Windows hjælp

Alt ikke releteret til Minecraft eller crafters.dk.
gbl11

Windows hjælp

Post by gbl11 »

Hej Alle,

Jeg har et lille problem... min harddisk er ved at være overfyldt... men såvidt jeg kan se inde under "Computer" på min Windows, har jeg et ekstra drev:-) men er lidt i tvivl om jeg kan gemme ting på det eller om det er et kommunikations drev eller hvad ved jeg... Det ene drev hedder ACER (C:) og det andet hedder DATA (D:) jeg har fundet ud af at begge drevs filsystemmer er NTFS, hvis det gør en forskel. De er også begge lokal diske.

Håber der er en eller anden der kan hjælpe mig:-)

Venlig hilsen gbl11

ps. i får lige et billede hvis det hjælper;-)
Attachments
Drev.JPG
Relgus

Re: Windows hjælp

Post by Relgus »

du kan godt bruge den til at gemme ting på :ugeek: kunne jeg da jeg havde min den gamle acer :D men hvad med at formater din computer :ugeek:
medlem af UB. og Kaffe skal der til <3
Zirtel

Post by Zirtel »

Er det en harddisk delt i partioner ?
Image
gbl11

Post by gbl11 »

Tusind tak for svaret:-) så det ville sige at jeg godt kan installere Skyrim på det drev og så ville det fungere som det skal? og Hvordan og hvad gør det når man formatere sin computer? og Zirtel hvad mener du med partioner?
Relgus

Post by Relgus »

ved det ikke helt men formater den det ville være godt for dig og din computer :ugeek:
Relgus

Post by Relgus »

når du formater din computer sletter du alt på den :roll: der for skal du ligge alt hvad du skal bruge over på en harddisk, men du kan vel godt hente skyrim ned til den men tag at formater den inden :D
gbl11

Post by gbl11 »

Tak for hjælpen:-)
julemand101

Post by julemand101 »

Hvorfor formatere den? Giver da kun mening hvis maskinen er begyndt at køre trælst i det. Det Acer (og mange andre producenter gør) er at lave to partioner hvor den ene så hedder DATA. Fidusen ved denne partion er typisk at den ikke vil blive slettet når du kører geninstallationsprogrammet fra producenten.

Hvis du er komplet ligeglad med dette er det muligt at smelte de to partioner sammen (altså så frem de ligger på samme harddisk) og derved få alt den ledige plads fra det ene drev over på det andet. Der er lidt gøgl med det hvis fx dokument mappen allerede ligger på DATA drevet men det er ikke værre end højst 5-10 min arbejde.

Hvis det er kan jeg godt se på det via en teamviewer og derved bedømme lidt bedre hvad du skal gøre med den ekstra plads. :)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
gbl11

Post by gbl11 »

Hmm... Computeren er ikke ved at bliver langsom, tværtidmod køre den faktisk overraskende godt:-) Men kan man ikke bare installere programmer og andet sjov på DATA drevet også stadig have adgang til det, som normalt? Ellers lyder det med sammensmeltning ret interessant;-) hvis man laver sådan en sammensmeltning, er det så farligt for filerne på det næsten fyldte drev?
julemand101

Post by julemand101 »

Der sker ingen datatab ved at smelte to drev sammen men hvis du er bange for det så tag da altid en backup inden da.

Du kan også bare vælge at installere fremtidige programmer på data partionen og det sker der heller ikke noget ved. :)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Post Reply