

Den fås også med "kun" 32 GB ram og har i stedet 2x4 TB harddiske (frem for 64 GB ram og 2x2 TB) til samme pris hvis man hellere vil have diskplads frem for hukommelse.

Det er en smule peberet men hvis det er en pris man er villig til at betale så er det vel bare at gå amok. Hvis nogen synes det er vanvittigt så kan i også bare købe en fysisk maskine og parkere den over ved mig i Brabrand hvor jeg har en 100mbit/100mbit fiber linje. I skal så betale strømmen. :)
Ja en privat server ville da helt klart være det billigste i længden, nu ved jeg ikke hvor meget strømmen koster, men det vil da stadig klart tjene sig ind i længden, hvis man bare kan skrabe engangsbeløbet sammen.
Ulempen er selvfølgelig bare at hvis noget brænder sammen, så skal man enten have en buffer klar til at erstatte dele med og hvis der sker andet, fx. at sikringerne sprænger hjemme hos dig mens du er på ferie (worst case, I know), så står man helt uden server indtil du engang er tilbage for at kunne slå det til igen.

En lejet servere vil være dyrere i længden, men til gengæld kommer vi aldrig til at stå med ovennævnte mulige problemer ofc.
Personligt ville jeg altid hælde til det der er billigst i længden, men det er jo ikke op til mig at bestemme, men hvis du nu en dag ikke gider have den stående længere, hvad så, så står man også med den problemstilling, men nu er ingen af delene jo så op til mig alligevel ;)
Ninjastick wrote: I admin gruppen er der klart mest stemning for en større server og vi er derfor begyndt at se på muligheder. Vi er faktisk så langt i processen at vi har fundet vores “ønske server”. Større server betyder også større udgifter og vi har nu fundet en kerne der kan levere et relativt stort rådighedsbeløb pr. måned. Kernen består af folk med stabil økonomi og en tæt tilknytning til Crafters.dk.
Når du skriver "kerne" er vi så tilbage ved den lukkede donorliste? Det har vi jo fundet ud af før at det ikke virkede, desværre.
Hvis det er tilfældet, så vil jeg bare gerne henvise til mit oprindelige forslag, saml ind til en 6 eller 12 mdr lejeperiode ad gangen, adminstrér det over en Paypal konto og så vil der altid blive samlet ind/sparet sammen til næste betalingsdato, så man altid har en periode på 6/12 mdr. at løbe på og få taget en beslutning, frem for en måned, hvor et par stykker af "kernen" hopper fra af den ene eller anden årsag.
Hvis der en skønne dag er indsamlet for meget eller hvad det nu kan være, så man har brug for at tilbageføre penge, så er der en historik over hvad der er doneret fra hvem, så vi altid kan overholde EULA'en om at betalinger kun må være for at understøtte/finansiere serveren.

Hav lidt mere tillid til spillerne siger jeg bare, jeg har aldrig fået lov til at donere en krone, men jeg har flere gange udvist interesse for det og nu igen her. Og så igen, hvis man finder ud af "hold da kæft der bliver doneret meget", så kan man evt. have en endnu bedre server. Nu ved jeg ikke om "ønskeserveren" ville kunne klare et større spawn, men jeg vil stadig meget gerne lave offentlige farms under mit sandtårn, men jeg ligger 30 blokke fra load, så der er ingen idé i det siden der ikke er mange der hopper rundt i spawn og får farms i load, så jeg gider ikke en gang at prøve.
Post Reply