Moderators for gavmilde

Kritik af Crafters.dk
julemand101

Re: Moderators for gavmilde

Post by julemand101 »

baden27 wrote:Og generelt synes jeg også at perm ban bruges for ofte af mods. Permanent er lang tid, derfor mener jeg, at det kun skal benyttes hvis en spiller bruger hacks/udnytter bugs.
Årsagen til vi giver perm. ban er fordi vi kan tillade os det. Vi får hele tiden nye spillere og vi har nu endnu engang ramt loftet på 50 spillere online på samme tid. Dette har så medført at vi måtte lukke for nye ansøgninger midlertidig.

Men du kan måske komme med en god begrundelse for hvorfor vi skal give en person en ny chance når han har valgt at bryde reglerne i stedet for at forsøge at få en ny bruger ind på serveren der ikke har brudt nogen regler. Vi bedømmer hver sag efter hvor alvorlig den er men det er klart at når serveren har rigtig mange brugere så stiger kravene både til ansøgerne men også til de spillere der er på serveren. Dog tager vi gerne imod undskyldninger der er velskrevet (der er bare meget langt imellem dem). Hvis vi ser på de seneste "klager over ban" så synes jeg ikke der har været nogen der burde være kommet ind igen ud fra den opførsel de har lavet inde i spillet.

Og så forstår jeg virkelig ikke hvorfor nogen synes det er svært at overholde reglerne. Hvis man synes vores regler er svære at overholde så er det ikke serveren man skal være på. Vi har rigtig mange gamle spillere der uden problemer overholder reglerne og for dem er serveren et rigtig godt sted at være. Derfor synes jeg heller ikke det er et urimeligt krav at stille at man overholder reglerne.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
baden27

Post by baden27 »

julemand101 wrote: Årsagen til vi giver perm. ban er fordi vi kan tillade os det. Vi får hele tiden nye spillere og vi har nu endnu engang ramt loftet på 50 spillere online på samme tid. Dette har så medført at vi måtte lukke for nye ansøgninger midlertidig.
julemand101 wrote: Men du kan måske komme med en god begrundelse for hvorfor vi skal give en person en ny chance når han har valgt at bryde reglerne i stedet for at forsøge at få en ny bruger ind på serveren der ikke har brudt nogen regler.
Jeg synes ikke det er i orden at perm banne folk, bare fordi de bryder en lille ubetydelig regl. En uges ban vil være fair efter min mening, og så må de enkelte spillere komme tilbage derefter, hvis de virkelig brænder efter netop at spille på denne server fremfor andre servere.

I stedet for at være hårdere med straffene, fordi der er mangel på plads i serveren, kan i i stedet for måske:
[*]Øge det maksimale antal af spillere, der kan være på serveren på samme tid
[*]Gøre reglen hårdere vedr. multi-accounting og afk'ing
[*]Sætte større krav til ansøgningerne
julemand101 wrote: Og så forstår jeg virkelig ikke hvorfor nogen synes det er svært at overholde reglerne. Hvis man synes vores regler er svære at overholde så er det ikke serveren man skal være på. Vi har rigtig mange gamle spillere der uden problemer overholder reglerne og for dem er serveren et rigtig godt sted at være. Derfor synes jeg heller ikke det er et urimeligt krav at stille at man overholder reglerne.
Mega enig =P
At skrive på forum er ligesom at række fingeren op i skolen

29/01 2012 - Så blev man myndig =P
Kofodz

Post by Kofodz »

Gode forslag, men man kan desværre godt se du ikke er så aktiv inde i spillet.

For det først så er der kommet auto kick, når man er afk i 8 min, og en regel med at når der er 40 online skal personener med et ekstra account logge ud. Og omkring ansøgningerne synes jeg allerede der stilles fine krav, ansøgninger skal der gøres noget ud af og de får en god test når de kommer ind på serveren. Og øge det maksimale antal af spillere kommer til at skabe meget mere lag.
25. I samme øjeblik antallet af spillere rammer 40, skal alle ekstra konti logges af. Hvis man gentagende gange ikke gør det, fratages man konto nummer 2 (ban).
6. Det er ikke tilladt lave minecart tracks, bruge makroer, eller nogen andre metoder for at undgå at blive markeret som AFK.
Ordblindhed er ikke en svaghed men bare noget man skal tage højde for.
baden27

Post by baden27 »

Kofodz wrote: Gode forslag, men man kan desværre godt se du ikke er så aktiv inde i spillet.
Jeg synes nu at man er rimelig aktiv, hvis man er på dagligt 2-3 timer. Men jeg kom hjem fra en Bruxelles tur i går, så måske kan dette have noget med det at gøre.. =P
Og jeg har kun været på serveren i en måneds tid, men synes nu jeg har udnyttet den tid godt og fået lavet en masse i ting i serveren.
Men tak for opbakningen af mine forslag.. =,)
Kofodz wrote:For det først så er der kommet auto kick, når man er afk i 8 min, og en regel med at når der er 40 online skal personener med et ekstra account logge ud.
Og omkring ansøgningerne synes jeg allerede der stilles fine krav, ansøgninger skal der gøres noget ud af og de får en god test når de kommer ind på serveren.
Ja jeg kender udemærket reglerne. Det er også disse regler jeg snakkede om i forrige opslag, som jeg foreslår, man måske kan stramme op på.
Kofodz wrote: Og øge det maksimale antal af spillere kommer til at skabe meget mere lag.
Dette er blot er spørgsmål om, hvor meget server owners vil betale for bedre servere, hvor mange spillere de har tid til og vil håndtere og behandle.

Ellers foreslår jeg, at de skriver et sted på serverbeskrivelsen noget lignende: "Forvent, at serveren til tider kan være fyldt på serveren, da vores server er mega populær ;)"
Last edited by baden27 on 26 Jan 2012, 16:54, edited 1 time in total.

Kofodz

Post by Kofodz »

Jeg gentager mig selv, hvorfor ændre noget der allerede fungere godt?

Og det sker meget sjældent at severen er fyldt.
Ordblindhed er ikke en svaghed men bare noget man skal tage højde for.
Zirtel

Post by Zirtel »

Serveren står fysik hos xcanner, det er ikke en lejet server.
Image
xcanner

Post by xcanner »

baden27 wrote:Dette er blot er spørgsmål om, hvor meget server owners vil betale for bedre servere, hvor mange spillere de har tid til og vil håndtere og behandle.

Ellers foreslår jeg, at de skriver et sted på serverbeskrivelsen noget lignende: "Forvent, at serveren til tider kan være fyldt på serveren, da vores server er mega populær ;)"
Serveren kan godt klare mere end 50 spillere, problemet med at spillere bliver smidt og lagspikes forventes løst i 1.1. Men da det er sjældent at vi rammer 50 spillere, ser vi ingen grund til at ændre og optimere ud fra andet end en 50 spiller grænse.

Jeg har en server stående til at køre crafters.dk, hvis dette ikke var tilfældet ville crafters.dk ikke eksistere, at leje en fornuftig server med lignende specifikationer er alt for dyrt, og vi vil ikke ind på at opkræve donationer.
It's all about the community
julemand101

Post by julemand101 »

baden27 wrote:Jeg synes ikke det er i orden at perm banne folk, bare fordi de bryder en lille ubetydelig regl. En uges ban vil være fair efter min mening, og så må de enkelte spillere komme tilbage derefter, hvis de virkelig brænder efter netop at spille på denne server fremfor andre servere.
Jeg er komplet ligeglad med hvor meget folk brænder for at komme tilbage på serveren. Vi banner ikke folk for ubetydelige små regler med mindre de er helt nye på serveren. Jo længere tid du har været på serveren jo mindre er chancen for at ubetydelige ting giver ban. Men hvis du derimod laver gentagende ting ryger du skam ud uanset hvad.

Vi lytter også meget gerne på undskyldningerne HVIS DE ER RELEVANTE! Jeg gider ikke høre på folk der er kede af det osv. Jeg vil have at vide HVORFOR de gjorde det og hvad de har tænkt sig at gøre for at undgå at det sker igen.
baden27 wrote:I stedet for at være hårdere med straffene, fordi der er mangel på plads i serveren, kan i i stedet for måske:
Temmeligt naivt forslag. For det første kan vi se at dem der tidligere har brudt reglerne ofte gør det igen fordi de åbenbart har sådan en "mentalitet" at reglerne er lige meget. Dette skal vi så imødekomme ved at tillade at de bliver tilgivet og vi så skal have flere mennesker online på samme tid. Med flere online stiger behovet også for at øge mængden af moderatorer hvilket er temmelig svært at gøre da det er svært at finde ordentlige kandidater her.

Så for at tage dine punkter:
1. Udover den grund jeg har nævnt så skal vi også tænke på ressourcerne på serveren. Vi arbejder meget på at effektivisere på tingene men det er altså kompliceret at øge mængden. Men som xcanner siger så vil vi højst sandsynligt med 1.1 få løst en række problemer men jeg mangler stadig at se serveren køre helt stabilt ved 50 brugere online og som samtidig er aktive.

2. Hårdere? Så auto-afk er ikke hårdt nok? Du forestiller dig at jeg skal ban eller jail folk for at stå AFK? Sagde du ikke lige at vi skulle have blødere regler? :?

3. Vi sætter allerede krav på ansøgningerne i forhold til mængden af spillere vi har. Men jeg vil stadig meget hellere have en spiller ind på serveren end en spiller der gentagende gange har lavet grief eller brugt xray.
baden27 wrote:Dette er blot er spørgsmål om, hvor meget server owners vil betale for bedre servere, hvor mange spillere de har tid til og vil håndtere og behandle.
Troede ikke jeg skulle opleve sådan en krævementalitet nogensinde. Du betaler INTET for at spille på vores server og kan derfor ikke forvente noget som helst. Hvad med at vise bare den mindste taknemmelighed for det kæmpe arbejde der ligger bag Crafters.dk. Du er tydeligvis ikke klar over hvor meget vi ofre os for at du kan få en relativ god service herinde. Så at sige "dette er blot" er et KÆMPE fejlskud.

Og som xcanner skriver så står serveren ved ham da det er alt for dyrt at leje en server med den mængde hardware der kræves for at trække Crafters.dk. Jeg synes det er enormt storsindet af xcanner at han vil have sådan et bæst af en server til at æde strøm hos ham.
baden27 wrote:Ellers foreslår jeg, at de skriver et sted på serverbeskrivelsen noget lignende: "Forvent, at serveren til tider kan være fyldt på serveren, da vores server er mega populær ;)"
Øh der står at der er fyldt inde på serveren når der er fyldt... På hvilken måde kan dette misforstås og på hvilken måde er det anderledes end dit forslag? Og at skrive den slags er komplet latterligt da det giver sig selv at servere kan blive fyldt op uanset hvor populære de nu engang er.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
baden27

Post by baden27 »

julemand101 wrote:
baden27 wrote:Jeg synes ikke det er i orden at perm banne folk, bare fordi de bryder en lille ubetydelig regl. En uges ban vil være fair efter min mening, og så må de enkelte spillere komme tilbage derefter, hvis de virkelig brænder efter netop at spille på denne server fremfor andre servere.
Jeg er komplet ligeglad med hvor meget folk brænder for at komme tilbage på serveren. Vi banner ikke folk for ubetydelige små regler med mindre de er helt nye på serveren. Jo længere tid du har været på serveren jo mindre er chancen for at ubetydelige ting giver ban. Men hvis du derimod laver gentagende ting ryger du skam ud uanset hvad.
Det lyder super. Men i sagen i denne thread synes jeg, i var lidt hårde. Men det er måske også bare mig, for jeg kender ikke til det hele jo. Det eneste jeg ved er, hvad de to parter har skrevet. Som jeg har nævnt før mangles der et bevis eller en beskrivelse fra en tredjepart, for at jeg synes man kan give den hårdeste straf, altså perm ban.
julemand101 wrote:
baden27 wrote:I stedet for at være hårdere med straffene, fordi der er mangel på plads i serveren, kan i i stedet for måske:
Temmeligt naivt forslag.
(sadface)
julemand101 wrote:For det første kan vi se at dem der tidligere har brudt reglerne ofte gør det igen fordi de åbenbart har sådan en "mentalitet" at reglerne er lige meget. Dette skal vi så imødekomme ved at tillade at de bliver tilgivet og vi så skal have flere mennesker online på samme tid. Med flere online stiger behovet også for at øge mængden af moderatorer hvilket er temmelig svært at gøre da det er svært at finde ordentlige kandidater her.
Helt forståeligt
julemand101 wrote:Så for at tage dine punkter:
1. Udover den grund jeg har nævnt så skal vi også tænke på ressourcerne på serveren. Vi arbejder meget på at effektivisere på tingene men det er altså kompliceret at øge mængden. Men som xcanner siger så vil vi højst sandsynligt med 1.1 få løst en række problemer men jeg mangler stadig at se serveren køre helt stabilt ved 50 brugere online og som samtidig er aktive.
Jeg klager bestemt ikke, tværtimod. Af alle de servere jeg har spillet på, synes jeg jeres server har været den mest stabile af dem, det skal i selvfølgelig have ros for. Jeg er heller ikke så sart ang. lag og delay, såeh..
Det var også lidt derfor at jeg tænkte, at man måske kunne hæve det maksimale antal af spillere online af gangen.
julemand101 wrote:2. Hårdere? Så auto-afk er ikke hårdt nok? Du forestiller dig at jeg skal ban eller jail folk for at stå AFK? Sagde du ikke lige at vi skulle have blødere regler? :?
Du ved udemærket godt, at det ikke er det, jeg forestiller mig.
Jeg tænker, om det vil skade, hvis afk-autokick sættes ned til fx. 3 min?
julemand101 wrote:
Troede ikke jeg skulle opleve sådan en krævementalitet nogensinde. Du betaler INTET for at spille på vores server og kan derfor ikke forvente noget som helst. Hvad med at vise bare den mindste taknemmelighed for det kæmpe arbejde der ligger bag Crafters.dk. Du er tydeligvis ikke klar over hvor meget vi ofre os for at du kan få en relativ god service herinde. Så at sige "dette er blot" er et KÆMPE fejlskud.
Du opfatter igen min besked helt forkert. Jeg kræver ikke noget som helst! Jeg kommer blot med forslag til, hvordan serveren kunne forbedres. Og efter de diskussioner vi har to har haft, virker det lidt som om, du ikke vil modtage forslagene til, hvordan serveren kan forbedres.
Jeg respekterer da, at i vil bruge penge og tid på at holde sådan en server kørende.
Og husk nu, at jeg synes det er en GOD server. Ellers ville jeg jo heller ikke spille på den, vel? ;)

julemand101

Post by julemand101 »

Ok så fordi en person kommer med mange forslag og de alle sammen bliver afvist af mig så kan vi konkludere at jeg ikke vil høre på dine forslag? Det kan umuligt være i forslagene problemet ligger. Jeg har svaret på det meste af det du kommer med og givet en begrundelse for hvorfor vi ikke laver det om. Eftersom vi kan nævne en grund til hvorfor vi ikke laver det om burde du da være tilfreds nok med det. Men i stedet forventer du åbenbart at der i det mindste er et eller andet du kan få trumfet igennem.

Det er jo ikke sådan at vi har valgt at ignorere dig i dine tråde. Vi har forholdt os til din kritik og ikke givet dig ret i den.
baden27 wrote:Du ved udemærket godt, at det ikke er det, jeg forestiller mig.
Jeg tænker, om det vil skade, hvis afk-autokick sættes ned til fx. 3 min?
At stå AFK i 3 min vil betyde at hvis man lige skal hente et glas vand så er meget smidt af spillet. Det vil være en temmelig upopulær løsning og jeg er sikker på den vil vække en del vrede hvis argumentet er at vi så kan have plads til spillere der har brudt reglerne. Det kommer til at gå ud over rigtig mange.
baden27 wrote:Du opfatter igen min besked helt forkert. Jeg kræver ikke noget som helst! Jeg kommer blot med forslag til, hvordan serveren kunne forbedres. Og efter de diskussioner vi har to har haft, virker det lidt som om, du ikke vil modtage forslagene til, hvordan serveren kan forbedres.
Forsøg måske at finde ud af årsagen til jeg åbenbart læser alle beskeder forkert som du kommer med mens jeg åbenbart godt kan læse andres beskeder. Det kan måske være i den måde du skriver dine indlæg og at du forlanger en hel del og nægter at godtage vores begrundelser for hvorfor vi ikke ser det som en god ide. Husk på at der er noget der hedder at se tingene fra et perspektiv og som server admin skal jeg se tingene ud fra det perspektiv at vi har over hundrede aktive spillere og disse skal have den bedst mulige service. At der så er en enkelt at disse der kommer med forslag gør at vi skal forholde os til dem men at vi samtidig også må se på om de andre spillere synes det er en lige så god ide.
Post Reply