Gamer bærebar

Alt ikke releteret til Minecraft eller crafters.dk.
gbl11

Re: Gamer bærebar

Post by gbl11 »

Jule

Så vidt jeg husker var der en test hvor at nogle mennesker installerede Windows på en mac og testede den mod en "normal" windows. Tror nok undsøgelsen var professionelt lavet.

Resultatet blev at mac'en kørte Windows 7 bedre en windowsen selv havde gjort det...

Jeg ville lige prøve at finde kilden... Det jeg har skrevet her er jo bare noget jeg husker :)
Casper98dk

Post by Casper98dk »

baden27 wrote:
Casper98dk wrote: Tror ikke du kan finde en notebook der kan trække ordenlige spil, slet ikke BF3/skyrim and such ;) og det var lidt det han gik efter, hvis du læser overskriften ;)
Tror du misforstår. Jeg snakker ikke om notebooks, men notebook coolers, som er en simpel plade, der sættes under ens bærbare computer for at øge nedkølingen ved at blæse luft op under computeren.
Okay, forstod det som at det kun virkede på notebooks, my bad ;)
Image
Tidligere Avis redaktør. Nu ham der brokker sig. Og ser jer bygge.

-Casper
julemand101

Post by julemand101 »

gbl11 wrote:Jule

Så vidt jeg husker var der en test hvor at nogle mennesker installerede Windows på en mac og testede den mod en "normal" windows. Tror nok undsøgelsen var professionelt lavet.

Resultatet blev at mac'en kørte Windows 7 bedre en windowsen selv havde gjort det...

Jeg ville lige prøve at finde kilden... Det jeg har skrevet her er jo bare noget jeg husker :)
Det er altid svært at lave den slags undersøgelser fordi det er svært at finde præcist samme hardware. Selv små ting kan have indflydelse her. Så hvis man skal lave sådan en test så bør man måske hellere tage en PC til samme pris som en MAC og så sammenligne ydelsen. Men sådan en test vil aldrig falde til fordel for MAC og der vil så hurtigt bare blive konkluderet at en MAC består af bedre kvalitet og derfor er prisen højere. Så det er svært at lave en 100% korrekt sammenligning mellem de to platforme.

Men eftersom en MAC er præcist samme arkitektur som en alm. PC så vil der ikke være noget med "det kører bedre" på den ene eller anden. Du vil kunne gå ned og se helt præcist hvorfor der er forskel og her kan det være antal omdrejninger på harddisken, ram hastigheden eller hastigheden på CPU'en (eller hastigheden på de forskellige busser på bundkortet).

Men har ledt efter tests og de eneste jeg finder er hvor man sammenligner en bærbar PC med Windows 7 mod en Macbook med IOS og det er ikke helt korrekt at teste tingene på den måde. Du kan godt gøre det med programmer men ved spil er der en kæmpe forskel fordi spillene er nød til at køre OpenGL på Macbook. Eftersom de fleste spil er lavet til DirectX har man været nød til at lave om på grafikmotoren og flere spil har sågar fået ringere effekter (dovenskab og mangel på ressourcer). Så jeg vil ikke kalde det fair at sammenligne et Windows spil mod det samme spil der kører på Mac med mindre der er tale om at det også kører OpenGL på Windows.

Men altså kort sagt. Hvis du betaler lige meget for en Apple computer og en PC bærbar så vinder PC'en altid med minder du ser på Thinkpads. (har selv en glimrende dyr ThinkPad men den er bestemt heller ikke til gaming selvom den kan trække Minecraft). ;)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
baden27

Post by baden27 »

^ Confirmed :)
At skrive på forum er ligesom at række fingeren op i skolen

29/01 2012 - Så blev man myndig =P
gbl11

Post by gbl11 »

Jeg prøver lige at finde et link (hvis det eksisterer;-) måske var det bare noget jeg hørte...

Nå men fandt lige et andet sjovt link: http://imacguide.dk/hardware/ny-macbook ... e-baghjul/

Det kan måske bruges til at vælge en ny computer, hvem ved?
julemand101

Post by julemand101 »

Flot at lave en test hvor de tester en Macbook Pro med Sandy Bridge op imod en flok bærbare der kører en generation lavere:

Code: Select all

MacBook Pro (early 2011) (2.2GHz Core i7-2720QM, Radeon HD 6750M, under Windows 7) 	8041 	10,262
HP Envy 14 (Core i5-450M, Radeon HD 5650) 	6038 	1928 / 6899
Toshiba Portege R705 (Core i3-350M) 	5024 	1739 / 3686
Sony VAIO Z (Core i5-450M, NVIDIA 330M) 	9949 	6,193
HP Envy 17 (Core i7-740QM, Radeon HD 5850) 	6153 	10,787
Dell XPS 14 (Core i5-460M, NVIDIA 420M) 	5796 	1955 / 6827
Jeg vil samtid to at prisen også har været meget forskellig på disse bærbare da jeg tvivler på at den med i3 koster det samme som en MacBook Pro. Men jo ganske imponerende maskine men du vil kunne købe noget bedre i dag til samme pris hvis du går over i PC lejeren. ;)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Post Reply