Hvad blev der af den der donorliste?
- Ninjastick
Re: Hvad blev der af den der donorliste?
Vi har nu holdt et sidste møde omkring ny server, og den endelige løsning er fundet. Vi kommer til at skifte fra SoYouStart, over til Hetzner, da SoYouStart ikke kunne levere en tilfredsstillende løsning. Den nye server har 64GB RAM, kontra de 32 vi har nu, en processor der er en smule bedre og 2x 512GB NVMe diske. Ud over det, bliver der også 2TB ekstra lagringsplads. Serverens specifikationer kan ses HER!!!
Rent økonomisk kommer det betalende hold til at bestå af 4 mand, som indbyrdes har aftalt en måde at gøre det på. Dermed slipper vi for hele det cirkus vi havde sidst, med hvem der ikke har betalt og alt det arbejde der ligger i at holde styr på det. De betalende parter får INGEN fordele ved at betale, så der er ikke nogen personlig gevinst i at betale til serveren.
Hvornår selve skiftet af server kommer til at tilgå er ikke fastlagt endnu, da vi lige skal have det til at passe med udløbsdatoer og administratorer. Mere information omkring skiftet tilgår, så snart vi har den.
-ServerTeamet
Rent økonomisk kommer det betalende hold til at bestå af 4 mand, som indbyrdes har aftalt en måde at gøre det på. Dermed slipper vi for hele det cirkus vi havde sidst, med hvem der ikke har betalt og alt det arbejde der ligger i at holde styr på det. De betalende parter får INGEN fordele ved at betale, så der er ikke nogen personlig gevinst i at betale til serveren.
Hvornår selve skiftet af server kommer til at tilgå er ikke fastlagt endnu, da vi lige skal have det til at passe med udløbsdatoer og administratorer. Mere information omkring skiftet tilgår, så snart vi har den.
-ServerTeamet
En god ven lader dig aldrig gøre noget dumt! Alene...
- Damale91
Ninjastick wrote:Vi har nu holdt et sidste møde omkring ny server, og den endelige løsning er fundet. Vi kommer til at skifte fra SoYouStart, over til Hetzner, da SoYouStart ikke kunne levere en tilfredsstillende løsning. Den nye server har 64GB RAM, kontra de 32 vi har nu, en processor der er en smule bedre og 2x 512GB NVMe diske. Ud over det, bliver der også 2TB ekstra lagringsplads. Serverens specifikationer kan ses HER!!!
-ServerTeamet
Åbenbart ikke, det er utroligt at medlemmer der gerne vil være med til at gøre noget for serveren ikke kan få lov, til trods for vi selv kommer med initiativer. Lad os få ændret det til "It's all about what Sky City likes to do".Crafters.dk wrote: It's all about the community
Men det er jo ikke første gang det sker.
Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
- CasperSK
Fedt der er nogen der gider trække vognen. Stærkt arbejde drenge.Ninjastick wrote:Vi har nu holdt et sidste møde omkring ny server, og den endelige løsning er fundet. Vi kommer til at skifte fra SoYouStart, over til Hetzner, da SoYouStart ikke kunne levere en tilfredsstillende løsning. Den nye server har 64GB RAM, kontra de 32 vi har nu, en processor der er en smule bedre og 2x 512GB NVMe diske. Ud over det, bliver der også 2TB ekstra lagringsplads. Serverens specifikationer kan ses HER!!!
-ServerTeamet
we've tried nothing and we're all out of ideas.
-
Synes du ikke at det virker lidt lettere at der er 4 økonomisk sikre mennesker der står for betalingen, fremfor en usikker plan om at folk betaler når de kan?Damale91 wrote:Åbenbart ikke, det er utroligt at medlemmer der gerne vil være med til at gøre noget for serveren ikke kan få lov, til trods for vi selv kommer med initiativer. Lad os få ændret det til "It's all about what Sky City likes to do".Crafters.dk wrote: It's all about the community
Jeg forestiller mig desværre lidt at det ender som Togsdag. I starten er alle vilde efter at hjælpe til, men efterhånden gider folk ikke rigtigt mere.
Det var helt sikkert et godt forslag, og vi er lykkelige for at folk har lyst til at støtte serveren økonomisk, men jeres forslag kræver enormt meget administration, og derfor har vi valgt, som vi har valgt.
Og så vil jeg lige pointere at vi kun er 3 fra Sky City i adminteamet, ud af nu 7.
Jeg foreslår at du dropper den bitre tone og i stedet fokuserer på at serveren stadig kan køre videre
- FedeAnderzen
At være SC'er på Crafters er ligesom at være jøde i virkeligheden:
Folk tror vi er pisse rige, vi får skylden for alverdens ulykker, folk tror at vi har en hemmelig dagsorden om at opnå verdens herredømme og trækker i trådene i bedste illuminati stil.
Folk tror vi er pisse rige, vi får skylden for alverdens ulykker, folk tror at vi har en hemmelig dagsorden om at opnå verdens herredømme og trækker i trådene i bedste illuminati stil.
Og ud af de 4 i donationsgruppen er der kun 2 fra SC...Og så vil jeg lige pointere at vi kun er 3 fra Sky City i adminteamet, ud af nu 7.
- grevwilliam
KEKFedeAnderzen wrote:At være SC'er på Crafters er ligesom at være jøde i virkeligheden
- Damale91
BetinaLerche wrote:Synes du ikke at det virker lidt lettere at der er 4 økonomisk sikre mennesker der står for betalingen, fremfor en usikker plan om at folk betaler når de kan?Damale91 wrote:Åbenbart ikke, det er utroligt at medlemmer der gerne vil være med til at gøre noget for serveren ikke kan få lov, til trods for vi selv kommer med initiativer. Lad os få ændret det til "It's all about what Sky City likes to do".Crafters.dk wrote: It's all about the community
Jeg forestiller mig desværre lidt at det ender som Togsdag. I starten er alle vilde efter at hjælpe til, men efterhånden gider folk ikke rigtigt mere.
Det var helt sikkert et godt forslag, og vi er lykkelige for at folk har lyst til at støtte serveren økonomisk, men jeres forslag kræver enormt meget administration, og derfor har vi valgt, som vi har valgt.
Og så vil jeg lige pointere at vi kun er 3 fra Sky City i adminteamet, ud af nu 7.
Jeg foreslår at du dropper den bitre tone og i stedet fokuserer på at serveren stadig kan køre videre
Nej, det synes jeg ikke er lettere, vi har jo prøvet det før hvor en række spillere spyttede i kassen og det fejlede. Hvorfor skulle det ikke ende ud i det samme denne omgang? At det er 4 spillere istedet for 10 er jo lidt underordnet.
Jeg henviser samtidig til tråden "Nye tider, nye muligheder" (http://crafters.dk/forum/viewtopic.php?f=22&t=6760) som Doctorius oprettede i sin tid, hvor vi fik at vide at vi som spillere selv må tage initiativer også, hvis vi ønsker der skal ske noget.
Vi ønskede at oprette og vedligeholde startkittet, havde et design på plads, havde fundet lokation i spawn, men alligevel blev det 100% overtaget af serverteamet.
Du nævner Togsdag, ja, jeg var med flere gange indtil vi rendte ind i vores enorme lagproblemer og jeg kan simpelt hen ikke tage mig til til at flyve rundt oppe under loftet i nether med et tæppe der kan forsvinde når som helst, til gengæld byggede jeg et meget langt stykke af sydmetroen, en stor del af det af egen lomme. Jeg havde klart en interesse i det, da det var det stykke af tunnellen der gik ud til mig, men anyhow, så kommer det stadig til at gavne alle der slutter sig til sydtunnellen.
Så nu er vi her i den den her tråd, som jeg oprettede tilbage i slutningen af oktober, jeg får igen at vide at jeg må tage initiativ til noget, så det gør jeg, anyways hører jeg intet overhovedet i flere måneder. Nu er der så lige pludselig blevet taget en lynbeslutning der flot sender min tid og interesse i serveren direkte i afløbet.
Så hvis nu at det her var sket for 4 måneder siden, så havde tingene nok også set lidt anderledes ud nu her.
Så jeg undskylder da mange gange hvis jeg lyder en smule bitter, men jeg er sq ærligt noget træt af at man som menig spiller skal høre på at man må tage noget initiativ, men når man så gør det viser det sig at man kunne have sparet sig besværet fra start af, når serverteamet alligevel bare kommer ind og overtager.
Men så lad os da ændre det til "It's all about the serverteam", pointen er stadig den samme og jeg vil gerne tage initiativ, men som det altid bliver ignoreret eller overtaget så holder argumentet bare ikke.
Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
- julemand101
Selvom jeg mener der er en valid pointe i meget af det du skriver så er den her del ikke helt gennemtænkt. Det er nemmere med 4 personer at vedligeholde betaling til serveren end 10 personer. Nu stod jeg for håndtering af donationerne da vi kørte med det sidst og her var der sku altid mindst en der enten sprang fra eller ikke havde betalt til tiden hver gang der skulle indhentes penge. Hvis vi antager at denne risiko altid vil være der for alle personer så vil risikoen blive større jo flere personer der er i gruppen (jeg tror ikke at beløbets størrelse har ret meget at gøre med sandsynligheden for en person glemmer at betale eller springer fra).Damale91 wrote:BetinaLerche wrote:Synes du ikke at det virker lidt lettere at der er 4 økonomisk sikre mennesker der står for betalingen, fremfor en usikker plan om at folk betaler når de kan?Damale91 wrote:
Åbenbart ikke, det er utroligt at medlemmer der gerne vil være med til at gøre noget for serveren ikke kan få lov, til trods for vi selv kommer med initiativer. Lad os få ændret det til "It's all about what Sky City likes to do".
Nej, det synes jeg ikke er lettere, vi har jo prøvet det før hvor en række spillere spyttede i kassen og det fejlede. Hvorfor skulle det ikke ende ud i det samme denne omgang? At det er 4 spillere istedet for 10 er jo lidt underordnet.
Så det er cool nok hvis de har fundet en løsning internt som gør at der ikke er brug for alt det administrative bøvl der er med håndtering af betalinger og ved at det er meget få personer så må vi antage at det er 4 dedikeret personer der vil det. Og ellers så er det jo ikke værre at der nemt kan laves om på finansieringen hvis det ikke længere er muligt at finde nogen internt.
Du har helt ret i det har taget meget lang tid for den her løsning at komme på plads men jeg fornemmer på ingen måde at årsagen til dette har været økonomiske problemer og derfor ville donationer sandsynligvis ikke have ændret på tidsplanen. Men vær taknemmelig over at serveren nu langt om længe forhåbentlig får det nødvendige performance boost uden du behøver at betale for det.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- Damale91
_______________julemand101 wrote: Selvom jeg mener der er en valid pointe i meget af det du skriver så er den her del ikke helt gennemtænkt. Det er nemmere med 4 personer at vedligeholde betaling til serveren end 10 personer. Nu stod jeg for håndtering af donationerne da vi kørte med det sidst og her var der sku altid mindst en der enten sprang fra eller ikke havde betalt til tiden hver gang der skulle indhentes penge. Hvis vi antager at denne risiko altid vil være der for alle personer så vil risikoen blive større jo flere personer der er i gruppen (jeg tror ikke at beløbets størrelse har ret meget at gøre med sandsynligheden for en person glemmer at betale eller springer fra).
Så det er cool nok hvis de har fundet en løsning internt som gør at der ikke er brug for alt det administrative bøvl der er med håndtering af betalinger og ved at det er meget få personer så må vi antage at det er 4 dedikeret personer der vil det. Og ellers så er det jo ikke værre at der nemt kan laves om på finansieringen hvis det ikke længere er muligt at finde nogen internt.
Du har helt ret i det har taget meget lang tid for den her løsning at komme på plads men jeg fornemmer på ingen måde at årsagen til dette har været økonomiske problemer og derfor ville donationer sandsynligvis ikke have ændret på tidsplanen. Men vær taknemmelig over at serveren nu langt om længe forhåbentlig får det nødvendige performance boost uden du behøver at betale for det.
EDIT - Ja, selvfølgelig er det nemmere at holde styr på det 4 personer internt, jeg var nok lige hurtig nok til at skrive den del, men hvis de 4 personer er villige til at holde driftsomkostningen alene, så ligger det dem da frit for at donere det beløb, hvad der så sideløbende kommer ind fra alle andre kunne så evt. give os langt bedre viewdistance og et større spawn, så vi kunne have offentlige farms som på Senex.
Jamen ja, det er da vildt fedt hvis serveren snart kommer op at køre med en god tps uanset tidspunkt på dagen, der er jeg da helt helt enig. Jeg mister dog bare lysten til at engagere mig fremover i noget som helst når resultatet munder ud i at man lige så godt kunne have ladet være (indsæt suk smiley her). Jeg vil også gerne understrege at min utilfredshed intet har at gøre med den valgte model, men måden tingene foregår på i processen, man føler ikke at det handler om vores community, men at man er som en lille aktieholder i et multinationalt selskab. Velkommen til at møde op til generalforsamlingen og komme med forslag, men når det kommer til stykket er det dem ved højbordet der beslutter alting bag hermetisk forseglede døre
- FedeAnderzen
Lige netop den der er jeg meget uforstående overfor; Mig bekendt er det eneste vi har "bestemt" selve placeringen af udleveringen. Toeffe står for alt design, byggeri og hvad der ellers sker med det projekt. Og jeg må sige at jeg i første omgang hvade mine tvivl om at det ville køre ret længe, især efter at Bølle trak sin enorme fanskare med ind, men hver gang jeg kigger i kisterne er der altid masser af kits på lager. Hver gang jeg udleverer et kit til en ny fortæller jeg dem også at tingene er doneret af spillerne, netop udfra en stor respekt for de spillere som har bidraget. Det er virkelig en stor succes og et godt arbejde som spillerne har gennemført, det er den slags der i mine øjne hæver os over de fleste andre servere.Vi ønskede at oprette og vedligeholde startkittet, havde et design på plads, havde fundet lokation i spawn, men alligevel blev det 100% overtaget af serverteamet.
Hvis vi lige skal vende grunden til vores valg af placering også, så blev det en udkigspost der allerede var bygget af Fantasykitten, den har den fordel at den er tæt på Spawn, så man lige kan følge den nye derop, og imens de venter på kittet kan de kigge ud over hele Spawn området og på den måde blive imponerede over udsigten. Havde vi smidt udleveringen ned bag opslagstavlen som først foreslået ville mængden af bygniner man kunne kigge på imens være stærkt begrænset (selvom det nok ville have været meget kønnere end den guldklump der er smidt der nu).
Serverteamet er der for at køre serveren, for at klare det tekniske, det praktiske og også for at samle forslag til bunke, overveje dem og vælge den sti som skal følges fremover. Det er ikke altid svært, men ind i mellem kommer der forslag som kan bruges som de er, nogen ændres lidt og mange kan ikke bruges. Vi tager dem ALLE op på møderne og vi går til dem med åbent sind og gør faktisk det vi mener er bedst for serveren, ikke bedst for SC eller andre grupperinger.Men så lad os da ændre det til "It's all about the serverteam", pointen er stadig den samme og jeg vil gerne tage initiativ, men som det altid bliver ignoreret eller overtaget så holder argumentet bare ikke.
Du foreslog en donorgruppe, det har vi oprettet. Vi har lært af den tidligere gruppe (som var på 8 staff + 8 spillere) at det var bøvlet at administrere. Derfor har vi valgt kun at have 4 i den nye gruppe, 4 som alle er velfunderede økonomisk (fast arbejde med luft i budgettet) og tilpas "voksne" til at kunne lave en fast overførsel hver måned.
Jeg kan ikke helt se at det skulle være at ignorere dig eller dit forslag, forslaget er ændret ja, men resultatet bliver vel stadig det du gik efter; en bedre server med større kraft. Det skal i øvrigt lige siges at vi ikke er 100 % sikre på om det løser vores problemer med lag, så i værste fald skal vi til og kigge på vores opsætning med verdener, men den tid den sorg.