Unity3D programmerings projekt
Posted: 10 Apr 2013, 19:17
Nu har jeg før observeret andre herinde skrive om sine private projekter osv og har nydt og læse dem, og har også set at mange andre har kunne lide det, så her er mit bud på det samme:
Jeg er i det nye år begyndt at programmere en masse (udelukkende spil programmering) i spil-enginen Unity3D.
Jeg er på ingen måde rigtig god til det men bruger da gennemsnitligt et par timer på det hver dag og føler konstant jeg bliver klogere og bedre.
På det sidste er jeg så begyndt, sammen med et par animatorer at lave et spil (været igang i et par uger).
Det er et "2D" (Orthographic projection, http://en.wikipedia.org/wiki/Orthographic_projection) adventure / rpg i en post apokalyptisk verden. Vi arbejder hen imod at få en spilbar prototype / demo, hvor de fleste af spillets features bliver implementeret, og alt bliver færdiggjort. Fordi så har vi besluttet os om stil osv. før vi går igang med spillet og finder ud af at det kunne være så meget federe hvis alt var lyserødt, og derefter bliver nød til at lave alt om.
Jeg arbejder for tiden meget på AI-en til vores Zombier( som bare er et af mange væsner, som bliver en simple generel fjende man kommer til at møde), og på inventory / equipment og lign.
På et tidspunkt(om nok ikke alt for længe men det er svært at vide) kommer der nok et spilbar alpha af prototypen (ja det er meget tidligt i dev så ) som jeg nok godt kunne bruge noget feedback på af nogle hardcore gamere. (som så kunne være jer.) Lige nu er alt jeg har at vise ud af dog billeder med lidt forklaring til
Her har vi et billede af rummet til prototypen / demoen som hovedpersonen bor i. I bunden kan man se et utextured inventory GUI og i toppen i venstre har vi health bar og til højre en stamina bar.
Der mangler stadig mange textures og modeller men nogen af dem er lavet, som i nok kan se.
Her kan vi til venstre se inventoriet i et natbord. med muligheden for at smide tingen i enten hånden eller rygsækken. Dette kan du kun med våben. tanken er at det er svært at bære rundt på et sæt tøj.
Her bliver jeg jagtet af en zombie, den har en fin jagt animation, og får også snart en animation til når den idler rundt uden noget mål.
Game mechanics og den basale historie er at hovedpersonen er en dreng i slutningen af teenageårene, jorden er så gået under (noget med nogle tentakler og noget something vi ikke HELT har besluttet endnu), men hovedpersonen har så fået fat i denne Alien tech something så han kan hoppe mellem 2 dimensioner der er næsten ens:
Der er den han bor i, og så en anden som ligner den han bor i på en prik, bortset fra at denne anden dimension er X antal år bagud, hvilket gør at jorden ikke er gået under endnu. Via dette kan han komme igennem forskellige forhindringer, altså f.eks:
Hvis der er en stor bunke murbrokker han ikke kan komme forbi, kan han bruge denne tech og så komme over i den anden dimension og så gå forbi hvor denne bunke er i dimension 1 og så hoppe tilbage... Men han kan ikke være i den anden verden (af ubesluttede grunde) i undelig tid. Derfor er der en stamina bar, og når den er tom begynder han at miste liv hvorefter han til sidst dør.
Som i nok kan høre er der mange ubesluttede ting i storyline, min bedste undskyldning er at vi har nogle forfatter tøser på min efterskole til at lave den, og de er ikke kommet så langt (hvis det ikke bliver til noget ender vi nok med at skrive det selv når vi er færdig med demo / prototype.)
Hvad synes i om ideen? om stilen, af det i kan se på billederne, osv?
Ligeså snart der er en spilbar version smider jeg den herind hvis der er nogen der er interesserede, og hvis i er interesserede i løbene at blive opdateret gør jeg gerne det når der sker noget stort i projektet.
Jo, og hvis i er fanget af Facebook dillen og godt kan lide dette smider i så ikke lige en like efter:
http://www.facebook.com/pages/CDK/130063477172379 ?
Nå jeg koder videre på zombie AI-en som er lidt buggy for tiden fordi jeg arbejder på at gøre den "dummere" og mere realistisk
-Casper
Jeg er i det nye år begyndt at programmere en masse (udelukkende spil programmering) i spil-enginen Unity3D.
Jeg er på ingen måde rigtig god til det men bruger da gennemsnitligt et par timer på det hver dag og føler konstant jeg bliver klogere og bedre.
På det sidste er jeg så begyndt, sammen med et par animatorer at lave et spil (været igang i et par uger).
Det er et "2D" (Orthographic projection, http://en.wikipedia.org/wiki/Orthographic_projection) adventure / rpg i en post apokalyptisk verden. Vi arbejder hen imod at få en spilbar prototype / demo, hvor de fleste af spillets features bliver implementeret, og alt bliver færdiggjort. Fordi så har vi besluttet os om stil osv. før vi går igang med spillet og finder ud af at det kunne være så meget federe hvis alt var lyserødt, og derefter bliver nød til at lave alt om.
Jeg arbejder for tiden meget på AI-en til vores Zombier( som bare er et af mange væsner, som bliver en simple generel fjende man kommer til at møde), og på inventory / equipment og lign.
På et tidspunkt(om nok ikke alt for længe men det er svært at vide) kommer der nok et spilbar alpha af prototypen (ja det er meget tidligt i dev så ) som jeg nok godt kunne bruge noget feedback på af nogle hardcore gamere. (som så kunne være jer.) Lige nu er alt jeg har at vise ud af dog billeder med lidt forklaring til
Her har vi et billede af rummet til prototypen / demoen som hovedpersonen bor i. I bunden kan man se et utextured inventory GUI og i toppen i venstre har vi health bar og til højre en stamina bar.
Der mangler stadig mange textures og modeller men nogen af dem er lavet, som i nok kan se.
Her kan vi til venstre se inventoriet i et natbord. med muligheden for at smide tingen i enten hånden eller rygsækken. Dette kan du kun med våben. tanken er at det er svært at bære rundt på et sæt tøj.
Her bliver jeg jagtet af en zombie, den har en fin jagt animation, og får også snart en animation til når den idler rundt uden noget mål.
Game mechanics og den basale historie er at hovedpersonen er en dreng i slutningen af teenageårene, jorden er så gået under (noget med nogle tentakler og noget something vi ikke HELT har besluttet endnu), men hovedpersonen har så fået fat i denne Alien tech something så han kan hoppe mellem 2 dimensioner der er næsten ens:
Der er den han bor i, og så en anden som ligner den han bor i på en prik, bortset fra at denne anden dimension er X antal år bagud, hvilket gør at jorden ikke er gået under endnu. Via dette kan han komme igennem forskellige forhindringer, altså f.eks:
Hvis der er en stor bunke murbrokker han ikke kan komme forbi, kan han bruge denne tech og så komme over i den anden dimension og så gå forbi hvor denne bunke er i dimension 1 og så hoppe tilbage... Men han kan ikke være i den anden verden (af ubesluttede grunde) i undelig tid. Derfor er der en stamina bar, og når den er tom begynder han at miste liv hvorefter han til sidst dør.
Som i nok kan høre er der mange ubesluttede ting i storyline, min bedste undskyldning er at vi har nogle forfatter tøser på min efterskole til at lave den, og de er ikke kommet så langt (hvis det ikke bliver til noget ender vi nok med at skrive det selv når vi er færdig med demo / prototype.)
Hvad synes i om ideen? om stilen, af det i kan se på billederne, osv?
Ligeså snart der er en spilbar version smider jeg den herind hvis der er nogen der er interesserede, og hvis i er interesserede i løbene at blive opdateret gør jeg gerne det når der sker noget stort i projektet.
Jo, og hvis i er fanget af Facebook dillen og godt kan lide dette smider i så ikke lige en like efter:
http://www.facebook.com/pages/CDK/130063477172379 ?
Nå jeg koder videre på zombie AI-en som er lidt buggy for tiden fordi jeg arbejder på at gøre den "dummere" og mere realistisk
-Casper