Global opvarmning rammer Crafters.dk

Nyheder fra holdet bag crafters.dk samt events.
Post Reply
julemand101

Global opvarmning rammer Crafters.dk

Post by julemand101 »

Grundet de mange kaminer jeg har antændt i serverens levetid, et overdrevent brug af ovne, overdrevet skovhøst samt alt for mange dyr er CO2 værdierne for vores server steget betageligt og vi kan nu begynde at se konsekvenserne. De begræsninger vi indsatte for at begrænse lag på serveren har dog ikke været nok til at stoppe denne negative udvikling.

De mange ansøgninger i januar har medført en alt for stor vækst af nye brugere hvilket har medført flere farms og derved flere dyr selvom vi forsøgte at begrænse dette. Dette gør at situationen nu er meget alvorlig og vi kan ikke længere skjule det overfor vores brugere da de højst sandsynligt opdager konsekvenserne næste gang de logger ind på serveren.

Isen oppe mod nord ved området omkring Crafters Garden og Glas-Labyrinten er begyndt at smelte betageligt. Hvad der kan virke som et lille område viser sig nu at være et meget stort isbjerg der går helt ned til under void niveauet. Den seneste målte dybde er på -1000058 blokke og herefter måtte xcanner opgive at tælle. Han udtaler omkring dette:

”Jeg havde en kage i ovnen og jeg havde ikke tiden til at tælle mere.”

Opvarmningen af dette område er på det seneste begyndt at gå meget stærkt. Årsagen skal blandt andet findes ved at Glas-labyrinten fungerer som en stor lup der opfanger en del sol og peger det direkte mod isen. Problemet er dog først nu blevet problematisk da der ikke længere generes nyt sne i området grundet den globale opvarmning. Konsekvensen er ikke til at tage fejl af. Isen smelter og det går stærkt. Ninjastick udtaler i denne forbindelse mens han gravede et hul sammen med RLarsen:

”Mange gjorde nar af os da vi byggede Sky City på søjler men jeg tror vi indenfor meget kort tid kommer til at se hvem der kommer til at le sidst.”

Det er endnu ikke til at sige præcist hvad konsekvenserne af denne globale opvarmning bliver for serveren men der arbejdes i døgndrift for at få undersøgt omfanget af problemet samt finde en løsning. Rudolf har set kort på problemets omgang og udtaler følgende (i en mindre ædru tilstand men dog i en forbløffende god tone):

”Crafters.dk er måske de første der bliver ramt men vi bliver næppe de sidste. Antallet af Minecraft spillere stiger kraftigt hver eneste dag og Mojang har endnu ikke foretaget noget for at undgå at CO2 værdierne ikke stiger eksplosivt. I teorien er samtlige Minecraft verdener faktisk den samme verden bare med en meget stor afstand imellem områderne så det er kun et spørgsmål om tid før hele verdens Minecraft brugere oplever konsekvensen af klimaproblemer. Vi skal alle dø på et tidspunkt så hvorfor ikke nu?”

Vi undersøger naturligvis sagen løbende og holder alle opdateret med seneste nyt i denne skræmmende udvikling.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Nielsen74

Re: Global opvarmning rammer Crafters.dk

Post by Nielsen74 »

humm måske jeg skal til at bygge flydepontonger på mit tårn nu :o
Image
Casper98dk

Post by Casper98dk »

”Jeg havde en kage i ovnen og jeg havde ikke tiden til at tælle mere.”
Ham Xcanner har da godt nok altid en undskyldning klar :O

Håber dette bliver fixet... jeg vil prøve at gøre mit på hjemme server, ved at sprede is rundt omkring... Håber vi sammen kan løse dette problem
Image
Tidligere Avis redaktør. Nu ham der brokker sig. Og ser jer bygge.

-Casper
danthor45

Post by danthor45 »

http://www.youtube.com/watch?v=NpKbULrB9Z8

på grund af de voldsomme reaktioner på vores handlinger :) har jeg en smule inspiration med på vandet :lol:
Venligst danthor45.

Som en klog mand en gang skrev.

"en handikap parkeringsplads er ikke til de handikappede. Det er faktisk Champens plads, og skiltet er en advarsel om hvad der sker med dig, hvis du parkere der." - Champen, JBTollak
CptTomatoKing

Post by CptTomatoKing »

Er det så nu man skal begynde at reklamere for Undervands Byen? - Stedet der i forvejen er under vand og derfor ikke ville blive oversvømmet uanset omfanget af denne tragiske hændelse :P
To mine, or not to mine...
Post Reply