Kerbal Space program tråd

Alt ikke releteret til Minecraft eller crafters.dk.
Post Reply
User avatar
Casper98dk
Posts: 1088
Joined: 31 Dec 2010, 13:47
Location: In-game building something.

Kerbal Space program tråd

Post by Casper98dk »

Nogen der spiller dette hyggelige, nørdede spil?
(Hvis i ikke har en ide om hvad det er kan i se nogle gode videoer her, http://www.youtube.com/watch?v=8KcgITy4 ... JUqeO7B_0l og ellers søge på google og YT, yderligere beskrivelse af spillet i bunden for dovne sjæle ;) )

Jeg er sgu ret meget en nybegynder selv, men er kommet frem til at få lavet mig en nogenlunde acceptabel rumstation
screenshot31.png
Efter mange forsøg med docking osv. Denne er samlet af 4 dele og har taget mig alt for lang tid at samle, at få sat første del på tog mig omkring 4 timer, men tiden det tager falder selvfølgelig hurtigt for hver gang jeg får det prøvet

Mit nyeste projekt var at få en Kerbal tilbage fra rummet som bare svævede rundt i orbit, og lige nu er han så fanget ude på havet hvor jeg arbejder på at få lavet et fartøj der kan komme derud og hente ham, og få ham tilbage.

Jeg har lavet det mig som regl at jeg altid vil have folk med tilbage og jeg vil have så mange dele ned fra rummet så muligt, så de ikke bare svæver løst rundt.

Lidt tilfældige billeder:
screenshot25.png
screenshot22.png


For jer der ikke gad følge linkende så kan jeg fortælle at spillet er et casual indie simulations rumsspil. Du er versionen af NASA på Kerbin, en obdigtet planet med små grønne mænd derpå som hedder kerbins. Du kan så samle raketter og hvad du ellers kan finde på ud af forudskabte dele med forskellig evner. Når du har samlet en stor raket med noget du vil have i rummet på, kommer den store opgave så at få det sendt der op, det skal selvfølgelig selv gøres med styringer som jeg synes fungere okay. Det er et indie game og er "kun" i alpha lige nu, men synes da helt klart det var de 140 kroner hver jeg betalte, og har i løbet af 2 uger fået spillet 37 timer.
Det er, ligesom minecraft, en sandbox spil hvor du selv bliver nød til at sætte dine mål og sætte dig for en opgave. Der kommer dog snart "career mode" som communitiet har ventet på i lang tid. Jeg tror det bliver fedt. Uden at sige alt for meget om det, for ærlig talt ved jeg alt for lidt om det, kan jeg fortælle at du her vil få opgave du skal gøre og et begrænset mængde penge.

Den kommende update, 0.21, vil dog indholde første "skud" på career mode så det glæder jeg mig til at lege med.

Håber at høre fra andre der har spillet det, og se hvad i evt. har lavet deri.

-Casper

EDIT: Vil lige add at det er lavet med Enginen Unity3D, hvilket er et plus fra min side da jeg selv "arbejder" med selv samme game engine
Image
Tidligere Avis redaktør. Nu ham der brokker sig. Og ser jer bygge.

-Casper
User avatar
CptTomatoKing
Posts: 861
Joined: 07 Nov 2010, 12:38
Location: Undervands Byen

Re: Kerbal Space program tråd

Post by CptTomatoKing »

Jeg må da indrømme at jeg også har købt spillet for noget tid siden :) Jeg spiller det dog ikke så tit og er ikke den bedste til det.. Men det er altid sjovt at samle et eller andet og sende det ud i rummet :P
To mine, or not to mine...
User avatar
Casper98dk
Posts: 1088
Joined: 31 Dec 2010, 13:47
Location: In-game building something.

Re: Kerbal Space program tråd

Post by Casper98dk »

007mads1 wrote:Jeg må da indrømme at jeg også har købt spillet for noget tid siden :) Jeg spiller det dog ikke så tit og er ikke den bedste til det.. Men det er altid sjovt at samle et eller andet og sende det ud i rummet :P
fedt! Jeg fik lavet mig en bil der kunne køre frem og tilbage og affyre raketter i et forsøg på at lave et våben af en art. Det gik sgu ikke særlig godt da jeg rigtigt kunne styre dem så de bare fløj op i luften og så faldt ned igen og derfor ikke kunne bruges som våben.. :D
Image
Tidligere Avis redaktør. Nu ham der brokker sig. Og ser jer bygge.

-Casper
User avatar
pitti999
Posts: 448
Joined: 18 Nov 2012, 16:17

Re: Kerbal Space program tråd

Post by pitti999 »

Efter flere timers intensiv koncentration, er ørnen landed!
Attachments
220200_screenshots_2015-01-04_00006.jpg
"That's one small step for a kerman, one giant leap for kermankind!"
"That's one small step for a kerman, one giant leap for kermankind!"
"The Eagle has landed"
"The Eagle has landed"
Im mr meeseeks look at me...
User avatar
Erobran
Posts: 512
Joined: 10 Jun 2012, 16:53
Location: Sjælland

Re: Kerbal Space program tråd

Post by Erobran »

pitti999 wrote:Efter flere timers intensiv koncentration, er ørnen landed!
Er det "Panama" der er landet på månen :-)?
En god ven tager altid skylden hvis du gør dumt.

Diktator i Leningrad/Sovjetunionen
Mvh Erobran
Post Reply