Planlægning af nye gaming events

Sektion til andre spil end Minecraft
Post Reply
User avatar
julemand101
Posts: 3327
Joined: 06 Nov 2010, 19:12
Location: Brabrand
Contact:

Planlægning af nye gaming events

Post by julemand101 »

Jeg snakkede kort med JacobBoTollak på serveren i går hvor jeg undrede mig over hvorfor der ikke blev afholdt nogen gaming events længere. Svaret var der mangler frie hænder til denne opgave.

Da jeg tidligere har en del erfaringer med opsætning af alle mulige servere sammen med ninjastick er det ikke en opgave jeg finder særlig besværlig at tage på mig (ingen siger jeg er alene om det). Det vil derfor være rart at vide hvad der lige er stemning for at afprøve af spil som vi kan spille sammen. Hvis ikke der kommer nogen forslag så regner jeg med bare at prøve lidt af de samme spil som vi tidligere har kørt med:

* Killing Floor 1
* Team Fortress 2
* OpenTTD
* (måske) Trackmania
* (måske) Counter-Strike
* Battlefield (3 eller 4 alt efter hvad folk lige har)

Husk på at der er åben for alle forslag men der er ingen garantier. :)

(bonus) Hvis der er nogen der står med den store drøm at stå for et eller flere af denne type arrangementet men er bange for den tekniske side af projektet så skriv også gerne og vi kan sammen finde på en løsning hvor fordelingen af arbejdet er passende.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
User avatar
FedeAnderzen
Posts: 2061
Joined: 09 Mar 2011, 19:06

Re: Planlægning af nye gaming events

Post by FedeAnderzen »

Fedt, det ville være skønt om vi fik gang i noget fælles gaming igen, det var altid rasende hyggeligt førhen.

Vi sidder godt nok nogen stykker og spiller World of Warships for tiden, men man er begrænset til 3 mand pr hold så det duer ikke helt til et fælles event.

Killing Floor 2 er kommet siden sidst og jeg har fået det købt, men ikke prøvet endnu så ved ikke om det er noget værd. Men hvis der er mange der har det så kan vi vel finde ud af det.

Half Life 2 deathmatch var også et af de spil vi tidligere havde meget sjov med.

Men bare sæt i gang, jeg kommer :D
Image
User avatar
julemand101
Posts: 3327
Joined: 06 Nov 2010, 19:12
Location: Brabrand
Contact:

Re: Planlægning af nye gaming events

Post by julemand101 »

Tænkte godt på Killing Floor 2 men aner faktisk ikke hvor nemt det er at lave sin egen server og hvor mange der ejer det (jeg gør ikke selv men det er noget jeg vil købe så snart der er stemning for det eller når det udkommer). Hvis vi kan samle nok til det vil jeg godt prøve at arbejde videre med det. :)

Half Life 2 Deathmatch var jeg ikke med til i sin tid men husker det også som rigtigt sjovt så helt klart noget der skal overvejes. :)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
User avatar
Xuno
Posts: 325
Joined: 23 Jul 2011, 22:17

Re: Planlægning af nye gaming events

Post by Xuno »

Team fortress, Counter-Strike eller Half-Life 2 er noget jeg da gerne vil være med til.

På trods af at jeg aldrig har været med til nogen af de gaming events, men en gang skal jo være den første :)
http://Xunotopia.dk/
Hardball, hjemmeværnet, ferier og MINECRAFT!
User avatar
RLarsen
Posts: 405
Joined: 06 Nov 2010, 10:35

Re: Planlægning af nye gaming events

Post by RLarsen »

Dirty Bomb kunne også være meget sjovt - så er der selvfølgelig også det nye megahit rocket league, men det er kun 4v4
Image
User avatar
theturtleguy
Posts: 98
Joined: 01 Apr 2011, 14:07

Re: Planlægning af nye gaming events

Post by theturtleguy »

FedeAnderzen wrote: Killing Floor 2 er kommet siden sidst og jeg har fået det købt, men ikke prøvet endnu så ved ikke om det er noget værd. Men hvis der er mange der har det så kan vi vel finde ud af det.
Jeg har efterhånden spillet en hel del timer i Killing Floor 2, og jeg synes det er en rigtig god efterfølger til Killing Floor 1, og klart et forsøg værd.
Dog kan der højest være 6 spillere på en standard server. Jeg har set nogle moddede servere med hele 32 tilgængelige player-slots. Jeg ved dog ikke hvor meget arbejde det kræver at gøre dette muligt på egen server.

Men jeg synes det lyder som en god ide at få nogle gaming-events igang igen, det var super hyggeligt sidst det blev kørt. Tror desværre ikke jeg kan være til meget hjælp mht. serveropsætning og arrangeringen generelt, da det ikke er noget jeg har forstand på, men jeg vil glædeligt deltage i events såfremt jeg ejer de(t) udvalgte spil :)
User avatar
FedeAnderzen
Posts: 2061
Joined: 09 Mar 2011, 19:06

Re: Planlægning af nye gaming events

Post by FedeAnderzen »

En af de ting vi talte om sidste gang som aldrig blev til noget var et Retro gaming event hvor vi ville spille Battlefield 1942 mp demoen.

Ved at vælge demoen kunne alle være med uden at skulle ud og finde et eksemplar af det gamle spil.

DET gad jeg godt blev realiseret.
Image
User avatar
Relgus
Posts: 838
Joined: 01 May 2011, 18:58
Location: Ribe

Re: Planlægning af nye gaming events

Post by Relgus »

Altså man er vel altid klar på noget battlefield :D
medlem af UB. og Kaffe skal der til <3
User avatar
Toeffe
Posts: 621
Joined: 04 Dec 2010, 20:21

Re: Planlægning af nye gaming events

Post by Toeffe »

Jeg synes helt klart at der skulle være noget CSGO, bf3,4... (3érn burde alle efterhånden eje)
Det ville da være sjovt at finde ud af hvor gode folk er blevet til de forskellige spil ;)
Eller bare tæve hinanden med tubes >:D
It Can be done, but do You have the time?
Post Reply