Page 1 of 2

Tekkit.

Posted: 15 Sep 2012, 11:51
by Erobran
Hejsa, jeg vil gerne høre om hvorfor vi ikke også kan få en tekkit server op at kører :D.

Grunde, man kan få mange flere forskellige ting der gør spillet sjovere.
link til Tekkit er http://www.technicpack.net/download/

MVH ACV :D

Re: Tekkit.

Posted: 15 Sep 2012, 11:57
by Ovesen
Det er jo xcanner og jule der skal gøre alt arbejdet. Og det er vist ikke lige bare at sætte en server op. Udover det koster det også nogen penge. Så forstår godt hvis de ikke vil lave en ekstra server. Det ville også betyde crafters ville blive splittet på to servere. Synes selv det er nok grunde til at de ikke vil lave en tekkit server.

Re: Tekkit.

Posted: 15 Sep 2012, 12:06
by Erobran
Når ja kan du jo have ret i Ove.

Re: Tekkit.

Posted: 15 Sep 2012, 12:29
by FedeAnderzen
Det kunne være godt hvis man kunne køre en Tekkit verden ligesom vi har en Creative og tidligere havde RPG, men jeg aner ikke om det er muligt.

For min skyld kunne vi sløjfe Sky World, der er alligevel ingen der bygger derude mere.

Re: Tekkit.

Posted: 15 Sep 2012, 12:33
by Erobran
Ja det kunne faktisk være en fed idé :D.

Re: Tekkit.

Posted: 15 Sep 2012, 14:46
by julemand101
Hvor er det altid skønt at se andre svare på spørgsmål og så se at svaret ikke indeholder nærheden af sandheden og man så nu skal starte med at skrive at personen tager fejl. Mange tak. ;)

Ovesen:
Det koster os ikke en rød øre at sætte en ekstra server op der kører Tekkit. Crafters.dk kører på en stationær computer der står hos xcanner og der er kapacitet nok til den kan trække en del flere Minecraft serveren uden den får sved på panden. Vi har faktisk flere gange kørt 2-3 Minecraft servere samtidig med OpenTTD og andet gøgl uden det har påvirket ydelsen. Ligeledes brugte jeg serveren til mit softwareprojekt sidste semester og heller ikke her opdagede brugerne det.

Det er korrekt der er noget arbejde i at sætte en Tekkit server op men det er heller ikke her problemet ligger eftersom både xcanner og jeg er meget interesseret i at få Tekkit. Derimod ligger problemet at vi kommer til at splitte vores brugere op i to grupper. Selvom vi så kunne løse dette ved at lave en slags fælles chat mellem serverne så opstår problemet stadig omkring handel og folk der gerne vil hjælpe hinanden eller spørge om hjælp. Jeg tror ikke selv det kommer til at fungere ret godt.

Som FedeAnderzen kommer med så vil en løsning være at køre en verden for sig der så kører Tekkit. Problemet er her at Tekkit kræver en klienttilføjelse og det er lidt bøvlet at sørge for at man kan komme ind på Crafters.dk uden denne tilføjelse og så kræve tilføjelsen for at komme ind i en bestemt verdenen. Vi vil nemlig ikke kræve at folk skal installere nogen former for plugins for at komme ind på serveren.

Løsningen på problemet som jeg selv ser det er at vi fortsat afventer til der kommer officiel mod support i Minecraft som så kan hente disse mods fra serveren. Vi har allerede nu mulighed for at tvinge folk til at bruge en specifik texture pack ved at få serveren til at sende den ud til jer når i går ind på serverne. Som jeg ser det er dette blot en demo der skal vise hvordan det kommer til at fungere med mods engang i fremtiden. Derfor vil det være mest relevant at afvente til dette sker og så få Minecraft klienten til selv at hente Tekkit ned på brugernes maskiner.

Jeg tror dog ikke dette kommer til at fungere før engang ved juletid da vi stadig afventer et officielt Minecraft API og en lang række andre ting der skal falde på plads. Dette er dog ikke noget problem da xcanner og jeg stadig er ved at udtænke hvordan vi kan bruge Tekkit samtidig med at vi ikke ender med en verden der ligner en hullet ost. Jeg tror ikke vi kommer til at se Tekkit med alle features aktiveret her på serveren da der er nogle ret overpowered ting. Desuden så vil Tekkit også påvirke vores økonomi på serveren som også skal genovervejes (kan vi fx overhovedet bruge vores aktionsplugin med de mange nye ressourcer der kommer fra Tekkit og skal vi overhovedet tillade man kan flytte ressourcer til og fra Tekkit verdenen).

Som ved alle den her slags beslutninger er der flere vinkler tingene kan ses fra og det er mit job at se tingene fra alle vinkler. :)

Re: Tekkit.

Posted: 17 Sep 2012, 10:39
by Erobran
Ja man må jo have lov at håbe om det kommer op på et tidspunkt :D, nu du jo siger at både dig og xcanner er interesseret i sådan en tilføjelse :D.

MVH
ACV:D

Re: Tekkit.

Posted: 18 Sep 2012, 20:50
by mkh1982
Spiller selv Tekkit sammen med en del fra Crafters. Selvom vi spiller Tekkit så er vi også inde på Crafters, så tror ikke problemet med at folk er på to servere vil være noget problem, hvis man satte en "test" tekkit op

\\MKH1982

Re: Tekkit.

Posted: 18 Sep 2012, 22:15
by Ninjastick
Så vidt jeg ved at Tekkit, teknisk set, ulovligt, eftersom dem der har lavet og vedligeholder "Tekkit" og "Technics" ikke har fået lov til at bruge de mods der er i pakken. Skal vi til at køre en "Tekkit" server bliver det med de seperate mods, som blandt andet er Industrial Craft 2, Buildcraft, RedPower2, Railcraft, Equivalent Exchange osv.

Jeg kan ikke huske om Forestry er en del af Tekkit pakken, men den er klart også anbefalelsesværdig, sammen med computercraft.


Dog skal vi bare, som server, være opmærksom på at der er nogle ret sindssyge ting med. Du kan fx. lave konstruktioner som selv graver områder ned til bedrock, og selvom det lyder mega lækkert, så tror jeg simpelhen ikke på at det kan styres :)

Hvis det her skulle kunne lade sig gøre, så skulle det helt sikkert køre på en anden server.


Just my 2 cents.


-Stick

Re: Tekkit.

Posted: 19 Sep 2012, 09:17
by Casper98dk
Ninjastick wrote:Så vidt jeg ved at Tekkit, teknisk set, ulovligt, eftersom dem der har lavet og vedligeholder "Tekkit" og "Technics" ikke har fået lov til at bruge de mods der er i pakken. Skal vi til at køre en "Tekkit" server bliver det med de seperate mods, som blandt andet er Industrial Craft 2, Buildcraft, RedPower2, Railcraft, Equivalent Exchange osv.

Jeg kan ikke huske om Forestry er en del af Tekkit pakken, men den er klart også anbefalelsesværdig, sammen med computercraft.


Dog skal vi bare, som server, være opmærksom på at der er nogle ret sindssyge ting med. Du kan fx. lave konstruktioner som selv graver områder ned til bedrock, og selvom det lyder mega lækkert, så tror jeg simpelhen ikke på at det kan styres :)

Hvis det her skulle kunne lade sig gøre, så skulle det helt sikkert køre på en anden server.


Just my 2 cents.


-Stick
Løsningerne med quarrien kan være:
-At gøre sådan at den skal ansøges om
-eller en admin skal sætte den, ligesom ild.
-fjerne den helt.

Men der er nogle ting ved EE (Equivalent Exchange) bliver meget, meget OverPowered. Så evt fjerne nogle af tingene for at gøre det fedt for alle.

ComputerCraft er i Tekkit, men foretry er vist ikke.

Jeg er ret sikker på at tekkit snakker meget med modderne, efter som der var problemmer med YogBox ikke kunne få lov af modderne at få IC^2 (industrialCraft^2) og lignende mods med. Det var der meget drama omkring.

Men jeg synes også det kunne være federe at vælge modene selv og ændre lidt på dem. Nogle ting kunne være fedt at ændre.

EDIT: Og kunne der så ikke være et tekkit war map? Det er dog fedest hvis man slår redmatter armor fra evt, og måske nogle af de redmatter tools og ringe, da du kan blive svære at dræbe end en myg i et meget stort rum mørkt rum.