Status på lag på serveren
Posted: 05 Mar 2020, 18:23
Nogle har måske bemærket at serveren kører bedre end den har gjort længe.
Årsagen til dette er at vi har valgt at skifte fra det Minecraft serversoftware som hedder Spigot til PaperMC.
PaperMC er en fork af Spigot som har fokus på at optimere performance.(Med "fork" menes en videreudvikling baseret på Spigots software)
Hvorfor har vi ikke skiftet før nu ?
Det simple svar er at jeg ikke har haft sat mig nok ind i PaperMC før nu.
Mit indtryk af PaperMC har altid været, at de havde flere optimeringer til serveren, men at dette var på bekostning af store ændringer til den spiloplevelse man ville opleve på serveren.
Dette har vist sig ikke at være tilfældet.
Med PaperMC kan man ganske rigtigt optimere rigtigt mange servertunge processer, af hvilke vi har udvalgt de der gav mening.
Man KAN også ændre på selve vanilla spiloplevelsen. Dette har vi naturligvis beholdt uændret.
Når vi kigger på de data vi har indsamlet omkring performance, kan vi se at TPS’en har ligget meget mere stabilt, siden vi skiftede til PaperMC på Novus.
Ligeledes hører vi meldinger fra spillere om at de syntes serveren har kørt bedre den seneste tid. Her er en måling der viser at TPS stort set er stabil siden skiftet til PaperMC: På baggrund af dette, skifter vi til PaperMC på alle servere.
Siden vi kan dokumentere en forbedring i performance, prøver vi at sætte auto AFK-kick systemet tilbage til 8 spillere før det aktiveres. Grænsen har længe været på 6 spillere.
Årsagen til dette er at vi har valgt at skifte fra det Minecraft serversoftware som hedder Spigot til PaperMC.
PaperMC er en fork af Spigot som har fokus på at optimere performance.(Med "fork" menes en videreudvikling baseret på Spigots software)
Hvorfor har vi ikke skiftet før nu ?
Det simple svar er at jeg ikke har haft sat mig nok ind i PaperMC før nu.
Mit indtryk af PaperMC har altid været, at de havde flere optimeringer til serveren, men at dette var på bekostning af store ændringer til den spiloplevelse man ville opleve på serveren.
Dette har vist sig ikke at være tilfældet.
Med PaperMC kan man ganske rigtigt optimere rigtigt mange servertunge processer, af hvilke vi har udvalgt de der gav mening.
Man KAN også ændre på selve vanilla spiloplevelsen. Dette har vi naturligvis beholdt uændret.
Når vi kigger på de data vi har indsamlet omkring performance, kan vi se at TPS’en har ligget meget mere stabilt, siden vi skiftede til PaperMC på Novus.
Ligeledes hører vi meldinger fra spillere om at de syntes serveren har kørt bedre den seneste tid. Her er en måling der viser at TPS stort set er stabil siden skiftet til PaperMC: På baggrund af dette, skifter vi til PaperMC på alle servere.
Siden vi kan dokumentere en forbedring i performance, prøver vi at sætte auto AFK-kick systemet tilbage til 8 spillere før det aktiveres. Grænsen har længe været på 6 spillere.