Page 1 of 2
Metroen i spawn
Posted: 16 Oct 2012, 11:46
by CasperSK
Hej Craftere.
Vi har nu fået nyt spawn, og til det mener jeg selv hører lidt tweaking, men inden jeg går ud og råber bål og brand vil jeg da invitere skaberne af spawn, admins, moderatorer og os vips til en lille debat omkring det.
Jeg ved godt det er lidt at stikke hånden i en hvepserede når man bringer et emne op omkring spawn nu, men jeg mener det er noget der bør blive talt om inden det bliver et irritations moment for alle.
Jeg har 2 problemer med metroen i vores nye spawn bygning:
1. Metroen kan være svær at finde hvis man ikke er vandt til at bruge bygningen. Kan vi få noget skiltning på nedgangene, ligsom der var det på den gamle metro nedgang?
Jeg ved godt den gamle stil ikke vil passe ind i den nye bygning, men der må da kunne findes en løsning alle kan leve med.
2. Personligt gider jeg næsten ikke bruge metroen i spawn da man skal bruge meget tid på at komme hen til den, det er nok et større arbejde at skulle flytte "spawn tronen", men jeg ser det som et enormt irritations moment at skulle bruge så meget tid på at komme ned til metroen. (det er også derfor jeg bad om lov til at bygge ringvejen)
Jeg vil opfordre til en sober tone herinde. Personlige holdninger om selve byggeriet bedes efterlades i døren, da det ikke er bygningen det drejer sig om, men en debat om vores virkelig gode metro system.
Med venlig hilsen CasperSK
Re: Metroen i spawn
Posted: 16 Oct 2012, 11:58
by xcanner
CasperSK wrote:Hej Craftere.
Vi har nu fået nyt spawn, og til det mener jeg selv hører lidt tweaking, men inden jeg går ud og råber bål og brand vil jeg da invitere skaberne af spawn, admins, moderatorer og os vips til en lille debat omkring det.
Jeg ved godt det er lidt at stikke hånden i en hvepserede når man bringer et emne op omkring spawn nu, men jeg mener det er noget der bør blive talt om inden det bliver et irritations moment for alle.
Jeg har 2 problemer med metroen i vores nye spawn bygning:
1. Metroen kan være svær at finde hvis man ikke er vandt til at bruge bygningen. Kan vi få noget skiltning på nedgangene, ligsom der var det på den gamle metro nedgang?
Jeg ved godt den gamle stil ikke vil passe ind i den nye bygning, men der må da kunne findes en løsning alle kan leve med.
2. Personligt gider jeg næsten ikke bruge metroen i spawn da man skal bruge meget tid på at komme hen til den, det er nok et større arbejde at skulle flytte "spawn tronen", men jeg ser det som et enormt irritations moment at skulle bruge så meget tid på at komme ned til metroen. (det er også derfor jeg bad om lov til at bygge ringvejen)
Jeg vil opfordre til en sober tone herinde. Personlige holdninger om selve byggeriet bedes efterlades i døren, da det ikke er bygningen det drejer sig om, men en debat om vores virkelig gode metro system.
Med venlig hilsen CasperSK
Spawn bygningen er slet "ikke færdig", og med det mener jeg at jeg er bagud (har holdt en længere Minecraft pause til fordel for Guild Wars 2).
Jeg er dog i fuld sving med spawn bygningen (default spawn, trade og andre detajler).
Mht. distance mellem selve spawn og til man står i metroen , så er det en længere vej. Som det er nu tager det ca. 30 sekunder, det kan dog gøres hurtigere (det var ca. 10 sekunder i det gamle spawn). Dog vil det dog i mange tilfælde være hurtigere at bruge /spawn og gå til metroen end at gå til sit bestemmelses sted
Pt. overvejer jeg at flytte nedgangen til Metroen (så den er før "stole rækkerne"), dette vil hjælpe meget på problemet af man slipper for at "skulle gå tilbage" efter man er gået ned af trapperne.
Men du må lige væbne dig lidt med tålmodighed og bruge de 30 sekunder indtil videre
Re: Metroen i spawn
Posted: 16 Oct 2012, 12:01
by xcanner
xcanner wrote:
Jeg er dog i fuld sving med spawn bygningen (default spawn, trade og andre detajler).
+10 point for at få det til at lyde som om jeg har bygget spawn
Re: Metroen i spawn
Posted: 16 Oct 2012, 12:09
by CasperSK
Spawn bygningen er slet "ikke færdig", og med det mener jeg at jeg er bagud (har holdt en længere Minecraft pause til fordel for Guild Wars 2).
Jeg er dog i fuld sving med spawn bygningen (default spawn, trade og andre detajler).
Mht. distance mellem selve spawn og til man står i metroen , så er det en længere vej. Som det er nu tager det ca. 30 sekunder, det kan dog gøres hurtigere (det var ca. 10 sekunder i det gamle spawn). Dog vil det dog i mange tilfælde være hurtigere at bruge /spawn og gå til metroen end at gå til sit bestemmelses sted
Pt. overvejer jeg at flytte nedgangen til Metroen (så den er før "stole rækkerne"), dette vil hjælpe meget på problemet af man slipper for at "skulle gå tilbage" efter man er gået ned af trapperne.
Men du må lige væbne dig lidt med tålmodighed og bruge de 30 sekunder indtil videre
Okay, jeg var ikke klar over at der stadig var gang i byggeriet, jeg troede de sidste krampetrækninger var de nye bygninger og pladsen ude foran spawn.
Men fedt at hører der sker noget og at der er lagt planer.
xcanner wrote:xcanner wrote:
Jeg er dog i fuld sving med spawn bygningen (default spawn, trade og andre detajler).
+10 point for at få det til at lyde som om jeg har bygget spawn
du får også lige 100 internets af mig for at have holdt serveren kørende så længe
Re: Metroen i spawn
Posted: 16 Oct 2012, 12:13
by xcanner
CasperSK wrote:
Okay, jeg var ikke klar over at der stadig var gang i byggeriet, jeg troede de sidste krampetrækninger var de nye bygninger og pladsen ude foran spawn.
Men fedt at hører der sker noget og at der er lagt planer.
Tja, det er nu mere de tekniske detajler
Men Metro nedgang har hele tiden ligget og luret...
Re: Metroen i spawn
Posted: 16 Oct 2012, 13:12
by Ninjastick
Jeg har også knast lidt over afstanden til metroen, men at flytte den op til tronen lyder som en formidabel idé!
Så mangler der bare, efter min mening, noget tydligere skiltning til den føromtalte metro, til trade, til biblioteket (enchanting table) og så ud af hytten. Jeg håber lidt at der er nogen der finder på et tydeligt og passende design til en skiltestander
Når spawn er så stort, og inderholder så mange funktioner, så må man vel også tage med at der skal skiltes ^^
Re: Metroen i spawn
Posted: 16 Oct 2012, 14:20
by nrone
Som bygger af spawn, er jeg helt åben for optimeringer.
Hvad angår skiltning, er den lidt tynd især med metro, og det skyldes ganske simpelt jeg/vi ikke er kommet til det endnu. Skiltene til portalerne osv. i den ende skulle dog være som de burde være. (Bedre beskrivelser / skiltning kan sagtens ske kan finde sted)
Funky og jeg har faktisk allerede et alternativ klar til metro nedgang ved ventestolene, som vi dog gik fra da det ødelagde indtrykket af spawn - men vi kan se på det igen
Giver fint mening at flytte den hvis man skal hurtig frem! (Tror dog de nedgange der er der idag bliver der, og vi laver nogle flere)
Metroen har haft mindre priortiet end Portalerne, det er derfor den i første omgang har fået en placering dernede (sprede ting lidt ud), så folk faktisk vil bruge spawn bygningen, og ikke bare skulle gå 2m for at komme til hvad de skal. (Så bliver alt trafik på 10blocks, istedet 200blocks (Hvilket også var noget der var oppe og vende da spawn blev bygget, hvor folk var nervøse for spawnbyen ville total dø fordi ingen kom udenfor /spawn)
Re: Metroen i spawn
Posted: 16 Oct 2012, 14:26
by nrone
Idè 1: Hvad med at lave de 4 vindeltrapper (i siderne omkring portalerne) med mulighed for at gå ned også?
Idè 2: Lave metro nedgang bag portalerne (Buet nedgang som buer om bag portalerne (starter ved siden af tronen i hver retning (2 nedgange)))
Idè 3: Lave flere nedgange i samme design som dem der er nu, istedet for nogle rækker ventestole tæt ved portalerne
Re: Metroen i spawn
Posted: 16 Oct 2012, 15:56
by FedeAnderzen
Man kunne også vælge den simple løsning og lave et warp til metroen, så kunne folk tage til /spawn hvis de skulle bruge portaler og til /metro hvis de vil lege futtog. Ligesom vi warper til trade hvis vi vil bytte ting.
Angående optimeringer af spawn bygningen så er det lidt underligt at der ikke er en forbindelse fra enden af bygningen og hen til de ting der ligger i midten af den. Hvis man feks. har gravet lidt i Sandpyramiden og ens hakke er færdig og man tager monorailen til spawn for at enchante en ny. Så skal man gå 2 etager ned og igennem halvdelen af spawn for at gå 2 etager op igen til chillout rummet (det navn kunne måske også laves lidt mere sigende) for at trylle på hakken og derefter hele vejen ned, igennem bygningen og op til monorailen igen. Alt sammen noget der kunne undgås ved at have lavet en gennemgående balkon på hver etage.
Re: Metroen i spawn
Posted: 16 Oct 2012, 15:59
by nrone
Kan overvejes ja - giver nok lidt udfordringer med designet, dog ser jeg nu ikke folk komme den vej ind, men via. /spawn istedet.