BRAND OG ILD

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
Morsing86

BRAND OG ILD

Post by Morsing86 »

Hey all...

i skal passe meget på når i leger med lava og ild da der er en bug på serveren lige pt, så lave skal kapsles inde så det ikke sætter ild til noget, sker det at nogen ikke holder styr på deres lava og der sker en ildebrand vil der ske rollback i aften når x kommer hjem...

take care of the server

kh Morsing
CptTomatoKing

Re: BRAND OG ILD

Post by CptTomatoKing »

Rollback! ikke igen!!
Gør som manden siger ellers slår jeg jer ihjel hvis der kommer pvp på serveret!!! :P
Last edited by CptTomatoKing on 02 Dec 2010, 22:17, edited 1 time in total.
To mine, or not to mine...
pimpmetus

Post by pimpmetus »

Ja og jeg gør det igen når i spawner ;D
mgenie

Post by mgenie »

Ja, reglen er der jo af en grund.
Hvis jeres bygning braender ned pga. i ikke har indkapslet lavaen, saa er det jeres egen skyld. Vi tager ikke en backup i brug pga. folks ringe evne til at foelge reglerne.

Saa faa styr paa jeres lava! ;)
xcanner

Post by xcanner »

Alle bugs skulle være rettet nu, alt ild er igen 100% disablet på serveren. Men vi er ikke sikret mod evt. bugs i fremtidige updates.

Derfor, fjern eller byg glas rundt om jeres lava nu!

Er du i tvivl om noget mht. lava, spørg en admin, eller her på forummet!

Er man blevet påpeget dette fra en admin og ikke gør noget, bør man finde en anden server at spille på. Meget store dele af den indre by er brændt ned et par gange og genopbygget (før backup og rollback blev muligt), ild kommer meget hurtigt ude af kontrol... Husk det er ikke kun din bygning, men måske 20 eller flere der kan blive ødelagt!
It's all about the community
fatKaizer

Post by fatKaizer »

er jeg den eneste, der er imod flydende lava og ild på serveren?
jeg ved der i hvert fald er to andre inde på serveren, der også deler min holdning.. Folk må kunne finde ud af at spærre deres lava af, ellers skal der laves strengere regler for brugen af lava.
Jeg synes bare det er ret ærgerligt, at man ikke kan lave floder af lava, og den salgs. Desuden virkerdet lidt tamt at man med en enkelt spand kan grave sig igennem en flod af lava, uden at frygte det falder ned i hovedet på en. Og jeg har mistet respekten for lava, når jeg miner.. Så man glemmer næsten der er et spil, når der aldrig sker noget uventet :)

Hvad siger andre til det?
xcanner

Post by xcanner »

fatKaizer wrote:er jeg den eneste, der er imod flydende lava og ild på serveren?
jeg ved der i hvert fald er to andre inde på serveren, der også deler min holdning.. Folk må kunne finde ud af at spærre deres lava af, ellers skal der laves strengere regler for brugen af lava.
Jeg synes bare det er ret ærgerligt, at man ikke kan lave floder af lava, og den salgs. Desuden virkerdet lidt tamt at man med en enkelt spand kan grave sig igennem en flod af lava, uden at frygte det falder ned i hovedet på en. Og jeg har mistet respekten for lava, når jeg miner.. Så man glemmer næsten der er et spil, når der aldrig sker noget uventet :)

Hvad siger andre til det?
Er lidt i tvivl om hvad du mener. Lava opfører sig som det gør, for at undgå at griefere spammer serveren til med lava.

Du kan med lava i standard form, griefer et meget stort område med 1 enkelt spand, som vil tage lang tid at rydde op.

Ild er fuldstændigt disablet (og lava kan ikke sætte ild til noget).
fatKaizer

Post by fatKaizer »

xcanner wrote: Er lidt i tvivl om hvad du mener. Lava opfører sig som det gør, for at undgå at griefere spammer serveren til med lava.
Jeg mener at jeg synes ild og flydende lava skal slås til igen :)
xcanner wrote: Du kan med lava i standard form, griefer et meget stort område med 1 enkelt spand, som vil tage lang tid at rydde op.

Jeg har selvfølgelig ikke været så længe på serveren, men jeg troede at whitelisten var tilstrækkeligt, for at undgå de værste griefere. Hvis alt går galt,kan vi selvfølgelig lave et rollback og et ban, selvom vi helst vil undgå dette. Men jeg synes det er ærgerligt at vi begrænser spillet, bare af hensyn til (så vidt jeg ved) de ganske få whitelistede greifere.

Evt kan vi lave en "/stopfire" command, der slukker al ild i en radius af x blokke, hvis man mister kontrollen.
xcanner

Post by xcanner »

fatKaizer wrote:
xcanner wrote: Er lidt i tvivl om hvad du mener. Lava opfører sig som det gør, for at undgå at griefere spammer serveren til med lava.
Jeg mener at jeg synes ild og flydende lava skal slås til igen :)
xcanner wrote: Du kan med lava i standard form, griefer et meget stort område med 1 enkelt spand, som vil tage lang tid at rydde op.

Jeg har selvfølgelig ikke været så længe på serveren, men jeg troede at whitelisten var tilstrækkeligt, for at undgå de værste griefere. Hvis alt går galt,kan vi selvfølgelig lave et rollback og et ban, selvom vi helst vil undgå dette. Men jeg synes det er ærgerligt at vi begrænser spillet, bare af hensyn til (så vidt jeg ved) de ganske få whitelistede greifere.

Evt kan vi lave en "/stopfire" command, der slukker al ild i en radius af x blokke, hvis man mister kontrollen.
Rent teknisk kører vi ikke med whitelist, men "graylist" ;)

Selvom man skal søge for at få adgang, så kan potientielle griefers gøre det samme og det er desværre sket et par gange.

Selv før der var griefers på serveren, brændte store dele af byen ned et par gange, ved uheld. Man kan tro at man kan styre ild og lava, men lige pludselig går det galt.
fatKaizer

Post by fatKaizer »

Det kan vel næppe være så svært, at kode en command til at bremse ild. Når man kan få serveren til a gøre det konstant.. Hvis vi laver sådan en, mister vi ikke kontrollen med ilden. Og hvis folk holder en sikker afstand til hinanden, kan meget af det jo undgås.

Men ja der er griefers :( det irriterer mig bare at de begrænser funktionaliteten i spillet.. Der burde laves en global grieferdatabase :)
Post Reply