Økonomi på serveren

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
xcanner

Re: Økonomi på serveren

Post by xcanner »

bobiboblolo wrote:ja det var det jeg mente, men kan man ikke lave en NPC som køber og sælger men bare til meget dyre priser så man kan få flere bob med og kan handle selvom at der er mangel på råstoffer?

Har set det i nogle youtube videoer

Mvh Bob
Det var også meningen at det var det NPC's skulle bruges til sidst vi testede dem.

Jeg er dog ikke meget for at "spawne" materialer via en shop, ville hellere have at materialer blev solgt mellem spillere...

IMO er det fint at sælge 1000 dirt til en som har brug for dem og købe en diamant for at bobs man tjener. Men det virker forkert at sælge 1000 dirt til serveren, hvor man så kan købe en"spawned" en diamant.
It's all about the community
Rekalty

Post by Rekalty »

Så længe priserne på div. ting er i forhold til hinanden, synes jeg ikke det er noget problem at man kan sælge dirt og købe diamant, det kommer jo bare an på hvor dyrt man sætter det. Og på den tid man får skovlet 1000 dirt, kunne man have skaffet sig en diamant. Så skal man bare finde ud af, om ting skal kunne sælges for det samme som man kan købe dem for, eller om det skal være en lidt grådig shop. Jeg ville dog klart foretrække SimpleShop, frem for en mod som Auction, da den har mange begrænsninger, og åbenbart også fejl.
Man ville stadig kunne handle mellem hinanden, eks ved at under/overbyde SimpleShop, det skulle primært bruges hvis man ikke har andre muligheder, at der ikke lige er nogen på, der har hvad man behøver.
CptTomatoKing

Post by CptTomatoKing »

Jeg tror faktisk at SimpleShop da det hurtigt vel kunne lave variation, altså rige og "mindre rige" folk, fordi at folk med mange ting hurtigt vel tjene mange penge og folk med mindre ting ikke kan tjene så meget...
Det er jo næsten en simulator der viser hvordan valuta spreder sig :)
Men jeg kan ikke lide idéen om når det går den omvendte vej i SimpleShop altså man køber ting da man på ingen måde skal tænke på at skaffe noget selv da man bare ka sælge noget man har meget af og købe noget andet uden vidre... Derfor syntes jeg det vel være en god idé hvis den havde begrænset parti og ikke evig alt fx. hvis den har 0 sten tilbage kan spilleren X ikke købe det sten han skal bruge men senere kommer spilleren Y og sælger 64 sten til SimpleShop og så kan X købe det af SimpleShop...
På den måde er SimpleShop nærmest en spiller der er på hele tiden og kun køber/sælger...
Hvis det var lavet på den måde kunne man let sætte bonus genstande i omløb fx. Netherrack som man ellers ikke kan få pt
To mine, or not to mine...
Rekalty

Post by Rekalty »

Der vil jo altid være nogen der har mere end andre, det kan man ikke lave om på, og nye personer vil naturligvis ikke have så meget som nogen der har spillet 1-2-3 måneder, det er vel også fair nok.
Og man skal jo stadig skaffe noget, for at købe noget, og så længe Buy/Sell raten er høj (eks køb pris 100, sælg pris 10, på x item) skal man stadig sælge en del for at få råd til noget. Eller man kan handle med en spiller, der giver en bedre pris. Jeg siger ikke at den behøver at sælge Alt i spillet, man kan begrænse hvad den kan købe/sælge, så hvis man mener diamander vil ødelægge økonomien, lader man bare vær med at tilføje dem til dens "stock"
Og, hvis man satte "bonus" ting ind, ville de hurtige kunne opkøbe dem alle, og derefter sælge dem til spillere for en latterligt høj pris, derved skabe endnu mere skæv økonomi, hvilket jeg ikke går ud fra du ønsker.
CptTomatoKing

Post by CptTomatoKing »

Hvis der skal sættes bonus ting ind skal de have en høj pris fra starten af så man ikke har råd til at tømme den.
Der vel selvfølgelig være rige og fattige spillere og som jeg hentydet til er det en god ting :)
For ellers var der jo ingen grund til at have penge
Denne ide er god men jeg mener bare at det skal være begrænset hvor meget den ka sælge af vær genstand så der er en grund til at mine sin dia og man ikke bare ka grave en masse jord og sælge... For hvis der så ikke er dia er bliver du nød til at mine alligevel... det er jo en del af spillet så hvorfor bare sætte en genvej til alt ind??
Hvis den så også kunne sætte priserne efter hvor meget den havde af et eller andet ville være fedt! fx. hvis den har meget sten så er prisen lav (både for køb og salg) og hvis den ikke har så meget sten så er prisen lavere for sten :)
Så vel man jo også få nogle prissvingninger på serveren :D
bobiboblolo

Post by bobiboblolo »

Ellers kunne man jo bare sige at den kun køber og giver Bob igen sp der kan komme flere bob med i spillet.
Image
CptTomatoKing

Post by CptTomatoKing »

Det var også det jeg mente (så du kan sælge noget til den og få bob og så er der en anden der kan købe det og give bob) - så når den har meget af en ting vel den ting være dyre ind hvis den ikke har så meget fx. hvis den har 1 sten er sten dyre ind hvis den har 100 (det vel også gøre at der er perioder hvor det er godt at sælge sten - og så kan man jo tjene penge på at handle ved at købe billige ting og sælge dem når det er blevet dyre)...
bobiboblolo

Post by bobiboblolo »

nej jeg mente at man kun kunne få flere bob ikke færre.
Image
CptTomatoKing

Post by CptTomatoKing »

bobiboblolo wrote:nej jeg mente at man kun kunne få flere bob ikke færre.
Jeg er ikke sikker på hvad du mener
Men hvis der hele tiden kommer flere bobs så bliver bobs jo ikke noget værd (og det vel jo ikke være godt)
og man skal vel kunne købe skal man vel også betale for sin vare...
bobiboblolo

Post by bobiboblolo »

Ting behøver nødvendigvis ikke at blive mindre vær folk har bare råd til at købe flere ting adgangen. Ligsom i min shop før der kom rigtige BOB med i spillet så brugte jeg jo min Bob som jeg bare skrev ned et sted og der var der folk som havde 20000 Bob bare fordi de havde solgt/arbejdet meget for/til mig. Men priser i min butik blev ikke anderledes for dem de havde bare flere råstoffer, ligsom vis man 50 diamond så har man muglighed for at have en masse Bob istedet og vis du køber bob i butikken så har du bare vekslet din dollar om til kroner. Men du kan ikke gøre det omvendt for Bob forsvinder ligeså stille nå folk stopper med at spille.
Image
Post Reply