Økonomi på serveren
- jensgp
Re: Økonomi på serveren
Syntes helt klart at de skulle minedollars
- CptTomatoKing
og der kommer flere bob når der kommer nye spillere...bobiboblolo wrote:Ting behøver nødvendigvis ikke at blive mindre vær folk har bare råd til at købe flere ting adgangen. Ligsom i min shop før der kom rigtige BOB med i spillet så brugte jeg jo min Bob som jeg bare skrev ned et sted og der var der folk som havde 20000 Bob bare fordi de havde solgt/arbejdet meget for/til mig. Men priser i min butik blev ikke anderledes for dem de havde bare flere råstoffer, ligsom vis man 50 diamond så har man muglighed for at have en masse Bob istedet og vis du køber bob i butikken så har du bare vekslet din dollar om til kroner. Men du kan ikke gøre det omvendt for Bob forsvinder ligeså stille nå folk stopper med at spille.
Tænker bare at det ville være sjovere hvis priserne ændrede sig så vel det være muligt at "leve af" at handle hvis det er det man ønsker
Men der skal nok være en min og max pris for hver ting så sten ikke koster 5 bob og dia 1...
⚒ To mine, or not to mine...
- xcanner
- Rekalty
Er at....? Jeg føler at der mangler noget af sætningen.xcanner wrote:Grunden til at møntfoden hedder bobs.
Jeg ved ikke hvor lang tid jeg holder det ud, hvis valutaen hedder Bobs
- xcanner
Jeg tillod mig at hive en gammel tråd frem, læs den igennem for svaretRekalty wrote:Er at....? Jeg føler at der mangler noget af sætningen.xcanner wrote:Grunden til at møntfoden hedder bobs.
Jeg ved ikke hvor lang tid jeg holder det ud, hvis valutaen hedder Bobs
It's all about the community
- baden27
Personligt synes jeg bedre om iConomy end det her webauktion bob noget, som jo heller ikke foregår in-game.
Hver gang jeg ser en pris på noget angivet i bobs, tænker jeg altid, hvis tingen eksempelvis er sat til salg for 1 bob: "hmmm.. dvs. 1/100 af en diamond". Så jeg føler nærmest, at alle forhandlinger foregår kun vha diamonds.
Jeg synes der burde være nogle standardpriser for alt og så burde der være mulighed for betale med hvad som helst, i stedet for, at det kun handler om diamonds.
Her er et eksempel på priserne på nogle ting på en server, jeg engang spillede på, der bruger iConomy:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... i=1#gid=69
Måden det virker på er, at serveren har en fælles bank, hvor alle spillere kan sælge og købe items. Hvis banken har mangel på en item, stiger prisen på den ting, og omvendt, hvis de har rigtig mange af en item.
Der er lavet en fuld liste over alle items et sted, men jeg kan ikke lige finde den. Men den kan alle spillere følge, så de har en idé om, hvor meget de forskellige ting er værd og derefter sælge dem til enten banken eller andre spillere på et fælles handelsmarked, serveren har.
Hver gang jeg ser en pris på noget angivet i bobs, tænker jeg altid, hvis tingen eksempelvis er sat til salg for 1 bob: "hmmm.. dvs. 1/100 af en diamond". Så jeg føler nærmest, at alle forhandlinger foregår kun vha diamonds.
Jeg synes der burde være nogle standardpriser for alt og så burde der være mulighed for betale med hvad som helst, i stedet for, at det kun handler om diamonds.
Her er et eksempel på priserne på nogle ting på en server, jeg engang spillede på, der bruger iConomy:
Måden det virker på er, at serveren har en fælles bank, hvor alle spillere kan sælge og købe items. Hvis banken har mangel på en item, stiger prisen på den ting, og omvendt, hvis de har rigtig mange af en item.
Der er lavet en fuld liste over alle items et sted, men jeg kan ikke lige finde den. Men den kan alle spillere følge, så de har en idé om, hvor meget de forskellige ting er værd og derefter sælge dem til enten banken eller andre spillere på et fælles handelsmarked, serveren har.
At skrive på forum er ligesom at række fingeren op i skolen
29/01 2012 - Så blev man myndig =P
29/01 2012 - Så blev man myndig =P
- Casper98dk
Jeg synes bedre om det vi har nu. Man behøver heller ikke at have diamonds for at få penge, du kan sgu da bare sætte noget til salg og så skaffe penge den vej. Hvis der var standard priser ville det jo ikke på samme måde være et handels sted eller sådan, og her er det den enkelte bruger der handler med en anden bruger, hvilket (i mine øjne) matcher bedre til mottoet "It´s all about the Community..." det gør det sværere at blive rig (hvilket er fedt) så du ikke bare altid kan sælge alt dit ubrugelig bras og så blive rig sådan. Det er et mere "Rigtigt" økonomi system, der minder mere om virkeligheden (det store udenfor, der skulle være så populært.... kan nu bedre lide minecraft ) Økonomien er jo stadig flydende og sån, jo flere af et der er til salg, (jo flere der sælger det) jo billigere er det billigste, fordi at folk gerne vil kunne sælge sine tingbaden27 wrote:Personligt synes jeg bedre om iConomy end det her webauktion bob noget, som jo heller ikke foregår in-game.
- xcanner
iConomy er "døende", eller knapt så vedligeholdt fra udviklerens side. Desuden er iConomy "bare et penge plugin", dvs. det holder styr på hvem der har hvad. Vi bruger EssentialsEco, som kan nøjagtig det samme som iConomy.baden27 wrote:Personligt synes jeg bedre om iConomy end det her webauktion bob noget, som jo heller ikke foregår in-game.
Webauktionen fungere da på samme måde, hvis der er mangel på en blocktype eller item, så kan sælgeren tillade at tage mere for dem, og det er jo netop et "fælles handels marked", hvor en af forcerne er at det er ekstremt nemt at søge og sammenligne priser (hvilket vil være extremt svært med 300+ skilte i spillet).baden27 wrote: Hver gang jeg ser en pris på noget angivet i bobs, tænker jeg altid, hvis tingen eksempelvis er sat til salg for 1 bob: "hmmm.. dvs. 1/100 af en diamond". Så jeg føler nærmest, at alle forhandlinger foregår kun vha diamonds.
Det er også ganske tilladt at sælge iron for guld, eller hvad ham har lyst til udenom webauktionen.
It's all about the community
- CasperSK
Jeg var faktisk også træt af det her økonomi fis pga jeg troede alt ville spille ud af kontrol som med så meget andet. Men at vi har en stærk møntfod her pÅ serveren har bevist at jeg tager fejl. Og nu er jeg ellevild med det fordi der ikke er nogen standart der styrer hvor mange Bob der er i spil, men os brugere selv, altså forstået sådan at der kun er de penge i spil vi selv sætter ind.baden27 wrote:Personligt synes jeg bedre om iConomy end det her webauktion bob noget, som jo heller ikke foregår in-game.
Det er jo altid nemmest at sige puha nej det er nyt og dårligt, men så meget sjovere at tage det hele med og prøve de nye muligheder.
Husk der er redstone til salg
we've tried nothing and we're all out of ideas.
- fatKaizer
Jeg er også helt tilfreds med det plugin vi bruger.
Men jeg kunne godt tænke mig at bobs kunne bruges inde på serveren også. Derfor kunne det være nice, hvis vi fik en overfør penge command. Det undrer mig lidt at der ikke allerede er en sådan command, da jeg ville tro, den hørte med til det mest basale for et økonomiplugin. Hvis der allerede er en sådan command må i meget gerne aktivere den/oplyse om den, da det både ville åbne nye handelsmuligheder, samt gøre livet en del lettere for de folk, der har fællesøkonomi her på serveren
tl;dr: /givebobs <player> <beløb>
Men jeg kunne godt tænke mig at bobs kunne bruges inde på serveren også. Derfor kunne det være nice, hvis vi fik en overfør penge command. Det undrer mig lidt at der ikke allerede er en sådan command, da jeg ville tro, den hørte med til det mest basale for et økonomiplugin. Hvis der allerede er en sådan command må i meget gerne aktivere den/oplyse om den, da det både ville åbne nye handelsmuligheder, samt gøre livet en del lettere for de folk, der har fællesøkonomi her på serveren
tl;dr: /givebobs <player> <beløb>