Et par forslag!

Kritik af Crafters.dk
baden27

Re: Et par forslag!

Post by baden27 »

julemand101 wrote:Hør nu her. Hvor pokker er det i får fra at vi er vrede på baden fordi han kommer med forslag? Tjek lige trådene og find frem til hvor jeg er sur over selve FORSLAGET! Det jeg kritisere baden27 for er hans måde at håndtere et NEJ på.
Jeg tror bare vi skal være ærlige og sige, at vi er lige gode om det her. Jeg bliver muggen over dine svar på mine forslag, og du bliver muggen over mine svar til dine svar.
julemand101 wrote:Fx:
Men alligevel har man forumet "klager"? Ikke godt, ikke godt.. :D
Her spiller han bedrevidende. At tilføje "Ikke godt, ikke godt" til sætningen gør bare at man blive irriteret på manden fordi han netop her tager fejl. Det var ikke "klager" der skulle stå men "Kritik" og kritik betyder netop både god og dårlig omtale.
Der er nævnt tidligere, at det ikke er værd at lave et forum kun til ”ris og ros”, da der åbenbart ikke postes nok af dette til, at det er værd at have et forum kun til dette.
Men at der er lavet et forum kaldet ”klager” får det for mig til at virke som, at der postes flere klager frem for ris og ros, og derfor at der kun er lavet et forum kaldet ”klager”.
Enhver kan da forstå, at det ikke er godt at få flere klager end ris og ros..
julemand101 wrote:Andet eksempel:
Hvis i kan udvikle en løsning omkring det her, er det vel også muligt. Det hele handler bare om, om i gider at gøre noget ved det. Og det kan jeg jo så forstå, at i ikke gider, da problemet ikke er stort nok og derfor ikke er værd at bruge tid på at løse.
Igen spiller han bedrevidende og er bare generelt træls at høre på. Han giver det indtryk at det er os der bare ikke "gider" at gøre noget. Det provokerer mig meget kraftigt at skrive med sådan en attitude når jeg vælger at bruge flere timer dagligt på Crafters.dk.
Skulle jeg i stedet bruge ordet ’vil’ eller ”ikke har lyst til”?
Jeg forstår ikke helt, hvordan jeg ellers skal formulere mig her.
Det hele kommer jo an på, om i har lyst til det eller ej. Hvis der er en ting, som en person ikke har lyst til, er det vel også helt i orden.
julemand101 wrote:
Uenig. Jeg vil nu ikke mene, at "kritik" og "bedømmelse" er det samme. Bedømmelse kan fx. være "jeg synes serverens auktionssystem er super godt, fordi det gør det nemt at bytte med andre...". Dette er positiv bedømmelse, derfor kan det ikke være kritik, men ros.
Igen tager han fejl. Jeg har lige sagt til manden at han tager fejl af hans fortolkning af ordet "kritik". I stedet for at han så lige kommer med nogle facts for at han faktisk har ret så kommer han bare og siger at jeg tager fejl. Jeg kommer så med facts for at jeg har ret og så stopper han bare. Men så skal jeg åbenbart høre fra andre end baden27 at jeg tager fejl selvom jeg allerede har fundet frem til at kritik ikke er et negativt ladet ord.
Mange folk betragter ordet ”kritik” som et negativt ord. Det er også derfor jeg er i tvivl om, hvor man skal poste forslag på forummet, da jeg ville være mere sikker på, at jeg har postet det rigtige sted, hvis forummet, jeg poster i hedder ”ris og ros” frem for ”kritik”.
julemand101 wrote:
Dette er blot er spørgsmål om, hvor meget server owners vil betale for bedre servere, hvor mange spillere de har tid til og vil håndtere og behandle.
Amen jeg ved snart ikke hvad jeg skal sige til sådan en egoistisk måde at skrive på. Jeg koger helt over når jeg skal høre på sådan noget gøgl hvor en person bruger "dette er blot" som om det er det nemmeste i verden.
Med ordet ’blot’ mener jeg ikke, at det bare er noget man gør, men at det er et simpelt spørgsmål om, om der vælges at smide flere penge til serveren eller der ikke vælges. Jeg har ikke påstået, om hvor svært det har været at gøre dette, for selvfølgelig kan man ikke bare sådan smide penge hist og her.
julemand101 wrote:Altså forstå nu for pokker at vi HAR taget din kritik til efterretning, vi HAR vurderet den og vi HAR svaret dig i en god tone. Det er den efterfølgende debat der løber af sporet fordi du vælger ikke at acceptere det svar vi giver og du så begynder at skrive en tone der provokerer mig (kan ikke tale på andres vegne). Jeg forsvarer mig derfor ved at skrive hvad jeg synes du gør forkert og det tolker du så som om jeg har et personligt had imod dig og jeg bare er sur på dine forslag.
Jeg savnede bare lidt et klart svar, der enten indeholdte et ”ja+evt. justeringer” eller et nej+begrundelser”. Disse ting har ikke været helt klare for mig.
julemand101 wrote:IGEN jeg er IKKE sur/gal/rasende/negativ på forslagene.
Godt at vide ;)
julemand101 wrote:Det er fornuftig kritik men vi har altså svaret dig hvorfor vi ikke synes om ideerne og de er mest af alt ikke særligt gennemtænkt. Jeg stiller dog ikke krav om at folk tænker en ide 100% igennem men så skal folk altså også forstå at der når der bliver svaret nej så skal de måske tænke ideen igennem en gang til inden de vælger at sige hvorfor vi tager fejl når vi afviser ideen.
Idéen er skam gennemtænkt. Spørgsmålet er mere, om jeg har overvejet rigtigt vedr. om forslaget har været værd at komme op med, da det jo kun er små mindre betydelige forslag. Men dem har man vel også lov at komme med?
julemand101 wrote:Og lad os nu stoppe den her diskussion. Baden27 har fået rigeligt med begrundelser for hvorfor hans forslag er afvist og han har også fået rigeligt med begrundelser for hvorfor han komplet misforstår alt kritik om ham selv. At han vælger at misforstå det komplet hver eneste evige gang er hans eget problem og det kan jeg ikke se hvorfor vi skal diskuttere her på forummet.
Og med det vil jeg afslutte med en konklusion af besvarelserne til mine to forslag:
baden27 wrote:Jeg sidder lidt og mangler et forum kaldet "Forslag til serveren" e.lign.?
Det var så mit første forslag.
- Der kommes ikke med nok forslag til serveren til, at dette er værd at have på forumet.
baden27 wrote:Mit andet forslag er, at jeg synes omkostningen på ting sat i auktionen bør ændres.
Som det er nu, koster det dagligt 0.05 bobs per item sat på webauktionen, der ikke er sat til salg. Og det har jeg læst mig til, at det er for at forhindre, at folk ikke bruger det som lagerrum.
Hvis man har 1000+ items sat i auktionen, bliver det hurtigt ufatteligt dyrt.
Derfor foreslår jeg, at priserne ændres:
Ting der stacker 64 in-game burde koste 0.01 bobs/dagen per item
Ting der stacker 12 in-game (fx. eggs, snowballs) burde koste 0.12 bobs om dagen per item
Ting der stacker 1 in-game (fx. tools/armor) burde koste 1 bobs om dagen per item

På den måde vil det blive balanceret, så folk ikke bare bruger webauktionen som storage til fx. armor og tools uden nogen betydelig omkostning og heller ikke bliver ruineret ved indsætning af fx. cobblestone og dirt, som jo oftes håndteres i større mængder.
- Denne ting har ikke særlig stor betydning, derfor er det ikke værd at bruge tid og arbejdskraft på at ændre, da dette vil være kompliceret. Da ingen her på serveren har forstand på programmering af dette auktionssystem, er man nød til at kontakte dem, der har programmeret det og bede dem om ændring af deres system.
Last edited by baden27 on 27 Jan 2012, 09:59, edited 3 times in total.
At skrive på forum er ligesom at række fingeren op i skolen

29/01 2012 - Så blev man myndig =P
Kofodz

Post by Kofodz »

Shit en omgang flueknepperi :lol:
Ordblindhed er ikke en svaghed men bare noget man skal tage højde for.
baden27

Post by baden27 »

Kofodz wrote:Shit en omgang flueknepperi :lol:
Jeg har for alvor lært at mestre quote-systemet nu ;)

julemand101

Post by julemand101 »

Kofodz wrote:Shit en omgang flueknepperi :lol:
Komplet enig. ;)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
baden27

Post by baden27 »

nå.. men julemand101 / xcanner , er i enige i mine konklusioner?
Det er sådan set bare det, jeg lige vil sikre mig

julemand101

Post by julemand101 »

baden27 wrote:nå.. men julemand101 / xcanner , er i enige i mine konklusioner?
Hvis jeg siger ja og det kan være med til at stoppe den her diskussion så fint nok.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
CasperSK

Post by CasperSK »

I er godt klar over der ikke er nogen top ti over hvem der poster mest herinde, kom nu ind og grav eller byg og bevis noget istedet for at sidde herinde og genere de stakkels fluer, det er koldt udenfor så de har det slemt nok som det er

Knuz
we've tried nothing and we're all out of ideas.
xcanner

Post by xcanner »

baden27 wrote:nå.. men julemand101 / xcanner , er i enige i mine konklusioner?
Aner ikke hvad konkulsionen er, stoppede med det mærkelige forslag om uigennemskuelige priser på opbevaring af ting webauktionen, som netop er fastsat (og sikkert vil stige i fremtiden), for at undgå at spillere bruger den som "lager" (ikke pga. serverperformance eller andet spøjst).

Men derudover er jeg enig med julemanden101, og jeg låser tråden da den vist er kommet langt nok ud.
It's all about the community
Locked