.
I begyndelsen skabte Xcanner height limit og world border.
Mappet var dengang tomhed og øde, der var mørke over urdybet, og Xcanners ånd svævede over vandene.
Julemand101 sagde: »Der skal være lys!« Og der blev lys. Julemand101 så, at lyset var godt, og Julemand101 skilte lyset fra mørket. Julemand101 kaldte lyset dag, og mørket kaldte han nat. Så blev det aften, og det blev morgen, første dag.
AND THE REST IS HISTORY…!
Denne smukke fortælling skal fortsætte, og til dette formål har de 2 tidligere konkurrende grupper skabt en fremtid hvor dette kan lade sig gøre.
Vi har valgt at sætte os sammen, og finde en fælles løsning, frem for at “bekrige” hinanden, og dermed rive fællesskabet i stykker. Vi bad derfor om at få stoppet den afstemning der var blevet igangsat, og fremlægger her det endelige resultat af vores arbejde.
Jeg vil her prøve at udspecificere planen i så små stykker som muligt, for at undgå evt tvivl efterfølgende.
Det nuværende Crafters map.
Crafters som vi kender det i dag fortsætter. Normal map samt Adventure, Nether, PvP, The End og Skyworld vil fortsætte uændret fra det vi spiller på i dag.
Mellem alle disse verdener vil der være et “delt inventory”, som vi kender det i dag. Det betyder at man kan tage ting fra den ene verden med ind i den anden.
Creative vil blive nedlagt, og oprettet på en anden måde (mere om dette senere). Creative mappet vil blive stillet til rådighed i 1 måned, hvori man kan tage schematics/dowloade sine byggerier, inden det bliver fjernet helt.
NÅR det engang bliver teknisk muligt at opdatere til 1.8 (dvs alle plugins skal være klar til opdatering), og der er lavet en teknisk holdbar løsning, vil vi opdatere denne del af serveren. Præcis som det hele tiden er blevet gjort tilbage i tiden. Inkl. reset af adventure, PvP og Nether.
Det er ikke noget der ligger lige for, da stort set alle projekter der understøtter de funktioner vi har nu skal programmeres om fra bunden. Vi må afvente situationen.
Edit: Mappet vil ikke blive tilgængelig som download.
Det “Nye” Crafters map.
Der vil blive oprettet en 1.8 vanilla server sideløbende med det nuværende map.
Dette map vil køre på den nyudviklede Server API: Rainbow, som er et projekt i rivende udvikling, og som forbedres dagligt.
Pt. er funktionerne meget begrænsede på dette map. Feks. er der endnu ikke udviklet et permission system, som gør det muligt at sortere i brugerne og inddele disse i ranks. Dog er der adgang til de mest basale kommandoer, som /spawn /home /tell osv.
Vi starter helt fra bunden her, og følger udviklingen som den sker.
Mappet vil ikke blive resat.
Vi markere et område omkring spawn som "reserveres" til det nye spawn. I dette område vil det ikke være tilladt at bygge frit til en start.
Til dette map vil der blive lavet Adventure, PvP, og Nether som vi kender det fra det “gamle” map.
Alle disse vil være i 1.8 version.
Der vil være delt inventory mellem disse 1.8 verdener, og reglerne for hele denne 1.8 pakke, vil være identiske med de nuværende regler.
Altså, ens regler over hele linien.
Strip/Branch mining skal foregå i disse verdener, for at undgå udgravning af normal mappet.
Creative
Vi vil gerne oprette et nyt creative map, med en form for plot administration. Denne vil vi gerne køre i 1.8. Og da der ikke findes nogle brugbare løsninger lige pt ang. plot administationen, må dette nødvendigvis vente til der kommer noget vi kan bruge.
Lobby.
For at binde alle disse verdener sammen må vi indtil videre have en lobby server.
De tekniske udfordringer i forskellene mellem 1.7.9/1.7.10 og 1.8 versionerne gør det desværre ikke muligt at smelte alt sammen.
Lobby serveren vil være serverens indgang. Og her vil blive opsat information til defaults.
Adgangen til de andre servere, vil være gennem portaler.
Det vil være muligt for defaults at besøge det “gamle” Crafters normal map, mens de ikke vil være i stand til at besøge det “nye” 1.8 map indtil videre. Dette pga den manglende mulighed for permissions i 1.8 pt.
Det vil være muligt at logge ind på lobbyen med BÅDE 1.7.9/1.7.10 og 1.8 Minecraft.
Du vil kunne tilgå alle verdener med 1.8, mens 1.7.9/1.7.10 naturligt afholder dig fra at tilgå den nye 1.8 del af serveren.
Vi mangler at teste om dette også gælder det multiverse plugin der forbinder alle verdenerne i det “gamle” Crafters map. Virker det ikke har vi andre løsninger parat.
Det vil fortsat være muligt at have en fælles chat mellem samtlige servere/verdener.
Hjemmeside.
Der vil blive oprettet en ny hjemmeside baseret på Yoomla.
Denne vil tilstræbe sig at ligge sig rimeligt tæt op af designet på den nuværende.
Hvad angår forummet, som gemmer på en stor del af Crafters historie, vil vi gerne integrere denne på den nye hjemmeside.
Det nuværende forum er baseret på PHBB igennem Wordpress som ikke kan overføres til Yoomla, der istedet kører et forum der hedder Kunena.
edit: Her rammer vi altså et væsentligt problem, som vi ikke ser os i stand til at kode os ud af.
Skal vi overføre det gamle forum til den nye side, må vi derfor se i øjnene at vi må betale os fra det.
Det koster ca 1.500 kr, og hvis der er opbakning til dette vil vi lave en forumtråd hvor man kan meddele om man ønsker at støtte økonomisk. Alternativet er desværre at miste historien.
Vi er blevet klogere på dette emne, både gennem forslag fra communitiet, og gennem en intern dialog.
Derfor er det besluttet at køre det nuværende forum videre uden det så fine temahack der gør at det integrerer flot med hjemmsiden. Ingen ydeligere udgift, og vi kan beholde alt det skrevne
Server.
Serveren vil blive flyttet over på en Soyoustart server placeret i Frankrig.
Specs:
Processor: Intel(R) Xeon(R) CPU E3-1225 V2 @ 3.20GHz med frekvensen (3392 Mhz)
Ram: 32069 MB
Bios: BLH6710H.86A.0160.2012.1204.1156
Diskene: 2 x 2000 GB sata med læsehastighederne:
sdb (serial number : 53SDAGHAS) : 186.42 MB/s
sda (serial number : 13QGNAYAS) : 191.25 MB/s
Backup server: 100Gb ved soyoustart med mulighed for at sende det til en nas-server
Donationsgruppe.
Den nuværende donationsgruppe nedlægges i respekt for at det et nye tider.
Vi vil oprette en tråd hvor de der har/fortsat har lyst til bidrage økonomisk kan tilmelde sig.
Vi fremlægger et budget for driften af den nye server.
Teamet.
Moderatorgruppen vil fortsætte uændret.
Admingruppen vil fremover bestå af:
Sighvatur, WebD som kommer til at figurere som Admins back-end.
Ninjastick og JacobBoTollak, som bliver in-game admins.
Vi påtænker at lave et par nye ting som en eventperson, der vil være tilgængelig hvis nogle har nogle tekniske spørgmål til et event de vil holde, eller mangler råd i den retning. ALLE har stadigvæk frie tøjler til at afholde events. Det behøver ikke gå gennem denne eventperson først.
Derudover en Marketingsfidus, der vil søge at sprede budskabet om Crafters gennem diverse kanaler.
Vi håber på Jeres opbakning, og glæder os ENORMT til at servicere Jer alle
Crafters.dk Her er fremtiden!
- JBTollak
- Administrator
Crafters.dk Her er fremtiden!
Last edited by JBTollak on 23 Sep 2014, 21:30, edited 4 times in total.
- doctorious
Re: Crafters.dk Her er fremtiden!
Sådan som jeg forstår det, så er det et nyt 1.8. Verden pga. Det gamle var hullet til ? Jeg ser absolut ikke nogen relevans da alle byggede i normal alligevel .
Så skal det forstås som 1.7.10. Og 1.8. Skal fungere ens når de kan ?
Altså spørger jeg om normal bare bliver som hidtidige normal? Mens de andre bliver nulstillet ?
På forhånd tak for jeres tid :')
Så skal det forstås som 1.7.10. Og 1.8. Skal fungere ens når de kan ?
Altså spørger jeg om normal bare bliver som hidtidige normal? Mens de andre bliver nulstillet ?
På forhånd tak for jeres tid :')
I'all prevail - | - Just one more Block
- JBTollak
- Administrator
Jeg har en lille smule svært ved at forstå dit spørgsmål, jeg prøver at svare så godt jeg kan
I så fald er svaret ja.
Jeg håber det var det du mente
Dejligt med din interesse...
Jeg tror du mener, at hvis begge servere havde samme tekniske forudsætninger, ville de så fungere på samme måde.Så skal det forstås som 1.7.10. Og 1.8. Skal fungere ens når de kan ?
I så fald er svaret ja.
Normal map, både det gamle (1.7.9/1.7.10), og det nye (1.8) bliver ikke nulstillet. Men de tilhørende Adventure/PvP/Nether verdener bliver nulstillet ved update.Altså spørger jeg om normal bare bliver som hidtidige normal? Mens de andre bliver nulstillet ?
Jeg håber det var det du mente
Dejligt med din interesse...
- julemand101
Hvis det koster 1500 kr. var det så ikke en bedre løsning bare at gøre som vi har nu hvor PHPBB fortsat kører for sig og dropper den bro der er mellem forum og resten af siden. Eneste grund til Wordpress bruger PHPBB til login er således du nemt kan skrive kommentarer til de forskellige nyheder. Men jeg har længe været træt af at disse kommentarer blev spredt eftersom de fleste nyheder også står på forummet.JacobBoTollak wrote:Hvad angår forummet, som gemmer på en stor del af Crafters historie, vil vi gerne integrere denne på den nye hjemmeside.
Det nuværende forum er baseret på PHBB igennem Wordpress som ikke kan overføres til Yoomla, der istedet kører et forum der hedder Kunena.
Her rammer vi altså et væsentligt problem, som vi ikke ser os i stand til at kode os ud af.
Skal vi overføre det gamle forum til den nye side, må vi derfor se i øjnene at vi må betale os fra det.
Det koster ca 1.500 kr, og hvis der er opbakning til dette vil vi lave en forumtråd hvor man kan meddele om man ønsker at støtte økonomisk. Alternativet er desværre at miste historien.
Jeg har før udtrykt min bekymring over at bruge et forumsystem der er dybt integreret i Joomla (ikke Yoomla ) fordi det vil gøre det meget svært for jeg at skifte væk fra Joomla. Samtidig kan jeg ikke se hvilke fordele i skulle få ud af denne integration.
Mit forslag er derfor:
1. Behold PHPBB forummet eller skift det ud med noget hvor der faktisk findes et integrationsscript der kan overføre det ude tab og samtidig er gratis.
2. Gør således at der under hver nyhed på forsiden kommer et link til den respektive forumtråd på forummet som så bruges til kommentarer.
3. Fjern muligheden for at skrive kommentarer til nyhederne.
Ja det betyder så at dem der skal kunne skrive på forsiden er nød til at blive oprettet to steder men det er altså ikke et kæmpe problem. Det er ihvertfald ikke et problem set i forhold til at du står og skal betale 1500 kr. for en integration og som næppe bliver perfekt (du skal jo have rettet samtlige links på forummet der peger på forumtråde).
Så med mindre i har nogle kæmpe fordele med at integrere et forum ind i Joomla så kan jeg ikke se nogen pointe i det.
(Lige kort tilsidst. Det eneste store problem jeg sådan set har med PHPBB er den meget aggressive caching således det er svært at lave temaer med menuer der kan ændre sig baseret på fx en database. Men hvis i dropper den fine menu i toppen og bare lave teamet sådan at det er indforstået at "dette er forum" og "dette er siden" så er det ikke noget problem. Jeg tvivler på der er ret mange der bruger topmenuen på forummet til at tilgå de andre sider).
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- julemand101
Mit råd er at få så få spillere som muligt i den gruppe. Med 16 personer, som vi havde endte med, var der mindst en spiller der ikke ønskede at donere hvert kvartal pga. diverse årsager (fx blev uvenner med staff). Det er ikke holdbart og især ikke hvis serveren er dyr (forstår ikke hvad i skal med alt det hardware men hvis i har en plan for udnyttelse af dette så synes jeg i skal fremlægge denne således dem der donere ved hvorfor beløbet er så højt).JacobBoTollak wrote:Den nuværende donationsgruppe nedlægges i respekt for at det et nye tider.
Vi vil oprette en tråd hvor de der har/fortsat har lyst til bidrage økonomisk kan tilmelde sig.
Vi fremlægger et budget for driften af den nye server.
Spørgsmål
Hvordan håndteres chat mellem jeres servere? Går ud fra i har tænkt jer med noget bro mellem serverne således det ikke bliver en total splittelse mellem dem der spiller 1.8.x og 1.7.x.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- Pars
Det begynder at tage form, lækkert! Godt arbejde.
Som julemanden er inde på, så ser jeg heller ingen grund til at der absolut skal være integration mellem hjemmesiden og forum. Det er en nice feature, men ikke nødvendigt, specielt ikke hvis det skal koste 1500 kr at flytte et login.
Som julemanden er inde på, så ser jeg heller ingen grund til at der absolut skal være integration mellem hjemmesiden og forum. Det er en nice feature, men ikke nødvendigt, specielt ikke hvis det skal koste 1500 kr at flytte et login.
- Sighvatur
BungeeCord håndterer chat imellem diverse servere. Er ved at undersøge chatlogning af det plugin der håndterer den chat som der ikke er brug for et chat-lognings plugin til hver server.julemand101 wrote: Spørgsmål
Hvordan håndteres chat mellem jeres servere? Går ud fra i har tænkt jer med noget bro mellem serverne således det ikke bliver en total splittelse mellem dem der spiller 1.8.x og 1.7.x.
Det kunne man sagtens. Og hvis man så gerne vil have en bro, som det ser lidt finere ud koster det også en del mindre: 341 kr.julemand101 wrote:
Hvis det koster 1500 kr. var det så ikke en bedre løsning bare at gøre som vi har nu hvor PHPBB fortsat kører for sig og dropper den bro der er mellem forum og resten af siden.
- klausenbusk
Er planen at vi betaler os fra alt nu?Sogic wrote:julemand101 wrote: Det kunne man sagtens. Og hvis man så gerne vil have en bro, som det ser lidt finere ud koster det også en del mindre: 341 kr.
- julemand101
Undre mig også en del over at man ikke skulle være i stand til at lave små simple løsninger uden det kommer til at koste penge. Kunne det tænkes man vælger den forkerte platform (Joomla) hvis man ikke selv kan rette løsningen til?klausenbusk wrote:Er planen at vi betaler os fra alt nu?Sogic wrote:julemand101 wrote: Det kunne man sagtens. Og hvis man så gerne vil have en bro, som det ser lidt finere ud koster det også en del mindre: 341 kr.
-
Jeg tænker også på hvorfor det absolut skal være Joomla? Hvad er der galt med wordpress?