Navne ved Korsbæk

Nyheder og opslag fra Handelsstandsforeningen, om Korsbæk.
User avatar
neovo1999
Moderator
Posts: 183
Joined: 21 Mar 2011, 19:47

Navne ved Korsbæk

Post by neovo1999 »

Hej.
Det kan godt være at jeg er den eneste det syndtes at det kan være lidt forivrende at navne ved korsbæk ikke er ens.

Dette er kun tale om "det store market" og "Tunnel Centeret"

Jeg ville bare høre om man ikke skulle blive enig om det skal hede det ene eller det andet.

MVH. Neovo1999
User avatar
Toeffe
Posts: 621
Joined: 04 Dec 2010, 20:21

Re: Navne ved Korsbæk

Post by Toeffe »

Flyttet til mere relevant forum.
It Can be done, but do You have the time?
User avatar
astro379
Posts: 251
Joined: 16 Oct 2011, 15:44

Re: Navne ved Korsbæk

Post by astro379 »

Jeg vil da sige at vi burde få skiftet navnet ''Tunnel Centeret'' til ''Det Sorte Marked''

jeg syndes det er mere hængene og sjovere end det tørre ''Tunnel Centeret''
hvilket også kan ses med at folk hurtigt begyndte at bruge det
Me love Battlefield Intel® Core i7-6700K 4.4Ghz, MAXIMUS VIII RANGER, Nvidia GeForce GTX 1080 8 GB, 32 GB Kingston DDR4 -2132, SAmsung SSD 750 EVO 250 GB, Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
User avatar
FedeAnderzen
Posts: 2061
Joined: 09 Mar 2011, 19:06

Re: Navne ved Korsbæk

Post by FedeAnderzen »

Vi vendte det løst på sidste møde, netop fordi det er lidt forvirrende at der bruges 2 navne om samme sted.

Det er selvfølgelig 100% handelstands foreningens beslutning, men i får lige min personlige mening også.

Jeg tænker at Tunnel Centeret er et godt navn til den underjordiske del af Korsbæk, det ligner et center og indgangen er i en tunnel. Det er betydeligt mere rammende for den del af byen end det andet.

Vi burde reservere navnet "Det sorte marked" til den Pirat tema del der kommer ude imod nord, der vil den passe bedre.
Image
User avatar
Relgus
Posts: 838
Joined: 01 May 2011, 18:58
Location: Ribe

Re: Navne ved Korsbæk

Post by Relgus »

Det sorte market eller tunnel center.

For mig, synes jeg at tunnel center er kedeligt og ikke særlig kreativt i forhold til de andre vejnavne. der er ikke sjov historie bag den. det synes jeg godt man kunne når man har lagt tid i at finde de sjove og historiske navne til resten. Så jeg ville hellere have det hedder det sorte market end tunnel center. Det giver stedet lidt mere sjæl og lyder en del federe. Om man kan komme på et mere kreativt og sjovt navn, om handelstands foreningen kommer på et nyt navn eller om de beholder det gamle, det er helt op til dem.
medlem af UB. og Kaffe skal der til <3
User avatar
Mikk3l.g
Posts: 149
Joined: 29 Aug 2019, 18:56

Re: Navne ved Korsbæk

Post by Mikk3l.g »

FedeAnderzen wrote:Vi burde reservere navnet "Det sorte marked" til den Pirat tema del der kommer ude imod nord, der vil den passe bedre.
Som Fede skriver, bør "det sorte marked" være ude i Pirate bay. Jeg mener at vi i starten af projektet snakkede om, at der skulle laves et sort markede et sted der ude i Pirate bay. Jeg har dog været væk fra projektet længe, og er ikke sikker på om det stadigvæk er tanken.

Tunnel centeret var bare et navn jeg hurtigt kom op med, under planlægningen af hele handelsstanden. Så det er selvfølgelig muligt at udskifte det navn :D
User avatar
JBTollak
Administrator
Posts: 795
Joined: 19 Oct 2012, 11:38

Re: Navne ved Korsbæk

Post by JBTollak »

Det sorte marked er reserveret til Pirate Bay. Derfor kan vi lukke snakken ned om dette navn.

Tunnelcenteret er fint, men ok at udskifte det hvis Handelsstandsforeningen synes.

Brun's Bazaar evt?
Så får Gumz lidt Credit for at få gjort det sidste af Korsbæk klar til åbning, i stedet for at det endte ud i ingenting.
User avatar
GumZ1110
Posts: 434
Joined: 10 Nov 2012, 00:06
Location: Aalborg

Re: Navne ved Korsbæk

Post by GumZ1110 »

Hej alle der læser med her

Jeg kan godt forstå der er forvirring omkring navnet på den samling af butikker der ligger i en tunnel under handelsbyen Korsbæk. Det har vi også snakket om på sidste møde jeg havde med serverrådet. Men havde ikke taget stilling til dette endnu.

Egentlig fordi jeg personligt kunne lide navnet tunnel centeret og dels fordi at Toeffe som kaldte det for. Det sorte marked, har langt mange kræfter i byen, og virkelig fået pyntet den så den kunne være klar til åbning. Derfor havde jeg svært ved at skære igennem, fordi jeg respekterer det arbejde meget. Ligesom jeg også er superglad for de andre der har været med til at skabe rammerne til byen.

Navnet "tunnel centeret" blev ganske rigtigt lavet dengang vi gravede "Xcannerborgvej" det tog mig ca. 2 sekunder at tænke, her er en tunnel det kunne være sjovt hvis der lå butikker her. selvfølgelig skal det hedde "tunnel centeret". Det er fair nok at man er utilfreds med navne eller andre ting i byen. Jeg kan simpelthen ikke gøre alle glade og byen er en by i udvikling, så self. der er plads til forbedringer. Der er skabt nogle rammer men det er Communityet der skal være med at at skabe det endelig resultat.

Så i stedet for at kritisere navne, eller hvorfor er reglerne som de er eller andet. Så kunne det være langt federe at i kom med forslag og ideer til byen. Så skal Hansdelforeningen gerne kigge på om det er noget der kan bruges. Til det tænker jeg vi kunne oprette en "ideer og forslag" her under Korsbæks hjørne af forummet til dette.

Jeg har snakket med min kompagnon Nielsen74, idag og vi blev enige om at vi gerne vil have nogle forslag til hvad dette center/marked/Bazar kunne hedde. Så kom med nogle navne. Gerne her i tråden. Ellers kommer det til at hedde Det lyserøde marked.

Over and out. GumZ på vegne af Hansdelforeningen møs møs :lol: :lol: :lol:
GumZ1110, Xmod, handelsdude, eneboer og fedtet fyr.
User avatar
FedeAnderzen
Posts: 2061
Joined: 09 Mar 2011, 19:06

Re: Navne ved Korsbæk

Post by FedeAnderzen »

Jeg kan meget godt lide Jacobs forslag.

Bruns Bazaar er allerede et kendt sted i virkeligheden, der klinger godt og det giver anerkendelse til Gumz (efternavn: Brun) som har lagt stort arbejde i byen.

Der er allerede shoutout til xcanner, julemand101, jacobbotollak, mikk3l og nielsen74 på bykortet, så det manglede da bare Gumz blev repræsenteret også.

+1 til Bruns Bazaar herfra
Image
User avatar
astro379
Posts: 251
Joined: 16 Oct 2011, 15:44

Re: Navne ved Korsbæk

Post by astro379 »

jeg lægger stadig min stemme på ''Det Sorte Marked''

+1 til ''Det Sorte Marked'' herfra
Me love Battlefield Intel® Core i7-6700K 4.4Ghz, MAXIMUS VIII RANGER, Nvidia GeForce GTX 1080 8 GB, 32 GB Kingston DDR4 -2132, SAmsung SSD 750 EVO 250 GB, Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
Post Reply