Et par forslag!

Kritik af Crafters.dk
baden27

Et par forslag!

Post by baden27 »

Jeg sidder lidt og mangler et forum kaldet "Forslag til serveren" e.lign.? ;)
Det var så mit første forslag.

Mit andet forslag er, at jeg synes omkostningen på ting sat i auktionen bør ændres.
Som det er nu, koster det dagligt 0.05 bobs per item sat på webauktionen, der ikke er sat til salg. Og det har jeg læst mig til, at det er for at forhindre, at folk ikke bruger det som lagerrum.
Hvis man har 1000+ items sat i auktionen, bliver det hurtigt ufatteligt dyrt.
Derfor foreslår jeg, at priserne ændres:
Ting der stacker 64 in-game burde koste 0.01 bobs/dagen per item
Ting der stacker 12 in-game (fx. eggs, snowballs) burde koste 0.12 bobs om dagen per item
Ting der stacker 1 in-game (fx. tools/armor) burde koste 1 bobs om dagen per item

På den måde vil det blive balanceret, så folk ikke bare bruger webauktionen som storage til fx. armor og tools uden nogen betydelig omkostning og heller ikke bliver ruineret ved indsætning af fx. cobblestone og dirt, som jo oftes håndteres i større mængder.

- baden27
At skrive på forum er ligesom at række fingeren op i skolen

29/01 2012 - Så blev man myndig =P
CasperSK

Re: Et par forslag!

Post by CasperSK »

Så længe dine 1000+ ting er til salg koster det jo ikke noget, og så er det vel din egen hovedpine at holde øje med hvornår det udløber.
we've tried nothing and we're all out of ideas.
maja4626

Post by maja4626 »

baden27 wrote:Jeg sidder lidt og mangler et forum kaldet "Forslag til serveren" e.lign.? ;)
Det var så mit første forslag.

Mit andet forslag er, at jeg synes omkostningen på ting sat i auktionen bør ændres.
Som det er nu, koster det dagligt 0.05 bobs per item sat på webauktionen, der ikke er sat til salg. Og det har jeg læst mig til, at det er for at forhindre, at folk ikke bruger det som lagerrum.
Hvis man har 1000+ items sat i auktionen, bliver det hurtigt ufatteligt dyrt.
Derfor foreslår jeg, at priserne ændres:
Ting der stacker 12 in-game (fx. eggs, snowballs) burde koste 0.12 bobs om dagen per item
Ting der stacker 1 in-game (fx. tools/armor) burde koste 1 bobs om dagen per item

På den måde vil det blive balanceret, så folk ikke bare bruger webauktionen som storage til fx. armor og tools uden nogen betydelig omkostning og heller ikke bliver ruineret ved indsætning af fx. cobblestone og dirt, som jo oftes håndteres i større mængder.

- baden27

Forstår ikke helt lige hvad du mener.
Men tror du har misforstået noget, hvis jeg forstår det rigtigt.
Når folk sælger noget i en auktion, så koster det ikke noget, at have det på WA.
Det er KUN når du, ikke sælger det. Men stadig har det på WA, så koster det 0,05 bobs pr. dag.
Image
julemand101

Post by julemand101 »

Som der allerede er blevet nævnt så misforstår du systemet. Det koster ikke noget at have tingene på aktion men det koster derimod at have dine items inde i auktionssystemet uden de er sat til salg. Må jeg foreslå at du enten skriver ned hvornår de forskellige aktioner udløber eller tjekker dagligt om der er nogen der er tæt på at udløbe.

Omkring at oprette et forum til ideer så modtager vi ikke nok ideer til at der er behov for et specifikt forum til det. Alle kan fint skrive ideer under "Generelt" forummet eller skrive direkte til xcanner og/eller mig (hvilket der er en del der har gjort).
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
bobiboblolo

Post by bobiboblolo »

julemand101 wrote:Som der allerede er blevet nævnt så misforstår du systemet.

Jeg tror ikke han misforstår systemet
baden27 wrote: Som det er nu, koster det dagligt 0.05 bobs per item sat på webauktionen, der ikke er sat til salg.

- baden27
Image
baden27

Post by baden27 »

baden27 wrote:Som det er nu, koster det dagligt 0.05 bobs per item sat på webauktionen, der ikke er sat til salg.
...
Jeg tror den smuttede for jer, bortset fra smarte bobi :D, at hele mit forslag handler om omkostningerne på de items, der IKKE er sat til salg. Det er DE priser jeg snakker om, og som jeg synes der bør ændres hvis muligt.
julemand101 wrote:Omkring at oprette et forum til ideer så modtager vi ikke nok ideer til at der er behov for et specifikt forum til det. Alle kan fint skrive ideer under "Generelt" forummet eller skrive direkte til xcanner og/eller mig (hvilket der er en del der har gjort).
Men alligevel har man forumet "klager"? Ikke godt, ikke godt.. :D
Er ikke sikker, men kan man mon omdøbe den til noget lignende "klager og Forslag?
Fordi på en måde er alle forslag vel mere eller mindre en venlig form for klage.. hmm..

xcanner

Post by xcanner »

baden27 wrote: Derfor foreslår jeg, at priserne ændres:
Ikke muligt.
It's all about the community
julemand101

Post by julemand101 »

baden27 wrote:Jeg tror den smuttede for jer, bortset fra smarte bobi :D, at hele mit forslag handler om omkostningerne på de items, der IKKE er sat til salg. Det er DE priser jeg snakker om, og som jeg synes der bør ændres hvis muligt.
Som xcanner siger det dit forslag ikke muligt og jeg synes ikke vi ser noget problem der er stort nok til at vi selv skal udvikle en løsning omkring det her.
baden27 wrote:Men alligevel har man forumet "klager"? Ikke godt, ikke godt.. :D
Er ikke sikker, men kan man mon omdøbe den til noget lignende "klager og Forslag?
Fordi på en måde er alle forslag vel mere eller mindre en venlig form for klage.. hmm..
Du nævner "klager" men det forum er jo netop "klage over ban". Derimod tror jeg du mener "kritik". Nu betyder ordet "kritik" ikke at det skal være negativt. Derimod kan det også forstås som "bedømmelse". Desuden er dit indlæg her en negativ kritik af hvordan webaktionen fungerer så den kan passende høre ind under "Kritik af crafters.dk" uanset om du mener kritik kun er negativt eller ej.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
miscje

Post by miscje »

baden27 wrote:(...) Som det er nu, koster det dagligt 0.05 bobs per item sat på webauktionen, der ikke er sat til salg. Og det har jeg læst mig til, at det er for at forhindre, at folk ikke bruger det som lagerrum.
Hvis man har 1000+ items sat i auktionen, bliver det hurtigt ufatteligt dyrt. (...)
Du modsiger dig selv, så derfor vil jeg mene, at du ikke forstår systemet. Det koster jo lige netop IKKE noget at have 1000+ ting til salg.
You stay classy
baden27

Post by baden27 »

miscje wrote:
baden27 wrote:(...) Som det er nu, koster det dagligt 0.05 bobs per item sat på webauktionen, der ikke er sat til salg. Og det har jeg læst mig til, at det er for at forhindre, at folk ikke bruger det som lagerrum.
Hvis man har 1000+ items sat i auktionen, bliver det hurtigt ufatteligt dyrt. (...)
Du modsiger dig selv, så derfor vil jeg mene, at du ikke forstår systemet. Det koster jo lige netop IKKE noget at have 1000+ ting til salg.
På hvilken måde modsiger jeg mig selv?
Det er dyrt at have ting stående i auktionen, som stacker 64, men billigt at have ting stående i auktionen, som ikke kan stackes (medmindre tingene er til salg).
julemand101 wrote: Som xcanner siger det dit forslag ikke muligt og jeg synes ikke vi ser noget problem der er stort nok til at vi selv skal udvikle en løsning omkring det her.
Hvis i kan udvikle en løsning omkring det her, er det vel også muligt.
Det hele handler bare om, om i gider at gøre noget ved det. Og det kan jeg jo så forstå, at i ikke gider, da problemet ikke er stort nok og derfor ikke er værd at bruge tid på at løse. Men det kan jeg dog ikke sætte mig ind i, da jeg ikke har oplevet forumet i den tid, hvor i har erfaret dette, altså at der ikke har været nok forslag til at det er værd at lave et forum udelukkende til dette.
julemand101 wrote: Nu betyder ordet "kritik" ikke at det skal være negativt. Derimod kan det også forstås som "bedømmelse".
Uenig. Jeg vil nu ikke mene, at "kritik" og "bedømmelse" er det samme. Bedømmelse kan fx. være "jeg synes serverens auktionssystem er super godt, fordi det gør det nemt at bytte med andre...". Dette er positiv bedømmelse, derfor kan det ikke være kritik, men ros.
julemand101 wrote: Desuden er dit indlæg her en negativ kritik af hvordan webaktionen fungerer så den kan passende høre ind under "Kritik af crafters.dk" uanset om du mener kritik kun er negativt eller ej.
Jeg kan ikke forstå, på hvilken måde du ser min post som negativ kritik. Det er nu da meningen, at den blot skal forståes som forslag til at forbedre serveren (hvilket i ikke just virker super glade for at få modtaget i dette tilfælde).

Locked