Windows hjælp

Alt ikke releteret til Minecraft eller crafters.dk.
gbl11

Re: Windows hjælp

Post by gbl11 »

Og hvis man installere fremtidige programmer på DATA eller data partionen som den joogså hedder, så ville de virke helt som de skulle normalt? Og de ville dukke op på skrivebordet? Du må undskylde, hvis jeg er lidt irreterende men ville bare gerne være helt sikker på at det hele er i orden;-)
julemand101

Post by julemand101 »

gbl11 wrote:Og hvis man installere fremtidige programmer på DATA eller data partionen som den joogså hedder, så ville de virke helt som de skulle normalt? Og de ville dukke op på skrivebordet? Du må undskylde, hvis jeg er lidt irreterende men ville bare gerne være helt sikker på at det hele er i orden;-)
De vil fungere helt normalt (også komme frem på skrivebordet). Rent faktisk er der en teoretisk mulighed for at programmer vil køre hurtigere ved at disken er delt op i to partioner men det er næppe noget du vil mærke noget til.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
MemorianX

Post by MemorianX »

Problemmet ligger så i at hans C drev er næsten fyldt, og nogle programmer bare kun vil installeres der. Dog ikke noget en oprydning ikke ville kunne løse
julemand101

Post by julemand101 »

MemorianX wrote:Problemmet ligger så i at hans C drev er næsten fyldt, og nogle programmer bare kun vil installeres der. Dog ikke noget en oprydning ikke ville kunne løse
Hvilke programmer kræves at blive installeret på C drevet om jeg må spørge? Hvis du tænker på Steam så kan du jo vælge at installere Steam på et andet drev.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
MemorianX

Post by MemorianX »

Nogle ting spørger bare ikke hvor de vil installeres, fx minecraft
fatKaizer

Post by fatKaizer »

MemorianX wrote:Nogle ting spørger bare ikke hvor de vil installeres, fx minecraft
Det er helt korrekt, derfor er det altid en god idé at have plads på C drevet. Men alt der spørger, kan du trygt flytte over.

Et andet tip, er hvis du har musik, film og mange billeder på computeren, kan du bare flytte det over på dit D drev. I mange tilfælde kan det give en del ekstra plads :)

Edit: selvom spil bliver installeret på D, vil den stadig bruge noget plads på C, til at gemme hvor langt du er kommet i spillet o.l.
julemand101

Post by julemand101 »

Nu er det altså muligt at vælge hvor ens profil skal ligge og derved vælge hvor sådanne ting som Minecraft, dokumenter, musik osv. placeres. ;)

Men altså jeg tvivler på at det er over 1 gb programmer du har på systemet der ikke spørger hvor det skal placeres og jeg kender faktisk ikke andre end Minecraft der er lidt vanskelig omkring dette. (måske lige chrome også hvis det installeres på den nemme måde).
MemorianX

Post by MemorianX »

Har faktisk funder over 1 gb filer jeg ikke selv har placeret i dokumenter på cd drevet (bruger aldrig den mappe selv)
Neverwinter nights 2 har placeret en masse filer forbundet med custom maps og content fra diverse online servers

*edit*
Yderligere kan det nævnes at Origin er lidt kringlet, kan godt ske jeg missede noget under installation.
Mit origin er installeret på d drevet. alligevel var defaulted til at installere alle spil et andet sted end selve programmet. nemlig i c:\programmer\Origin games\
Mulgigvis en fejl fra min side da jeg bare installerede det for bf3
julemand101

Post by julemand101 »

MemorianX wrote: Yderligere kan det nævnes at Origin er lidt kringlet, kan godt ske jeg missede noget under installation.
Mit origin er installeret på d drevet. alligevel var defaulted til at installere alle spil et andet sted end selve programmet. nemlig i c:\programmer\Origin games\
Mulgigvis en fejl fra min side da jeg bare installerede det for bf3
Gå ind i indstillingerne for Origin og der kan du bestemme hvor den skal installere alle spillene. (Altså hvor Origin games mappen skal placeres).
Pars

Post by Pars »

Jeg bruger kun mit C-drev til Windows og programmer (Office, browser osv.). Spil, musik, film og andet er gemt på D-drevet, men selvom man spreder filerne ud over flere drev kan man godt løbe tør for plads ;)
Attachments
pladsmangel.png
Post Reply