PC hjælp

Alt ikke releteret til Minecraft eller crafters.dk.
Locked
R2_DJ

Re: PC hjælp

Post by R2_DJ »

Det er mange penge for mig, og derfor er det svært at tage stilling.
Hjælp mig hvis du gider, synes ikke at det er en flink måde du gør det på (ikke mindst i dine pm's også)
julemand101

Post by julemand101 »

Hvem hentyder du til? Faxe2002?
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
R2_DJ

Post by R2_DJ »

Dig.
faxe2002

Post by faxe2002 »

Hvad er der helt præcis galt med den som jule har anbefalet? Den pc du har fundet er en rigtig tante oda pc, billig bras med ingen ydelse overhovdet, men den kan da starte outlook. Men alligvel siger du at den er bedre end den som jule har fundet, og der står jeg af. Kan du ikke forklare hvad du mener når du siger den er bedre? Bedre for elregningen, det tror jeg måske nok den er. Bedre rent æstetisk, jaa, bedre som spilmaskine... No fu..k... Way.
R2_DJ

Post by R2_DJ »

Sorry, kan godt forstå du ikke forstår hvad jeg mener, Julemand og jeg har skrevet i privatmessage på serveren. Jeg vil ikke udtale mig om computeren, for det forstår jeg mig vist ikke godt nok på. Har dog forstået jeres modargumenter for den.
julemand101

Post by julemand101 »

R2_DJ wrote:Dig.
Hør her. Jeg har valgt at bruge adskillige timer på at hjælpe dig med at sætte en PC sammen som passer efter de krav du har stillet. Dit budget er ret stramt så det er vanskelige at finde noget. Det lykkes mig så endelig at finde noget der er ganske udmærket.

Jeg hører så ikke fra dig i en måned og så kommer du derefter med et eksempel på det værste af det værste skrammel som du kan støve op og siger det er den du vil købe og er herefter komplet ligeglad med alle de råd jeg har givet dig. Undskyld jeg siger det men det er ganske enkelt at pis på andre folks arbejde.

Selvfølgelig svarer jeg ikke særlig venlig når du vælger at gøre noget komplet andet end det jeg råder dig til samtidig med du overhovedet ikke begrunder det med andet end "min onkel/fætter siger det er bedre". Jeg har set alt for mange af den slags eksempler og det gør ondt HVER GANG jeg ser det.

Netop derfor er jeg kommet med tørre facts på hvorfor jeg mener det er en møgmaskine. Jeg har undersøgt hver eneste ting i den HP maskine og sammenlignet med alle tingene i den maskine fra Sharkgaming. Jeg har det sådan at når man skal undersøge tingene grundigt når vi snakker om så mange penge. Jeg har virkelig forsøgt at sammensætte en maskine som jeg også selv ville gå ud og købe.

Og det er så derfor det piner mig at din familie siger du skal købe den HP maskine. Det gør fysisk ondt på mig og mit nærige Nordjyske gen at se en person begå sådan en bummert som at betale 5k for noget så ringe. Men uanset hvad jeg skriver af facts, erfaringer og råd så beklager du bare med at du er nød til at lytte på din familie.

Og se så kan jeg ikke længere svare særlig venligt. Det er seriøst at pis på min tid og hvis tingene hænger sådan sammen bør du ikke spørge efter råd på et forum en anden gang. Ja det er min fejl at bruge mere tid end nødvendigt men jeg synes sku ærlig talt at jeg skylder alle brugere herinde på Crafters.dk at jeg gør mit arbejde ordentligt uanset om det er at administrere serveren eller at give råd.

(har snakket med min bror om din maskine som du nok kan se og han er enig med mig. Jeg ved ikke hvor mange mennesker du vil have til at sige det er noget lort men jeg har på fornemmelsen at det er komplet lige meget.)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Relgus

Post by Relgus »

nej nu kan jeg ikke holde mig tilbage giver jule helt ret i denne sag DONT DO IT du kommer bare til at bruge mange flere penge på den end den koster der og det der er også over pris.

har prøvet at købe en computer som alle sagde var en rimlig god computer men da jeg fik sat den op og det hele kørte fint og jeg åbnede minecraft var jeg på en 30-40 fps og den dag jeg prøvede en af de støre spil gik det helt galt den kunne ikke mere dette var efter en 3-4 måders tid.
jeg måtte der efter på kompromit med min far om en ny og der kom jeg så lige af med en 6k så vis vi lige ligger sammen da jeg købte den kostede den 3000. så putter vi lige de 6000 oven i 9000 for den computer jeg har idag plus der lige kom et nyt kabinet fordi det lort de solgte mig den gang ikke holder

det jeg ville sige er at jeg fik også at vide at det var en god computer og i tænkter jeg JA til Word
så køb noget der holder og til den der pris det er for dyrt.

jeg ville råde dig til at læse hvad jule. jule har en stor forstand på computer :D
medlem af UB. og Kaffe skal der til <3
R2_DJ

Post by R2_DJ »

Ja. den er også lige steget i pris fra den ene dag til den anden. Nu ser jeg slet ingen grund til at købe den i stedet. Det må jeg tale med familien om. Guess you're right then.
Nemisisdk

Post by Nemisisdk »

Vil fraråde dig den HP maskine, da den ikke er pengene værd.

Jeg kan informeret, at jeg selv lige har smidt 12500kr efter ny maskine, og her snakker vi om, at man får maskine for pengene.

For 12500kr får man

Intel Core i7 3930K 3,2Ghz
Corsair H80 Hydro Series - væske baseret CPU køler
OCZ Vertex 3 SSD - 120 GB 2 stk
Kingston 16GB DDR3 1600MHz (4x4) HyperX 16gb
EVGA GeForce GTX 670 OC (2 GB RAM)
GIGABYTE GA-X79-UD3

øvrige ting som strømforsyning og kabinet har jeg i forvejen.

man kunne godt lave maskinen billiger, hvis man var villigt til at gå på kompromis med følgende:
Intel Core i7 3820K 3,6Ghz 2100kr
køler 400kr
Grafikkort gtx 560 TI med 2GB ram 1900kr
1,5tb sata 6gb disk 1000kr
6 GB ram 600kr
bundkort 1500kr

samlet set en maskine til 7500Kr
Man selvfølgelig huske kabinet + PSU og DVD drev - anslået pris 1700kr
Det giver et budget på 9200kr for en kraftig maskine i den højre klasse, men så kræver det forsat, man samler selv, hvilket jeg har set du ikke er så interesseret i.

Ideen med posten er mere, at du kan holde disse fakta op mod de maskiner du kigger på, så du ligesom har en fornemmelse af, om maskinen er dyr i forhold til indhold.
Da det du kigger efter en færdig samlet maskine, skal der påtænktes en pris for at samle den og her vil det ikke overraske mig hvis det anslås til 3000kr eller mere.
R2_DJ

Post by R2_DJ »

Tak. Da jeg postede mit første opslag i tråden her, troede jeg det ville være langt lettere end det tydeligvis er. Jeg er en "better safe than sorry" type, så mine handlinger er altid grundigt overvejet. Jeg ved ikke om det vil være smartere at se på priserne i august, da der er udsalg.
Locked