[*]Vi forbeholder os retten til at inddrage pladsen fra ufærdige og forladte projekter.
Inddrage? Reglen om ufærdige projekter(7) er nok én af de mindst håndhævede regler på serveren, hvilket den der "Bemærkning" nok vil lave om på.
Hvordan ved vi om et projekt er forladt uden at have talt med ham/hende der har opført det? Hvad nu Hvis TheNM22 vælger at logge ind, bare for at finde ud af at hans bygning er blevet revet ned?
Vil der være en periode på eventuelt nogle uger op til Indraggeslen, hvor folk stadig har mulighed for at komme med en grund til Hvorfor deres projekt endnu ikke er færdigt/forladt? Eller er det bare væk fordi Vi siger det?
Alt efter hvor ofte det er nødvendigt kunne man lave en forumkategori dedikeret til formålet men annoncering af nedrivninger (med screenshots) og sige at hvis oplægget har været på forummet i 1-2 antal måneder så er det automatisk godkendt. Det skal så kun være ledelsen af serveren der opretter disse posts (så folk skal tage fat i en moderator/admin) og projektet skal være diskuteret ved et serverrådsmøde således det også giver mening at det nedlægges. Evt. også smide et skilt ingame der annoncerer at bygningen er sat til planlagt nedlæggelse og evt. indsigelser kan gøres på forummet.
"Jamen julle, hvad med dem der ikke tjekker forummet og ikke ser skiltet ingame?". Well, hvis du ikke ser på forummet i 1-2 måneder imens du er aktiv på serveren (og ingen andre er venlige nok til at gøre dig opmærksom på den planlagte nedlæggelse) så må det siges at være i "bad luck" kategorien og en lektie at man holder sig et minimum opdateret.
Men det er bare et forslag for en der alligevel ikke spiller på serveren.
julemand101 wrote:Alt efter hvor ofte det er nødvendigt kunne man lave en forumkategori dedikeret til formålet men annoncering af nedrivninger (med screenshots) og sige at hvis oplægget har været på forummet i 1-2 antal måneder så er det automatisk godkendt. Det skal så kun være ledelsen af serveren der opretter disse posts (så folk skal tage fat i en moderator/admin) og projektet skal være diskuteret ved et serverrådsmøde således det også giver mening at det nedlægges. Evt. også smide et skilt ingame der annoncerer at bygningen er sat til planlagt nedlæggelse og evt. indsigelser kan gøres på forummet.
"Jamen julle, hvad med dem der ikke tjekker forummet og ikke ser skiltet ingame?". Well, hvis du ikke ser på forummet i 1-2 måneder imens du er aktiv på serveren (og ingen andre er venlige nok til at gøre dig opmærksom på den planlagte nedlæggelse) så må det siges at være i "bad luck" kategorien og en lektie at man holder sig et minimum opdateret.
Men det er bare et forslag for en der alligevel ikke spiller på serveren.
Spot on, her kunne jeg ikke være mere enig. Og at julle fatter sig i korthed, jamen altså, sikke en gave.
Jeg vil selv mene at reglen kun burde gælde omkring spawn. Da jeg selv ved hvor tit man går i stå med et projekt, måske fordi man mangler inspiration. Så man laver et andet projekt og tager lidt ideer fra det med over i det projekt der står stille. Så måske efter et par uger til en måned begynder man på projektet igen, med en masse nye ideer.
Da mange har base langt fra andre, så vil jeg ikke mene at halv færdige projekter er til gene, for andre end ejeren af området. Så syntes måske man burde lave en zone omkring spawn hvor reglen gælder.
Reglen har været her fra før jeg kom til og jeg kan ikke huske vi har håndhævet den en eneste gang. Det giver ikke nogen mening at have regler vi ikke håndhæver og da der tidligere har været kritiseret at vi ikke overdragede forladte projekter (Damale mener jeg ?) har vi valgt den nye formulering. Den giver mulighed for at få ryddet op og forhindrer at forladte projekter blokerer for nyt byggeri- Jeg tror ikke det kommer til at ske ofte, og jeg mener ikke det skal gælde færdige byggerier kun de ufærdige og forladte.
Jeg synes dog ikke vi skal begrænse os til Spawn og omegn, det skal gælde hele serveren, ellers ender vi med en masse øer som folk gerne vil have hvor der står noget halvfærdigt på, som er forladt (mener det var det Damale gerne ville lave om)
Der skal helt klart være en proces der afgør om noget kan inddrages, man skal forsøge at få kontakt til ejeren af projektet og der skal gives tid til at han/hun kan nå at reagere.
Jules forslag lyder som noget af det rigtige, hvem der afgør hvad skal nok lige vendes på et møde så alle involverede bliver hørt.
min holdning til reglen om at have muligheden inddrage folk ikke færdige projekter.
det har altid været sådan at når der er en ikke færdig bygning på en område man godt kunne tænke sig, så får man tjekket via en mod hvor længe siden spilleren sidste har været på og hvis spilleren ikke har være på inde for rimelig tid fx 6 til 12 måneder så forsøger man at skabe kontakt til personen via forrum, steam, facebook eller gennem andre spillere der muligvis kender personen, det forventes at man venter på svar i min 2 til 4 uger eller 1 til 2 måneder
hvis så at man har forsøgt sig med disse muligheder og stadig ikke fået noget kontakt så kan man tage kontakt til moderatorerne og lade dem tage en beslutning om hvad der så skal gøres og om alle muligheder er blevet prøvet vdr. kontakt til ejeren af grunden
det skal dog lige siges at min holdning til indragelse af andres grunde kun kan lade sig gøre med mindre projekter
Me love Battlefield Intel® Core i7-6700K 4.4Ghz, MAXIMUS VIII RANGER, Nvidia GeForce GTX 1080 8 GB, 32 GB Kingston DDR4 -2132, SAmsung SSD 750 EVO 250 GB, Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
Som jeg ser det er der ingen der er undtaget.
Store som små, bliver du ikke færdig er din grund "up for grabs"
det er sgu for trist at rende rundt i spawn og kigge på noget der kunne have været. det motivere vel også folk til ikke at slå større bagere ned end de kan bolle. og være realistiske om hvad de formår at bygge færdig.