Hvem skal overtage Crafters.dk?
Posted: 19 Sep 2014, 13:07
Spørgsmålet er lagt op men der er nok der mange der mangler mere styr på hvordan vi finder svaret. Jeg tillader mig derfor at sætte følgende retningslinjer op og beskrive den process der kommer til at foregå.
Planen er stadig at lukke Hetzner serveren ned d. 30 september med mindre nogen går ind og støtter denne økonomisk. Forsøget er at gøre således jeg efter d. 30 september kan sige noget i retning af "det var det" og ikke skulle kontaktes yderligere (hvis alt går vel regner jeg med at kappe alle broer til samtlige på Crafters.dk i mindst et par måneder for at få styr på nerverne. Min psyke skal heles efter 4 år).
Sådan søger i om at overtage Crafters.dk
En af repræsentanterne for buddet skal sende en mail til julemand101@gmail.com (også dem der allerede har skrevet på siden for at gøre det fair for alle) der forklarer hvilke planer man har og hvilke dele af serveren man ønsker at få udleveret og/eller overtaget. Hvis jeg synes der mangler nogle detaljer så vil jeg spørge efter disse.
Det anbefales alle bud også oprettes på forummet samtidig med de sendes til mig (man må godt bare sende et link til mig til tråden). Mailen til mig er blot en bekræftelse på man ønsker at være med og en måde at oprette en kommunikationskanal med mig således jeg kan sende spørgsmål direkte og besvare evt. spørgsmål hurtigt. Derimod bør alle andre også vide noget om buddet således de kan vide mest muligt når de senere skal stemme.
Jamen jeg synes ikke jeg har fået svar på nogen af mine spørgsmål om hvordan serveren er i dag?
Det er nok fordi du ikke har spurgt mig efter det. For at gøre processen mere enkel kan man sende konkrete spørgsmål til mig på julemand101@gmail.com hvorefter jeg vil svare på disse så godt jeg kan. Alle spørgsmål og svar vil komme i et Google dokument og postes her på forummet således i alle kan se de svar der bliver skrevet. Hvem der har sendt spørgsmålene kommer ikke til at fremgå af dokumentet.
Tidsplanen
Jeg vil meget gerne have alle bud engang i dag eller i morgen således jeg har kontakt med en repræsentant for hver gruppe. Buddene behøver ikke været vildt detaljeret til at begynde med men jeg vil tillade mig at stille nogle relevante spørgsmål som man så kan bruge lidt tid på at besvare. Planen er at denne proces gør at vi kan modne de forskellige bud således de er klar til at blive præsenteret i en endelig form på forummet om søndagen.
Engang nu på søndag eller mandag morgen vil jeg åbne for en officiel afstemning på forummet hvor alle seriøse bud (bare en ren grovsortering hvis jeg modtager bud fra enkeltpersoner der ønsker at sælge Crafters.dk til Coca Cola) vil være mulige at stemme på. Afstemningen vil være anonym og man vil kunne ændre sin stemme frem til deadline. Årsagen til dette er at de enkelte servere kan modtage spørgsmål og besvare disse og løbende gøre deres bud bedre således det kan flytte stemmer. Et bud kan altså godt være mindre godt i starten men senere blive bedre og vinde.
Vi lukker afstemningen onsdag kl. 23:59!
Hvad så efter?
Efter afstemningen vil vinderen af buddet blive kontaktet af mig for at starte processen med overdragelse af data og andre nødvendige oplysninger. Forhåbentligt kan det gøres rimelig hurtigt og smertefrit men hvis vi skal bruge noget ekstra tid så må vi gøre det.
Den her plan er for urealistisk! Vi vil have mere tid!!!
De bud jeg har set indtil videre har været fine nok til at man kan allerede nu lave en vurdering af hvor det hele peger hen. Jeg ved ikke hvor mange andre der sidder og planlægger en overtagelse af Crafters.dk men det er netop grunden til jeg godt vil have en mail fra dem der sidder og mener de vil det. Hvis det virker seriøst men at det er håbløst at få lavet et bud med den tidsplan der er lagt op til nu så er jeg villig til at genoverveje tidsplanen.
Samtidig så skal vi også undgå at der bliver lagt alt for meget arbejde i de enkelte forslag således at dem der måtte tabe ikke ender med at stå med et så gennemført projekt at de synes bedre om at fortsætte med dette under et andet navn og derved splitte fællesskabet op. Det er fint der kommer flere forslag men jeg håber at taberne vil acceptere vinderen og vinderen vil acceptere at taberne også har noget input der kan bruges.
Hvorfor er det ikke bare dig og/eller ninjastick der bestemmer hvem der skal fortsætte?
Det vil ikke være fair og ingen af os ønsker at stå med den beslutning så derfor er det bedre at sprede denne tunge byrde ud på fællesskabet. Jeg har ikke selv tænkt mig at stemme på nogen af forslagene men hvad ninjastick vælger at gøre er op til ham.
Planen er stadig at lukke Hetzner serveren ned d. 30 september med mindre nogen går ind og støtter denne økonomisk. Forsøget er at gøre således jeg efter d. 30 september kan sige noget i retning af "det var det" og ikke skulle kontaktes yderligere (hvis alt går vel regner jeg med at kappe alle broer til samtlige på Crafters.dk i mindst et par måneder for at få styr på nerverne. Min psyke skal heles efter 4 år).
Sådan søger i om at overtage Crafters.dk
En af repræsentanterne for buddet skal sende en mail til julemand101@gmail.com (også dem der allerede har skrevet på siden for at gøre det fair for alle) der forklarer hvilke planer man har og hvilke dele af serveren man ønsker at få udleveret og/eller overtaget. Hvis jeg synes der mangler nogle detaljer så vil jeg spørge efter disse.
Det anbefales alle bud også oprettes på forummet samtidig med de sendes til mig (man må godt bare sende et link til mig til tråden). Mailen til mig er blot en bekræftelse på man ønsker at være med og en måde at oprette en kommunikationskanal med mig således jeg kan sende spørgsmål direkte og besvare evt. spørgsmål hurtigt. Derimod bør alle andre også vide noget om buddet således de kan vide mest muligt når de senere skal stemme.
Jamen jeg synes ikke jeg har fået svar på nogen af mine spørgsmål om hvordan serveren er i dag?
Det er nok fordi du ikke har spurgt mig efter det. For at gøre processen mere enkel kan man sende konkrete spørgsmål til mig på julemand101@gmail.com hvorefter jeg vil svare på disse så godt jeg kan. Alle spørgsmål og svar vil komme i et Google dokument og postes her på forummet således i alle kan se de svar der bliver skrevet. Hvem der har sendt spørgsmålene kommer ikke til at fremgå af dokumentet.
Tidsplanen
Jeg vil meget gerne have alle bud engang i dag eller i morgen således jeg har kontakt med en repræsentant for hver gruppe. Buddene behøver ikke været vildt detaljeret til at begynde med men jeg vil tillade mig at stille nogle relevante spørgsmål som man så kan bruge lidt tid på at besvare. Planen er at denne proces gør at vi kan modne de forskellige bud således de er klar til at blive præsenteret i en endelig form på forummet om søndagen.
Engang nu på søndag eller mandag morgen vil jeg åbne for en officiel afstemning på forummet hvor alle seriøse bud (bare en ren grovsortering hvis jeg modtager bud fra enkeltpersoner der ønsker at sælge Crafters.dk til Coca Cola) vil være mulige at stemme på. Afstemningen vil være anonym og man vil kunne ændre sin stemme frem til deadline. Årsagen til dette er at de enkelte servere kan modtage spørgsmål og besvare disse og løbende gøre deres bud bedre således det kan flytte stemmer. Et bud kan altså godt være mindre godt i starten men senere blive bedre og vinde.
Vi lukker afstemningen onsdag kl. 23:59!
Hvad så efter?
Efter afstemningen vil vinderen af buddet blive kontaktet af mig for at starte processen med overdragelse af data og andre nødvendige oplysninger. Forhåbentligt kan det gøres rimelig hurtigt og smertefrit men hvis vi skal bruge noget ekstra tid så må vi gøre det.
Den her plan er for urealistisk! Vi vil have mere tid!!!
De bud jeg har set indtil videre har været fine nok til at man kan allerede nu lave en vurdering af hvor det hele peger hen. Jeg ved ikke hvor mange andre der sidder og planlægger en overtagelse af Crafters.dk men det er netop grunden til jeg godt vil have en mail fra dem der sidder og mener de vil det. Hvis det virker seriøst men at det er håbløst at få lavet et bud med den tidsplan der er lagt op til nu så er jeg villig til at genoverveje tidsplanen.
Samtidig så skal vi også undgå at der bliver lagt alt for meget arbejde i de enkelte forslag således at dem der måtte tabe ikke ender med at stå med et så gennemført projekt at de synes bedre om at fortsætte med dette under et andet navn og derved splitte fællesskabet op. Det er fint der kommer flere forslag men jeg håber at taberne vil acceptere vinderen og vinderen vil acceptere at taberne også har noget input der kan bruges.
Hvorfor er det ikke bare dig og/eller ninjastick der bestemmer hvem der skal fortsætte?
Det vil ikke være fair og ingen af os ønsker at stå med den beslutning så derfor er det bedre at sprede denne tunge byrde ud på fællesskabet. Jeg har ikke selv tænkt mig at stemme på nogen af forslagene men hvad ninjastick vælger at gøre er op til ham.