Hvad skal man gå efter

Alt ikke releteret til Minecraft eller crafters.dk.
Nemisisdk

Re: Hvad skal man gå efter

Post by Nemisisdk »

Medion, packetbell og alle de andre discount bærbar man får gennem brugsforeningen, er ikke mere værd ind den kasse de kom i.

Jeg sidder i bestyrelsen for en computerforening og hjælpe unge med deres IT problemer og gentagende gange ser jeg disse mærker, med fabriks installeret windows versioner køre ustabile og langt fra samarbejdsvillig med producenters originale driver.
Hardwaren i dem er af laveste kvalitet og folk kan ikke forstå de har problemer med ny´er spil, da det er en helt ny bærbar til 3-6000kr.

Det er sørgeligt at folk overhoved ofre penge på det skrammel, men jeg må formode at de ikke har bedre forstand.
PennisPuff

Post by PennisPuff »

Jule det vil jeg prøve at huske:) nemesis du har ret med at de ikke er de bedste til spil i længere tid men det er jo heller ikke det jeg bruger min bærbar til. Jeg ville heller ikke anbefale mærket og slet ikke dell, da jeg ved at mange andre bruger deres bærbare som gamer computere og det kan det ikke altid klare dog har nåde mig og min lillesøster været heldig og fået en som kan klare lidt af vært, jeg testede min bærbar mod en 16000 kr Asus under 1 år gammel i Css med 20 bots hvor meget lagg der var og Jans var bedre men så stor var forskellen heller ikke;) det viser lidt om at nogle "dårlige" bærbare faktisk kan lidt når man tester dem. Dog har du ret med hensyn til at den er lidt ustabil, hvis man har dårlig net og for mange på fucker den helt op.... Engang imellem ( sjældent). Og dig der vil have en bærbar hvis det er din lære der siger det og du går i folkeskole kan han ikke tvinge dig til at købe en og stationære virker bare 10* bedre så hvis du kan overleve så lad være.
rallentof

Post by rallentof »

PennisPuff wrote:Jule det vil jeg prøve at huske:) nemesis du har ret med at de ikke er de bedste til spil i længere tid men det er jo heller ikke det jeg bruger min bærbar til. Jeg ville heller ikke anbefale mærket og slet ikke dell, da jeg ved at mange andre bruger deres bærbare som gamer computere og det kan det ikke altid klare dog har nåde mig og min lillesøster været heldig og fået en som kan klare lidt af vært, jeg testede min bærbar mod en 16000 kr Asus under 1 år gammel i Css med 20 bots hvor meget lagg der var og Jans var bedre men så stor var forskellen heller ikke;) det viser lidt om at nogle "dårlige" bærbare faktisk kan lidt når man tester dem. Dog har du ret med hensyn til at den er lidt ustabil, hvis man har dårlig net og for mange på fucker den helt op.... Engang imellem ( sjældent). Og dig der vil have en bærbar hvis det er din lære der siger det og du går i folkeskole kan han ikke tvinge dig til at købe en og stationære virker bare 10* bedre så hvis du kan overleve så lad være.
Tak endeligt et svar man kan bruge
Og jeg skal også lige træffe dig eller Joda ingame så jeg kan købe øen igen efter rollback
skaberen af ingen ting og intet andet( hvis i har nogle fede builds plzz pm mig:-)
:geek:
Hedder Rasmustof ingame
WARNING STAVEFEJL
fatKaizer

Post by fatKaizer »

julemand101 wrote:(trækker sig ud af den her diskussion da der intet er at vinde ved at diskuttere med børn der tror at Medion bærbare til 6000 kr. kan holde over 3 år når den skal transporteres dagligt mellem hjem og skole.) ;)
Jule du skal ikke disse Medion. Vi havde et pragteksempel på en Medion i min gymnasieklasse. Den holdt skam alle tre år. Indehaveren begyndte godt nok at tage eksternt tastatur og mus med, i takt med, det monterede tastatur først tabte halvdelen af tasterne, hvorefter det helt holdt op med at reagere. Han havde også en del klemmer med til sin skærm, for at begrænse de vertikale striber i diverse funky farver :)

Til gengæld knækkede skærmen ikke, som den ellers gjorde på samtlige Acer computere i klassen.
julemand101

Post by julemand101 »

fatKaizer wrote:
julemand101 wrote:(trækker sig ud af den her diskussion da der intet er at vinde ved at diskuttere med børn der tror at Medion bærbare til 6000 kr. kan holde over 3 år når den skal transporteres dagligt mellem hjem og skole.) ;)
Jule du skal ikke disse Medion. Vi havde et pragteksempel på en Medion i min gymnasieklasse. Den holdt skam alle tre år. Indehaveren begyndte godt nok at tage eksternt tastatur og mus med, i takt med, det monterede tastatur først tabte halvdelen af tasterne, hvorefter det helt holdt op med at reagere. Han havde også en del klemmer med til sin skærm, for at begrænse de vertikale striber i diverse funky farver :)

Til gengæld knækkede skærmen ikke, som den ellers gjorde på samtlige Acer computere i klassen.
Lad mig nu ikke begynde på diskussionen om hvor meget Acer sucks. ;)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
miscje

Post by miscje »

PennisPuff wrote:(...)jeg testede min bærbar mod en 16000 kr Asus under 1 år gammel i Css med 20 bots hvor meget lagg der var og Jans var bedre men så stor var forskellen heller ikke;) det viser lidt om at nogle "dårlige" bærbare faktisk kan lidt når man tester dem.(...)
Den sammenligning synes jeg ikke kan bruges til særlig meget. CSS er ikke specielt krævende, så det svarer til at sammenligne en sportsvogn og en lille tøf-tøf-bil på en byvej med max 50 km/t - det klarer de også begge fint.
Næ, prøv begge computere af med fx Crysis, GTA IV eller måske endda Skyrim. Så tror jeg der kan ses forskel.

Det er selvfølgelig med forbehold, da jeg ikke præcist ved hvilken computer du har, men går ud fra den ligger i 5k-6k-klassen.
You stay classy
PennisPuff

Post by PennisPuff »

miscje wrote:
PennisPuff wrote:(...)jeg testede min bærbar mod en 16000 kr Asus under 1 år gammel i Css med 20 bots hvor meget lagg der var og Jans var bedre men så stor var forskellen heller ikke;) det viser lidt om at nogle "dårlige" bærbare faktisk kan lidt når man tester dem.(...)
Den sammenligning synes jeg ikke kan bruges til særlig meget. CSS er ikke specielt krævende, så det svarer til at sammenligne en sportsvogn og en lille tøf-tøf-bil på en byvej med max 50 km/t - det klarer de også begge fint.
Næ, prøv begge computere af med fx Crysis, GTA IV eller måske endda Skyrim. Så tror jeg der kan ses forskel.

Det er selvfølgelig med forbehold, da jeg ikke præcist ved hvilken computer du har, men går ud fra den ligger i 5k-6k-klassen.
klassen er rigtig men vi testede hvor meget vi laggede spillene ikke grafiken da min bærbar har en dårlig grafik. har hverken spillet skyrim eller lign. store spil for det meste css og så har jeg jo også en 3 1/2 års hp stationær som jeg primært bruger der hjemme, dvs. at min bærbar ikke er blevet brugt ekstremt meget fra 7. til 9. klasse. brugte den dog til eksamen.
men som du selv hentyder til er det ikke en bærbar der kan holde i længere tid med fx skyrim og man ville nok blive træt af grafiken undervejs.:)

fatkaiser fed historie men nu fylder min 3 til maj præcis d. 8. og det eneste det ikke fysiks virker optimalt er mousepaden:) og da jeg hader mouse pads er det fint med mig ;)

så lidt rallentoff som du kan læse ville jeg ikke købe en for så meget for du ikke brugt den i timerne sikkert men også fordi nogle klasse kammerater bliver misundelige meget hurtige og pludselig sidder der en sten i din skærm ;)

og så nogle oplysninger...
Windows udgave: vista home premium 2007
Medion Model: P6618(MD97620)
klassefikation: 5,1 windows experience Index
Processer: Intel(R) Core(TM) 2 duo CPU T6600 @ 2,20 GHz 2,20 GHz
ram: 4 GB
systemtype: 32-bit oparetivsystem

men lillesøster har den nye model, hvor der er kommet bedre grafik og større skærm (17T) hvor min (15,7T) ellers er der ikke de store forskelle.:)

PennisPuff :ugeek:
PennisPuff

Post by PennisPuff »

Jule så skete det i onsdags efter skolen kunne jeg ikke starte den op, hardisken er røget :)
det var faktisk det værste tidpunkt det kunne ske på da jeg var igang med dansk synopse, og ikke havde gemt det 2 steder :oops: men den blev da over tre år ;)

// PennisPuff
PennisPuff

Post by PennisPuff »

så skal jeg købe ny bærbar :)
jeg har været inde og tale med en ven som fik dette at gå ud fra:
bugdet 5000 og under.
HTX pc samt skal bruges til lidt små spil, (minecraft og lign. måske black ops).
jeg har valgt at ville handle i Fona da jeg kan få en god service med personer men kan tale med face to face, + desuden kender jeg en derinde der gir lidt rabat og som jeg kan skrive med på facebook og få hjælp.

her er hans første bud: http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=8 ... 4406123030
samt vil han se hvor meget han kan gi i rabat.

her er hans andet bud: http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=8 ... 4404230270
og self. også noget rabat her. :)
julemand101

Post by julemand101 »

Pennis:
HTX kommer ikke med et tilbud på en bærbar ved dig? Min første bærbar blev købt igennem HTX og det er praktisk at gøre dette da du derved får alt det software du skal bruge forudinstalleret.

Ellers kan jeg kun fraråde Fona men hvis du virkelig føler det skal være der så tag ASUS maskinen. Det er lige meget om HP maskinen har bedre specs. (for det har den) men med mine erfaringer med HP vil jeg ikke risikere en computer der brænder sammen. Har gode erfaringer med ASUS.

Men i sidste ende så mærk på computerne og føl efter om de virker som noget der kan holde. På HTX er det komplet ligemeget med hvor kraftig maskinen er men den skal kunne holde til at tages op ad en taske 2 gange om dagen i tre år samt kunne klare nogle slag. Det kunne de HP maskiner ikke klare som jeg fik udleveret ved HTX og senere valgte de også Thinkpads og buisness Dell maskiner som klarede det noget bedre. Så derfor, mærk på maskinerne og prøv at vrid lidt i skærmen og se hvor meget den kan bukke. Prøv at pres hårdt ned på tastaturet og se om det bøjer ned i maskinen (meget dårligt tegn hvis du kan det). Den alm. byggekvalitet for maskinen er sku vigtigt!
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Post Reply