Windows hjælp

Alt ikke releteret til Minecraft eller crafters.dk.
julemand101

Re: Windows hjælp

Post by julemand101 »

Tsk hvis vi skal til at vise vores pladsforbrug så vil jeg også være med (dog uden fancy grafik):

Code: Select all

[julemand101@oxygen ~]$ df -h
Filesystem      Size  Used Avail Use% Mounted on
rootfs           20G  9,6G  9,1G  52% /
udev             10M     0   10M   0% /dev
/run             10M  244K  9,8M   3% /run
/dev/sda4        20G  9,6G  9,1G  52% /
shm             3,9G     0  3,9G   0% /dev/shm
tmpfs           3,9G  536K  3,9G   1% /tmp
/dev/sda7       404G  393G   12G  98% /mnt/windows
/dev/sda3       150M   50M  101M  33% /var/lib/pacman
/dev/sda1       197M   24M  174M  13% /boot/efi
/dev/sda5       493G   75G  393G  17% /home
/dev/sdb1       459G   51G  385G  12% /mnt/data
Skal til at få flyttet lidt sager fra min Windows over på Linux delen kan jeg godt se.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
MemorianX

Post by MemorianX »

julemand101 wrote:
MemorianX wrote: Yderligere kan det nævnes at Origin er lidt kringlet, kan godt ske jeg missede noget under installation.
Mit origin er installeret på d drevet. alligevel var defaulted til at installere alle spil et andet sted end selve programmet. nemlig i c:\programmer\Origin games\
Mulgigvis en fejl fra min side da jeg bare installerede det for bf3
Gå ind i indstillingerne for Origin og der kan du bestemme hvor den skal installere alle spillene. (Altså hvor Origin games mappen skal placeres).
Har fixet det selv før du skrev, det var bare ment som en kommentar til ting der rigtig gerne vil ind på c drevet. Jeg synes egentligt det er ret dumt at den absolut skal ligge spillene og klienten vær for sig
gbl11

Post by gbl11 »

Nå men med alle jer kloge folks udtaler kan det jo ikke gå helt galt;-) men starter Skyrim i steam? I såfald skal Steam være installeret på drevet hvor skyrim også skal ligge?
Pars

Post by Pars »

gbl11 wrote:Nå men med alle jer kloge folks udtaler kan det jo ikke gå helt galt;-) men starter Skyrim i steam? I såfald skal Steam være installeret på drevet hvor skyrim også skal ligge?
Nej, ikke nødvendigvis. Du kan godt have Steam på C: men spillene til steam på D:. Men jeg mener ikke at du kan vælge mappeplacering for hvert enkelt spil så du har nogle på C: og nogle på D:.
gbl11

Post by gbl11 »

Fedt nok tak for hjælpen allesammen:-)
julemand101

Post by julemand101 »

Pars wrote:
gbl11 wrote:Nå men med alle jer kloge folks udtaler kan det jo ikke gå helt galt;-) men starter Skyrim i steam? I såfald skal Steam være installeret på drevet hvor skyrim også skal ligge?
Nej, ikke nødvendigvis. Du kan godt have Steam på C: men spillene til steam på D:. Men jeg mener ikke at du kan vælge mappeplacering for hvert enkelt spil så du har nogle på C: og nogle på D:.
Nope det kan du ikke uden at lave noget være hack. De spil du installere i Steam bliver installeret i den mappe hvor Steam er installeret så hvis du vil have dine Steam spil til at ligge på drev D: så skal du installere Steam på drev D:
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Pars

Post by Pars »

julemand101 wrote:
Pars wrote:
Nope det kan du ikke uden at lave noget være hack. De spil du installere i Steam bliver installeret i den mappe hvor Steam er installeret så hvis du vil have dine Steam spil til at ligge på drev D: så skal du installere Steam på drev D:
Ja, du har ret, det jeg skrev kan ikke lade sig gøre uden ninjatricks. Jeg må have forvekslet det med noget andet :roll:
gbl11

Post by gbl11 »

Ok, men kan jeg så bare trække steam mappen over fra drev C: til drev D:? Eller skal jeg bare slette steam og installere det igen?
fatKaizer

Post by fatKaizer »

gbl11 wrote:Ok, men kan jeg så bare trække steam mappen over fra drev C: til drev D:? Eller skal jeg bare slette steam og installere det igen?
Det var et trick, man kunne gøre med mange gamle spil og programmer. Men jeg tror umiddelbart ikke det kan lade sig gøre med Steam (der er for mange ressourcer spredt rundt omkring, der peget på forskellige filer i Steam mappen). Du kan altid prøve - men tror det er bedst at du installerer forfra.

Evt. kan du lave backup af alle dine spil, så slipper du for at skulle downlade igen, når du har flyttet Steam.
MemorianX

Post by MemorianX »

Det kan godt lade sige gøre at flytte steam.
Sidst jeg skiftede computer flyttede jeg helle min fysiske harddisk med steam installeret direkte over i den nye uden formatering.
Post Reply