Page 3 of 6
Re: Økonomi på serveren
Posted: 05 Feb 2011, 22:25
by xcanner
BOB er nu den officielle møntfod på crafters.dk
Ved ikke lige, hvor det slår igennem i selve spillet efter at ændret konfigurationen...
Re: Økonomi på serveren
Posted: 06 Feb 2011, 00:48
by atlem
)
Re: Økonomi på serveren
Posted: 06 Feb 2011, 01:26
by bobiboblolo
Hvad er de værd?
Kunne man ikke sige at f.eks cobblestone er 1 BOB værd stykket.
Hvor mange Bob får man?
Kan man købe dem af dig (Xcanner)
Re: Økonomi på serveren
Posted: 06 Feb 2011, 09:41
by xcanner
bobiboblolo wrote:Hvad er de værd?
Kunne man ikke sige at f.eks cobblestone er 1 BOB værd stykket.
Hvor mange Bob får man?
Kan man købe dem af dig (Xcanner)
Det er op til spillere at fastsætte en værdi (det burde ske helt naturligt).
Alle får 50 bobs
Nej, ingen "bruger betaling" på crafters.dk
Re: Økonomi på serveren
Posted: 06 Feb 2011, 12:04
by bobiboblolo
Jeg mente købe for råstoffer sådan at der kunne komme flere bob med i spillet.
Re: Økonomi på serveren
Posted: 06 Feb 2011, 12:13
by xcanner
bobiboblolo wrote:Jeg mente købe for råstoffer sådan at der kunne komme flere bob med i spillet.
Er ikke helt med
Re: Økonomi på serveren
Posted: 06 Feb 2011, 12:25
by julemand101
xcanner: Jeg tror det han mener er at vi admins skal have en slags nationalbank hvor vi tager imod folks guld og veksler det til bobs således at der kommer flere penge ud i systemet (inflation er vel det korrekt udtryk). Lige nu er den eneste måde at få flere penge på er ved en anden bruger så har færre penge mellem hænderne.
Re: Økonomi på serveren
Posted: 06 Feb 2011, 12:27
by xcanner
julemand101 wrote:xcanner: Jeg tror det han mener er at vi admins skal have en slags nationalbank hvor vi tager imod folks guld og veksler det til bobs således at der kommer flere penge ud i systemet (inflation er vel det korrekt udtryk). Lige nu er den eneste måde at få flere penge på er ved en anden bruger så har færre penge mellem hænderne.
Ah, det er en mulighed. Kan bare ikke lige overskue konsekvensen af dette!
Re: Økonomi på serveren
Posted: 06 Feb 2011, 12:32
by julemand101
Jeg kan heller ikke overskue hvad det vil betyde. Det eneste sted jeg kan se det som en mulighed er ved metal som vi kan bruge til metroen (når vi en dag lige får hastigheden op igen på denne) eller andre byggeprojekter som admins er i gang med der bruges af alle på serveren. Hvis vi ikke bruger de ting som folk kommer med ender vi med en KÆMPE lager af alt muligt ragelse som vi en gang om måneden smider i noget lava.
Re: Økonomi på serveren
Posted: 06 Feb 2011, 13:35
by bobiboblolo
ja det var det jeg mente, men kan man ikke lave en NPC som køber og sælger men bare til meget dyre priser så man kan få flere bob med og kan handle selvom at der er mangel på råstoffer?
Har set det i nogle youtube videoer
Mvh Bob